2016-09-11, 16:46
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Detta blir sjukt svårt om man aldrig fått känna att man duger innan. Haft en flickvän, varit populär bland vänner etc.

Precis och det du skriver här tror jag är väldigt relevant för många av de unga män idag som är ensamma. Man ska vara väl medveten om att uppmärksamhet i sig inte nödvändigtvis leder till ett bra självförtroende eller ett gott välmående men det lägger en grund för det hela. Vi är sociala varelser trots allt och så gott som alla vill bli uppmärksammade och älskade. De flesta kvinnor kommer aldrig att behöva fatta hur det kan kännas att vara helt osynlig. Uppmärksamheten tas för givet.
Citera
2016-09-11, 16:48
Medlem
Buffymyloves avatar
[quote=Gertrud1|58448558]
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove

Eh va?

Om jag raggade uppmärksamhet skulle jag skriva på ett helt annat sätt. Jag har valt att inte outa att jag är tjej här just för att slippa bli behandlad som det. Jag tog avsiktligt ett fult kvinnonamn, och har aldrig haft sexiga avatarer. Vidare så skriver jag aldrig om sex från ett personligt plan, jag gör det bara om jag har information som kan vara till nytta.

Man drar till sig män genom att bete sig som en sexuell varelse. Det faktum att jag fortfarande ofta tas för man, samt att män tror jag har AS eller en manlig hjärna väger nog tyngre än ditt argument du är också dum...

Tråden handlar inte om oss antar jag. Den handlar om sexuell makt ur ett kvinnligt perspektiv.
Då borde det väl vara rimligt att diskutera hur den används oavsett om du är medveten om det.
Du bad ju om svar från kvinnor- eller var det medhåll du bad om?
Man ska inte ge manipulativa människor det de vill ha.
Jag tror att jag vet precis vad jag pratar om G

Nä, det är absolut intressant att höra. Det har varit sorgligt få som skrivit dock.
Citera
2016-09-11, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Uppmärksamheten tas för givet.

Exakt, och detta gör många många män svinförbannade. För tro det eller ej så är kvinnor inte dom ända som behöver få känna uppskattning.
Citera
2016-09-11, 16:50
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Och du menar att hon INTE skulle föraktas om hon slutade utöva sin "makt" och glatt tacka ja, utan villkor, till alla män som kom fram till henne med kuken i hand?
Det handlar inte om rätten att säga nej, makten över den egna kroppen, och som sagt så handlar det inte om individnivå. Skilj på sak och person.
Igen världen består av mer än en frågeställning

Citat:
Fast vad menar du? Jag använder tex en sida för dejting, och jag dejtar. På vilket sätt utnyttjar jag män jag dejtar? Jag är på tidig basis öppen med att jag har vissa problem och han får avgöra om han vill träffas. Där har man ju också en bild. Eller är män utan egen förmåga att avgöra om de ändå vill träffas?
Om män här uppskattar hur jag ser ut så är det knappast en plåga eller något de lägger vikt vid annat än att jag ser ut som en repherbanhora.

Du utnyttjar/använder män här, det skrev jag.

När du fortsätter att lägga upp bilder som skapar negativ respons så är det en del av ditt självskadebeteende.

Sedan så fick du i början mer possitiv respons, innan sammanhanget klarnade för folk.

Grejen är att du liksom Marilyn skickar ut signaler att du är en pilsk katta redo för parning.
När du inte är det.
Citera
2016-09-11, 16:51
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Om jag raggade uppmärksamhet skulle jag skriva på ett helt annat sätt. Jag har valt att inte outa att jag är tjej här just för att slippa bli behandlad som det. Jag tog avsiktligt ett fult kvinnonamn, och har aldrig haft sexiga avatarer. Vidare så skriver jag aldrig om sex från ett personligt plan, jag gör det bara om jag har information som kan vara till nytta.

Om vi ska vara sådana så är du lika god kålsupare fast på ett HELT annat sätt. Om du tror att "Gertrud" inte antyder kön spelar du dum. Din approach spelar däremot på helt andra strängar. Du har inte haft sexiga avatarer, du har istället marknadsfört dig med denna avatar (som var din förra avatar, som du använde i många, många år): http://www.dramaten.se/resizedimages/teaser/globalassets/repertoar/gertrud/ger_dsc_1450_i_2.jpg

Tror väldigt få skulle säga att den avataren är ful. Tvärtom, kvinnan på bilden är väldigt vacker. Moderlig. Kysk. Hennes hals är inte ens bar. Och du är villigt ignorant om du tror att den avataren inte har konnotationer. Din strategi (med män 99% av gångerna) är sympati, empati och förståelse. Och att ta deras parti. Du pratar också om hur många unga män som skriver till dig och hur du hjälper dem. Så hur olika är du och Buffy egentligen? Buffy är horan, du är madonnan.

Vad gör du av ditt eget pussyprivilege?
Citera
2016-09-11, 16:53
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Det handlar inte om rätten att säga nej, makten över den egna kroppen, och som sagt så handlar det inte om individnivå. Skilj på sak och person.
Igen världen består av mer än en frågeställning

Du utnyttjar/använder män här, det skrev jag.

När du fortsätter att lägga upp bilder som skapar negativ respons så är det en del av ditt självskadebeteende.

Sedan så fick du i början mer possitiv respons, innan sammanhanget klarnade för folk.

Grejen är att du liksom Marilyn skickar ut signaler att du är en pilsk katta redo för parning.
När du inte är det.
Alltså. Vet inte om du använder tex instagram? Det här är inte så konstigt. Möjligtvis här men inte i övrigt. Jag klär mig kvinnligt, jag är exhibitionist, men jag tror att grabbsen här klarar det. Eller är vi alla djur? Möjligt.
Citera
2016-09-11, 17:00
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Jag är lite autistisk, och hur jag ser på makt verkar skilja sig en del. Mycket möjligt att jag har fel, men frånvaron av makt är ju maktlöshet. En man har makt i att säga nej, även om han inte har många propåer så kan han säga nej. Om det här mest handlar om biologi kanske det är svårt att ändra på.

Jag må vara ett dåligt exempel som den "där sortens kvinna", attentionwhore jag ä. Men andra, kvinnor som inte fläker ut sig, och som bara i egenskapen kvinna, har sexuell makt, så funderar jag lite på om mäns drift är så stark att han betraktar henne ALLTID sitta inne med ett kapital.

Jovisst det har du helt rätt i. Men som ett resultat av att de flesta män inte får något vidare med erbjudanden (samt kanske också delvis pga biologi om vi nu ska räkna med att det är skillnad mellan könen när det gäller sexualdriften) så är det mycket oftare mannen som ger inviten. Och när du lagt fram en invit har du inte längre någon makt. Du har yttrat din önskan och huruvida den blir uppfylld beror helt på mottagaren. Den enda makt man har är i sådana fall att aldrig ge en invit till att börja med.

Jag vet inte alls hur representativ jag är men jag ser det som att kvinnan alltid har ett kapital pga den sexuella makten. Inte för att hon kan ge mig något som jag så desperat vill ha (vilket jag gissar är fallet med en del andra män) - jag är faktiskt väldigt ointresserad av sex öht i nuläget - utan för att jag vet att det alltid kommer vara mycket större efterfrågan på henne än på mig. Hon kommer alltid ha många fler möjligheter till att vara otrogen eller hitta någon annan och antagligen kommer hon också som ett resultat ha bättre självförtroende än vad jag har. Men därmed inte sagt att hon nödvändigtvis är i överläge. Det finns ju andra typer av makt än bara sexuell makt.
Citera
2016-09-11, 17:00
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Det är ju inte sexet man dör av att inte få - utan av att inte kännas sig accepterad, inte vara en del av gemenskapen. Det är ju fö något som drabbar de med AS väldigt hårt, då de också lätt blir utstötta, skillnaden där är att det finns en familj som accepterar. Samma sak med munkarna, de har gemenskapen i klostret som komptensation. Dessutom så fuskas det...

Fast social gemenskap kan man få på så många andra sätt än genom sex så därför tror jag nog ändå att det handlar om just sexuell gemenskap och bekräftelse här.

Förstår inte hur det "fuskas"?

Citat:
Nej du har ingen nytta av att neka en man, men en man känner sig maktlös om alltför många kvinnor nekar.

Ja, men det är ju männen jag syftar på också. Eftersom det oftast är män som drabbas av denna sexuella obalans så är det väl också upp till dem att försöka nå en förändring på det planet?

Om de upplever att de i nuläget ger kvinnor en ofördelaktig sexuell makt genom att svansa så kan de ju alltid sluta ge dem uppmärksamhet i denna omfattning? Eller vad tycker du att de ska göra om du har något mindre drastiskt förslag?
Citera
2016-09-11, 17:08
Bannlyst
Förnekar man att kvinnor har en sexuell makt så är man sjuk i huvudet eller lögnare. Det finns absolut inget att diskutera är saker och ting är så uppenbara.

Sen är du Buffy riktigt manipulativ som talar om ditt utseende i negativa ordalag för att vinna medömkan och bli strykt medhårs, du är äcklig i ditt sätt att vara. Över 30 år och extremt självupptagen och fullständigt oförmögen att se saker från andras perspektiv. Du vet mycket väl om att du ser bra ut men ska låtsas må dåligt.
Citera
2016-09-11, 17:09
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Jovisst det har du helt rätt i. Men som ett resultat av att de flesta män inte får något vidare med erbjudanden (samt kanske också delvis pga biologi om vi nu ska räkna med att det är skillnad mellan könen när det gäller sexualdriften) så är det mycket oftare mannen som ger inviten. Och när du lagt fram en invit har du inte längre någon makt. Du har yttrat din önskan och huruvida den blir uppfylld beror helt på mottagaren. Den enda makt man har är i sådana fall att aldrig ge en invit till att börja med.

Jag vet inte alls hur representativ jag är men jag ser det som att kvinnan alltid har ett kapital pga den sexuella makten. Inte för att hon kan ge mig något som jag så desperat vill ha (vilket jag gissar är fallet med en del andra män) - jag är faktiskt väldigt ointresserad av sex öht i nuläget - utan för att jag vet att det alltid kommer vara mycket större efterfrågan på henne än på mig. Hon kommer alltid ha många fler möjligheter till att vara otrogen eller hitta någon annan och antagligen kommer hon också som ett resultat ha bättre självförtroende än vad jag har. Men därmed inte sagt att hon nödvändigtvis är i överläge. Det finns ju andra typer av makt än bara sexuell makt.
Okej. Självförtroende, tja. Det beror väl lite på. Jag förstår att många män har ett lågt självförtroende gällande det här. Samtidigt bedöms kvinnors kroppar i en annan utsträckning, om det är det största kapitalet vi har så är det ju något man kan förlora närsomhelst.

Jag har aldrig varit otrogen, eller ens varit sugen på det, men iallafall i det här forumet verkar det finnas som en oro hos vissa.
Citera
2016-09-11, 17:10
Medlem
Citat:
Om vi ska vara sådana så är du lika god kålsupare fast på ett HELT annat sätt. Om du tror att "Gertrud" inte antyder kön spelar du dum. Din approach spelar däremot på helt andra strängar. Du har inte haft sexiga avatarer, du har istället marknadsfört dig med denna avatar (som var din förra avatar, som du använde i många, många år): http://www.dramaten.se/resizedimages/teaser/globalassets/repertoar/gertrud/ger_dsc_1450_i_2.jpg

Tror väldigt få skulle säga att den avataren är ful. Tvärtom, kvinnan på bilden är väldigt vacker. Moderlig. Kysk. Hennes hals är inte ens bar. Och du är villigt ignorant om du tror att den avataren inte har konnotationer. Din strategi (med män 99% av gångerna) är sympati, empati och förståelse. Och att ta deras parti. Du pratar också om hur många unga män som skriver till dig och hur du hjälper dem. Så hur olika är du och Buffy egentligen? Buffy är horan, du är madonnan.

Vad gör du av ditt eget pussyprivilege?

Exakt min tanke! Nu har hon som avatar en figur som utstrålar pondus och beskrivningen av denna figur är som klippt och skuren för Gertrud, vilket hon naturligtvis är medveten om.
Citat:
Freydis visas som en maskulin, viljestark kvinna som skulle trotsa oddsen för hennes samhälle.
Slut citat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Freyd%C3%ADs_Eir%C3%ADksd%C3%B3ttir

Precis vad jag får för känsla när jag (ibland) skummar igenom det hon skriver, det är av princip trots hon drivs av.
Citera
2016-09-11, 17:10
Medlem
Gertrud1s avatar
[quote=Buffymylove|58448624]
Citat:
Jag tror att jag vet precis vad jag pratar om G

Det där är ju också ett sätt att ha makt. Att insinuera att du vet.
Men det finns inget att veta, hela min historik är öppen för alla och envar.
Sedan att du och andra narcissiter gör allt för att dra ned en i er smutsiga hummerkorg får stå för er.

Jag tänker inte svälja det betet utan fortsätter med topic.

Citat:

Tror väldigt få skulle säga att den avataren är ful. Tvärtom, kvinnan på bilden är väldigt vacker. Moderlig. Kysk. Hennes hals är inte ens bar. Och du är villigt ignorant om du tror att den avataren inte har konnotationer.

Du har rätt i det, därför tog jag bort den.
Den generarade inte raggpm här, här var den symboliken för skådespelet. För det är ju inte en kvinna som heter Gertrud, utan jag avsåg karaktären i skådespelet. Egentligen var det Varmare som gjorde kopplingen till Söderberg, och pjäsen kom upp flera år senare och jag såg den och tog bilden. Skådespelet Gertrud handlar om kärleken, och sökande efter det äkta. Gertrud är ingen femme fatale. Att jag valde namnet Gertrud var för att det var en kille som hade det smeknamnet på mig, en del killar har ett fult namn som de kallar tjejer.

Däremot så kunde jag inte ha den på facebook för det blev kaos i inkorgen, så jag bytte på båda ställena.

Nog om detta

Citat:
Din strategi (med män 99% av gångerna) är sympati, empati och förståelse. Och att ta deras parti. Du pratar också om hur många unga män som skriver till dig och hur du hjälper dem. Så hur olika är du och Buffy egentligen? Buffy är horan, du är madonnan. Vad gör du av ditt eget pussyprivilege?

Alltså du måste veta väldigt lite om samspel och hur fittan ger en privilige.
Tror du verkligen att det funkar att ragga män i en mentorsroll - då vet du inget om manlig sexualitet
Dessutom så försöker du dra ned mig på hummernivån.
Man kan ha intressen utanför att dra till sig män?

Du verkar inte förstå motsatser.
Fittans privilage är att dra till sig fördelar. För egen vinning.
Om jag hjälper folk som haft det svårt, så vinner jag ingenting på det.
jag hjälper dem heller inte med fittan - utan med hjärnan. Jag tänker med hjärnan

Men kan damerna höja nivån - eller är det ert enda argument att försöka tysta mig - när jag nu inte säger det du vill höra.

Tråden handlar inte om mitt pussypriviliage, jag försöker hantera det så renhårigt jag kan, gemom att inte skicka ut falska förhoppningar. Jag är ärligt talat rätt kass på det där som Buffy är bra på.
Jag önskade jag var bättre. Men jag vill hitta en bättre väg än att göra det till alla män.

Grejen är ju att det inte bara handlar om att ha den - utan att skicka signaler. Det som irriterar män är falska signaler och förespeglingar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in