2016-09-11, 20:31
Medlem
kanelipullas avatar
Är folk helt blåsta eller? Mamman mördade sin bebis punkt slut!
Snyft storyn på hennes facebook sida är rena rama skådespeleri!
Att folk inte fattar det gör dom ännu mer blåsta!
Försvara en bebis mördare på det där sättet som folk gör på hennes facebook är helt sjukt!!
Senast redigerad av kanelipulla 2016-09-11 kl. 20:33.
Citera
2016-09-11, 20:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Pga okunskap? Barnet har enligt anmälan utsatts för våld.
Om ens barn dör och det beror på "okunskap" från föräldrarna, då undrar jag
vilket IQ föräldrarna har; 5?

Nä, men 80 kanske?
Citera
2016-09-11, 20:37
Medlem
kanelipullas avatar
Citat:
Pga okunskap? Barnet har enligt anmälan utsatts för våld.
Om ens barn dör och det beror på "okunskap" från föräldrarna, då undrar jag
vilket IQ föräldrarna har; 5?

Just det jaa.. bebisen har utsatts för våld! Asså vad är det folk inte fattar på hennes facebook? Hur i helvete kan hundratals människor tycka synd om henne.. när hon har skadat och mördat sin egen bebis? Jag fattar inte det där.. blir bara så förbannad! Må mammans själ brinna i helvetet för alltid!!
Citera
2016-09-11, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Just det jaa.. bebisen har utsatts för våld! Asså vad är det folk inte fattar på hennes facebook? Hur i helvete kan hundratals människor tycka synd om henne.. när hon har skadat och mördat sin egen bebis? Jag fattar inte det där.. blir bara så förbannad! Må mammans själ brinna i helvetet för alltid!!

Att du använder uttryck som "asså" får mig att undra om du själv är gammal nog att ha egna barn?

Kära vän. Ingen i Facebooktråden försvarar det mamman och/eller pappan har utsatt tösen för OM hon blivit bragd om livet.

Är du läkare, sjuksköterska eller undersköterska och arbetade du med barnet på Lunds sjukhus då hon kom in och senare avled? Är du polis, åklagare eller advokat i det aktuella fallet? Var du med hemma hos föräldrarna och med egna ögon bevittnade hur de med våld tog livet av sin 4 veckor gamla dotter? Om svaret är nej på alla mina ovanstående frågor så har du ingen som helst aning om vad som hänt flickan eller vem som eventuellt orsakat detta.

Det är människor som du som gör att vi normala människor aldrig får ta del av de riktiga historierna i media. Det är på grund av dig som viktiga saker pixlas, censureras och mörkas.

Det skrämmer mig något så innerligt hur människor fortfarande kan läsa några meningar i Aftonbladet och Expressen och sedan ta för givet att allt som står är sant och senare kommer att leda till åtal och fällande dom.

Försök någonstans i ditt trångsynta sinne och föreställa dig vilket helvete dessa föräldrar befinner sig i just nu om de är oskyldiga. Försök att förstå att de inte bara förlorat det allra värdefullaste en människa kan få utan också att de oskyldigt misstänks för att själva ha orsakat detta oförståeliga och fruktansvärda lidande. Det idioter som du med flera gör är just nu att stampa lita hårdare på två människor som praktiskt taget kan vara fullständigt oskyldiga. Inte nog med att de ska tvingas genomlida och sörja förlusten över sitt egna barn de ska också behöva förknippas med det värsta någon någonsin kan göra för resterande tiden av sina liv. Det är så jävla vidrigt då jag finner inga ord för det.

Om en förälder (eller någon annan för den delen) berövar livet på ett barn så får den för min del gärna outas både på sociala medier och på torget inne i stan. Men innan dess ska det ta mig fan ha bevisats att de är skyldiga utom rimlig tvivel.

Förbannade jävla idiot rent ut sagt.
Senast redigerad av RedReznikov 2016-09-11 kl. 20:53.
Citera
2016-09-11, 20:51
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ake.Jimmiesson666
Rent polisiärt blir alltid föräldrarna "misstänkta" när ett oväntat dödsfall på ett barn sker. Att dessa är misstänkta för brott är mer en rutinprocess än att de är misstänkta på riktigt.

Men snälla rara. På svenska sjukhus dör mängder av spädbarn och äldre barn varje dag.

Det är INTE vanligt att föräldrarna häktas, och i synnerhet inte på sannolika skäl.
Det är INTE vanligt att sjukhuspersonal larmar polis akut för att haffa föräldrarna
Citera
2016-09-11, 20:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men snälla rara. På svenska sjukhus dör mängder av spädbarn och äldre barn varje dag.

Det är INTE vanligt att föräldrarna häktas, och i synnerhet inte på sannolika skäl.
Det är INTE vanligt att sjukhuspersonal larmar polis akut för att haffa föräldrarna
De är inte häktade - de är anhållna.
Citera
2016-09-11, 20:58
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lappgubben
ej alla HYENOR, som mer eller mindre frotteras av att skriva om en stackars familj, som drabbats av sorg.
Nu är det så här, att oavsett vad som hänt, så är ingen skyldig till brott förrän bevis därom framkommit, på denna sida verkar det finnas både utredare,åklagare och siare...
men jag har i denna stund inlämnat skriftligt underlag till åklagare för att granska en del av de påståenden som framlagts i detta ärende tidigare.
Jag är varken släkt eller vän eller annat, blir bara illa berörd av alla som ger sina teorier och lägger rut en familj på denna sida

Men snälla, lilla du - det här är ett forum för "yttrandefrihet på riktigt".
Här diskuterar vi högt och lågt - både fabler och obehagliga sanningar.
Åklagaren kommer skratta åt ditt e-mail!
Citera
2016-09-11, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Överläkaren åtalades för dråp.
Fallet är intressant att ha i bakhuvudet därför att det visar på samhällets oförmåga att acceptera att vissa soädbarn dör helt naturligt. Föräldrar och vårdgivare pekas gärna ut som syndabockar för naturliga dödsförlopp..

Jag skulle gärna vilja veta mer om barnets tidigare hälsotillstånd innan jag funderar över skuldfrågan.

Märkligt att så många tar för givet att det är barnets föräldrar som har anhållits.
Fallet var ointressant i sig men en extremt sorglig uppvisning i rättsapparatens obefintliga kunskaper i naturvetenskapliga ämne... Koksaltlösning uppfattades av samtliga rättens medlemmar som ett dödligt gift vilket gjorde en stor del av rättegången till en pajasföreställning i okunskap och idioti.
Citera
2016-09-11, 21:02
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De är inte häktade - de är anhållna.

Det stämmer. Jag pratar om frihetsberövande i stort.

Båda har anhållits på sannolika skäl.

Att föräldrarna grips/anhålls/häktas hör INTE till vanligheterna när spädbarn/barn dör.
Citera
2016-09-11, 21:03
Medlem
Citat:

Det är kanske inte vanligt men inte heller ovanligt. Om barnet av en eller flera anledningar haft skador så är det självklart att misstanke uppstår då en 4 veckor gammal flicka inte åsamkar sig skador på egen hand. Om det inte föreligger ett sjukdomsfall.

För något eller några år sedan intervjuades en mamma och pappa i Malou efter tio. Deras lilla tös kom in till sjukhuset med bruten arm, ett brutet nyckelben och skador på hjärnan. Föräldrarna anhölls direkt, mamman släpptes men pappan dömdes i tingsrätten till ett års fängelse. Ett dtraff som sedan skärptes betydligt i Hovrätten. Har för mig att han dömdes och avtjänade tre eller fyra år. Han fick resning och friades av Högsta domstolen då man kunde fastlå att flickans skador mest troligt uppkommit under förlossningen. I domstolen hade man använt sig av Baby shake syndrome som dödsorsak.

Både PSD och Baby shake syndrome är två diagnoser som jag ställer mig jävligt frågande till. PSD används egentligen bara för att få en dödsorsak skriven på dödsattesten. I själva verket tror jag det beror på att barnet många gånger glömmer bort att andas men jag tror att det också kan vara förknippad med förlossningen. Folk verkar inte begripa hur jävla traumatiskt en förlossning egentligen är för det lilla barnen. Vi kvinnor vi gnäller över smärtan och allt det fruktansvärda som kommer med en vaginal förlossning men föreställ dig den traumatiska upplevelse som barnet går igenom under förlossningsarbetet. Minsta lilla fel som sker kan säkerligen leda till förödande konsekvenser. En bruten arm eller ett brutet nyckelben i ett sådant sammanhang är egentligen ganska förståeligt om man tänker efter.

Jag tror man ska vara jävligt försiktig med vad man säger i sådana här fall. Det må vara 2016 men ännu vet inte läkarna allt.
Citera
2016-09-11, 21:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det stämmer. Jag pratar om frihetsberövande i stort.

Båda har anhållits på sannolika skäl.

Att föräldrarna grips/anhålls/häktas hör INTE till vanligheterna när spädbarn/barn dör.
Jo, det är nog relativt sätt vanligare än om vuxna avlider under oklara omständigheter.

Det är också stor skillnad på att vara anhållen och häktad, de krävs mer för att uppnå sannolika skäl vid häktning än anhållan.
Citera
2016-09-11, 21:05
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Nu har jag försökt följa tråden på fejjan, och det enda som har kommit fram är en ändlös radda av nästan identiska citat där vi får reda på följande

1. Att det hela är väldigt hemskt.
2. Att man inte ska döma någon ohörd
3. Att "vi vet inte vad som har hänt"
4. Att föräldrar alltid häktas vid plötslig spädbarnsdöd
5. Att kvinnan har gjort vissa medgivanden behöver inte betyda någonting
6. Att det är hemskt att folk postar skitsnack
7. Att folk borde tänka på familjen som har det så svårt
8. Att det är hemskt att folk postar i tråden
9. Att tråden borde anmälas och raderas

Men ja, om dom inte postade samma typ av inlägg hela tiden skulle ju inte tråden bli längre...

Det förklarar varför folk röstade så vansinnigt i senaste riksdagsvalet. Folk är dumma som tåget.
Som nära anhörig ska man DEFINITIVT inte välja någon sida i den här historien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in