2016-09-11, 17:27
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ett sätt kanske, men instagram är ju en orgie i just det, där jag är föga unik i det avseendet.

Kanske därför du drar det hit - där det inte hör hemma, som du själv påpekat.

Men visst har du rätt i att Instagram är en orgie av sexuell makt. Tyvärr så förklarar inte någon för dessa kvinns att likes eller vad det heter där. Följare? Inte är ett mått på värde.

Att de gör sig själv en otjänst, att de drar till sig fel sorts män.

Nej jag har inte Instagram, instagram är för de som känner sig maktlösa. Men att man känner sig maktlös som kvinna, hindrar inte den faktiska maktlöseheten som killar har som grupp.

Det är så du har skrivit i topic. Du ville diskutera kvinnlig sexuell makt. Och ja den är på display på Instagram.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-09-11 kl. 17:30.
Citera
2016-09-11, 17:27
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Jag avskyyyyyyr det här. Jag vill inte behandla folk i min omgivning så. Speciellt inte om jag känner den känsla utav kemi i hjärnan för personen som folk kallar för kärlek. Hon är det vackraste i världen för mig, varför skulle jag vilja göra så?
Men nej, det är bara att "man up!", på med vuxen byxorna och inse att kvinnor letar alltid efter bättre, delar hellre på en alfa hanne än att hänge sig åt en beta. Och att om jag inte vill bli lämnad i kvicksanden, ska göra precis likadant tillbaks.

Jag vet hur du menar men tror det är ett lite väl cyniskt sätt att se det hela på. Jag har iallafall stött på kvinnor som tydligtvis älskar sin man och väljer att vara med honom även om han inte är alfa eller även om det finns mycket snyggare, tuffare eller rikare män tillgängliga. Problemet är att så pass många ägnar sig åt det du beskriver att det ibland känns som att leta efter en nål i en höstack. Och man frågar oundvikligen sig själv om det är värt mödan i slutändan eller om man ska satsa på att leva ensam istället.
Citera
2016-09-11, 17:29
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Kanske därför du drar det hit - där det inte hör hemma, som du själv påpekat.

Men visst har du rätt i att Instagram är en orgie av sexuell makt. Tyvärr så förklarar inte någon för dessa kvinns att likes eller vad det heter där. Följare? Inte är ett mått på värde.

Att de gör sig själv en otjänst, att de drar till sig fel sorts män.

Nej jag har inte Instagram, instagram är för de som känner sig maktlösa. Men att man känner sig maktlös som kvinna, hindrar inte den faktiska maktlöseheten som killar har som grupp.

Det är så du har skrivit i topic.
Jag menar att jag inte tycker det är så himla stor skillnad, och att det är så jag resonerar, även om du inte gör det.
Citera
2016-09-11, 17:36
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Jag vet hur du menar men tror det är ett lite väl cyniskt sätt att se det hela på. Jag har iallafall stött på kvinnor som tydligtvis älskar sin man och väljer att vara med honom även om han inte är alfa eller även om det finns mycket snyggare, tuffare eller rikare män tillgängliga. Problemet är att så pass många ägnar sig åt det du beskriver att det ibland känns som att leta efter en nål i en höstack. Och man frågar oundvikligen sig själv om det är värt mödan i slutändan eller om man ska satsa på att leva ensam istället.

Som jag sagt tidigare, är man omogen som människa sexuellt letar man efter Ferrarin bland kvinnor eller män, men verkligheten ser lite annorlunda ut precis som det gör i p-rullar, Svenne får leva ihop med kanske halvfeta Ingrid med celluliter hår på fittan som rör sig ner på benen, Ingrid får kanske nöja sig med feta Svenne som har stor ölmage och en prinskorv till kuk.

Så ser verkligheten ut för dom flesta.
Citera
2016-09-11, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.R

Exakt, det är den där jävla nålen i höstacken som är så själsdödande att försöka hitta

Det kanske låter cyniskt som fan. Antagligen jag som är skev så in i helvete. Men det där är slutsatserna jag drar utav det här livet. Även den där nålen i höstacken söker bekräftelse vad jag har märkt.
Citera
2016-09-11, 17:47
Bannlyst
Det handlar inte om makt det handlar om att killar (alla verkar bli desperata pga vill ha fitta) undervärderar vikten av kukens värde. Hade det desperata behovet efter sex minskat så hade också killen haft mer ''makt''. Så enda lösningen är att killar sluta vara så jävla desperata och låta tjejer också jaga kuk och sex och inte få allt serverat hela tiden.
Citera
2016-09-11, 17:49
Bannlyst
Citat:
Exakt, det är den där jävla nålen i höstacken som är så själsdödande att försöka hitta

Det kanske låter cyniskt som fan. Antagligen jag som är skev så in i helvete. Men det där är slutsatserna jag drar utav det här livet. Även den där nålen i höstacken söker bekräftelse vad jag har märkt.
men du kommer att få all bekräftelse du önskar när du hittat rätt , finns inget annat att göra i detta
Citera
2016-09-11, 17:51
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Buffys avatar och bilder är helt on Topic.
Har du något att tillföra topic?

Jag har svarat på topic, men tydligen räknas inte det om man inte håller med majoriteten.

Jag är inne på AuticaMinores linje; om man hatar status quo så mycket (trots att man samtidigt verkar anse att det bara är en biologisk realitet, från båda hållen: män är promiskuösa av naturen, kvinnor är sexuellt selektiva) så är har man ju rätt få alternativ: att förändra sig själv (göra sig mer attraktiv rent fysiskt och personlighetsmässigt) ELLER att börja pakta med alla andra män och höja priset på kuk.

Spela the long game. Var inte så lättfotade. Få kvinnor att börja anstränga sig mer och sälj inte kuken så billigt. Och vips är den sexuella makten mäns.
Citera
2016-09-11, 17:52
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Suck.. Ibland blir man dock trött på att behöva kämpa så jävligt, att aldrig få slappna av.

Du skrev ett klockrent inlägg igår som fick mig att garva friskt, för det var så jävla rätt! "mäns slyniga natur möjliggör vårat leverne, sluta vara såna jävla slynor om ni vill se en förändring".

Det hade varit så bekvämt att luta sig tillbaks och bara behöva swipea förbi varenda slyna som kommer ens väg och skriva "hej, ligga?" när man hittar något man gillar. Nu har jag tyvärr inte den makten, den sitter ni på.

Vill jag förändra mina odds idag som det ser ut. Så ska jag, som man. Alltid se till att kvinnan min tassar på tårna. Hon ska veta att hon ska vara rädd för att förlora mig och jag vara den enda säkra trygghet hon har.
För att göra detta, ska jag fortsätta skriva och flörta med andra kvinnor. Hon kommer ha överseende med det, för hon är beroende utav mig. Jag ska vara i ett förhållande, men även vara öppen för förslag på köttmarknaden. Jag ska gärna fixa några smygmöten med flickor överallt, och sen är det bara till min fördel om frugan får reda på det.
Vet en frisör där jag bor, vars man är notoriskt otrogen med flickorna i det bandylag han tränar. Hon älskar honom så och kan inte släppa det bara sådär..

Gör jag inte detta, så kommer det när det ta slut, vara jag som inte har en flickvän på ett bra tag. (nog för att det är självvalt för min del. Kan inte gå vidare snabbt alls när jag älskar någon) Medans hon plockar upp sin näste pojkvän och börjar "älska igen" inom 2-3 dagar.

Jag avskyyyyyyr det här. Jag vill inte behandla folk i min omgivning så. Speciellt inte om jag känner den känsla utav kemi i hjärnan för personen som folk kallar för kärlek. Hon är det vackraste i världen för mig, varför skulle jag vilja göra så?
Men nej, det är bara att "man up!", på med vuxen byxorna och inse att kvinnor letar alltid efter bättre, delar hellre på en alfa hanne än att hänge sig åt en beta. Och att om jag inte vill bli lämnad i kvicksanden, ska göra precis likadant tillbaks. För newsflash: Hon har alltid sina dörrar öppna, det framför ögonen på sin pojkvän.

Okej, tack för ett mycket utförligt svar.

Ett annat förslag är att ni män försöker begränsa er lite mer med vilka tjejer ni väljer att ragga på, både över nätet och irl. Att ni visar att ni inte nöjer er med vem som helst utan sållar och ställer krav på högre kvalité bland de kvinnor ni rör er ÄVEN om detta till en början innebär att ni blir utan sex.

Om de flesta män agerade på det viset i att göra anspråk på fler egenskaper än bara sex och yta hos en tjej så skulle det i förlängningen leda till att tjejer fick mindre uppmärksamhet och därmed skulle de nog inte ta sitt eget värde hos det motsatta könet för givet lika lätt som förut och KANSKE skulle de rentav börja ta fler initiativ till kontakt med män?
Citera
2016-09-11, 17:52
Bannlyst
Citat:
Suck.. Ibland blir man dock trött på att behöva kämpa så jävligt, att aldrig få slappna av.

Du skrev ett klockrent inlägg igår som fick mig att garva friskt, för det var så jävla rätt! "mäns slyniga natur möjliggör vårat leverne, sluta vara såna jävla slynor om ni vill se en förändring".

Det hade varit så bekvämt att luta sig tillbaks och bara behöva swipea förbi varenda slyna som kommer ens väg och skriva "hej, ligga?" när man hittar något man gillar. Nu har jag tyvärr inte den makten, den sitter ni på.

Vill jag förändra mina odds idag som det ser ut. Så ska jag, som man. Alltid se till att kvinnan min tassar på tårna. Hon ska veta att hon ska vara rädd för att förlora mig och jag vara den enda säkra trygghet hon har.
För att göra detta, ska jag fortsätta skriva och flörta med andra kvinnor. Hon kommer ha överseende med det, för hon är beroende utav mig. Jag ska vara i ett förhållande, men även vara öppen för förslag på köttmarknaden. Jag ska gärna fixa några smygmöten med flickor överallt, och sen är det bara till min fördel om frugan får reda på det.
Vet en frisör där jag bor, vars man är notoriskt otrogen med flickorna i det bandylag han tränar. Hon älskar honom så och kan inte släppa det bara sådär..

Gör jag inte detta, så kommer det när det ta slut, vara jag som inte har en flickvän på ett bra tag. (nog för att det är självvalt för min del. Kan inte gå vidare snabbt alls när jag älskar någon) Medans hon plockar upp sin näste pojkvän och börjar "älska igen" inom 2-3 dagar.

Men nej, det är bara att "man up!", på med vuxen byxorna och inse att kvinnor letar alltid efter bättre, delar hellre på en alfa hanne än att hänge sig åt en beta. Och att om jag inte vill bli lämnad i kvicksanden, ska göra precis likadant tillbaks. För newsflash: Hon har alltid sina dörrar öppna, det framför ögonen på sin pojkvän.
Mycket bra inlägg, man måste bluffa sig till psykologiska övertag men ge sken av att bluffen är ens riktiga personlighet som kvinnan köper.

Det är ett falskt spel. Den första kärleken är den jag alltid kommer vilja vara med och den enda jag vill vara med. Att låtsas och spela spel är saker som kvinnor vill att vi ska göra.
Citera
2016-09-11, 18:02
Medlem
Krongjorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Jag har svarat på topic, men tydligen räknas inte det om man inte håller med majoriteten.

Jag är inne på AuticaMinores linje; om man hatar status quo så mycket (trots att man samtidigt verkar anse att det bara är en biologisk realitet, från båda hållen: män är promiskuösa av naturen, kvinnor är sexuellt selektiva) så är har man ju rätt få alternativ: att förändra sig själv (göra sig mer attraktiv rent fysiskt och personlighetsmässigt) ELLER att börja pakta med alla andra män och höja priset på kuk.

Spela the long game. Var inte så lättfotade. Få kvinnor att börja anstränga sig mer och sälj inte kuken så billigt. Och vips är den sexuella makten mäns.
Om jag säger att det fetstilta är att att i praktiken sälja sitt hjärta och sin själ för att få världen, hur ser du på detta påstående?
Citera
2016-09-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwingThrough
Feminazimormor tar en hel del ut ur kontext(eller rättare sagt cunt-text* för FemiMor är lite cunty) och det blir svårt att försvara sig mot och det vet hen om. Hen tror makten tas från HENne.

Två feminazis bristande självinsikt gör inte ett rätt.. inte ens ett halvt.

*play on words, stupid.
Det var fan det dummaste jag läst hittills tror jag. Play on words stupid yourself. Försöker du säga att man ska läsa mellan raderna och dra egna slutsatser eller försöker du säga att man ska tolka allt ordagrant...retorisk fråga! Den som är formidabel expert på att "ta en hel del ur sin kontext" är Gertrud. Vad du tycker om det, mig eller någon annan skiter jag högaktningsfullt i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in