2016-09-11, 16:28
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jo faktiskt.
Det finns mycket forskning som visar på att människor dör bokstavligt av att bli utstötta.
Shunning tex.
Även av inlärd hjälplöshet.

Så är det på individnivå för personen dig.

För gruppen män ser det annorlunda ut då intresset inte är ömsesidigt. I fråga om antal kvinnor som söker sex.

Du diskuterar en annan fråga, ingen menar att en kvinna inte har rätt till sin kropp.
Däremot borde man kunna se och diskutera svårigheter för båda könen utan att det ena utesluter det andra.

Har svårt att tro män skulle dö i förtid av att leva utan sex (tänker på ex. munkar i Tibet som lever långa och fullgoda liv i celibat) men även om så vore fallet så är inte män beroende av oss vanliga kvinnor för sin överlevnad då de alltid har valet att uppsöka och få sina behov tillfredsställda av en eskort.

Ja, vi kan alltid diskutera orättvisan (inte maktobalansen) i att kvinnor får mer uppmärksamhet av män än tvärtom men till vilken nytta? Finns ju inte så mycket vi kan göra för att få det mer jämställt på den punkten. Går väl knappast att ändra på sin sexuella natur varken som man eller kvinna.
Citera
2016-09-11, 16:29
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ja det är klart du får förslag, och sådana som du använder den makten för att må bättre i dina psyksika problem. Vad du inte fattar är att det finns någon på andra sidan som du utnyttjar för ditt välmående. Du använder andra män(niskor.) Klyftan är helt relevant i detta sammanhanget, liksom dina ben för de är dina maktmedel. Du använder dem inte för att krossa, inte för att få pengar, utan som ett slags knark för ditt mående.

Det är inte sunt, det är depraverat av den anledningen att det finns offer.

Som redan sagts de som sitter på makten ser den inte.
Fast vad menar du? Jag använder tex en sida för dejting, och jag dejtar. På vilket sätt utnyttjar jag män jag dejtar? Jag är på tidig basis öppen med att jag har vissa problem och han får avgöra om han vill träffas. Där har man ju också en bild. Eller är män utan egen förmåga att avgöra om de ändå vill träffas?
Om män här uppskattar hur jag ser ut så är det knappast en plåga eller något de lägger vikt vid annat än att jag ser ut som en repherbanhora.
Citera
2016-09-11, 16:30
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Jag tror det mer har att göra med hur vissa män känner sig totalt maktlösa i en arena som
köttmarknaden.
Det är en såklart en självklarhet att du ska ha makten om vem du vill släppa till för.
Men samtidigt som du har den makten, så sitter killar helt maktlösa och har ingen aning om vad dom ska ta sig till.

När killar nämner det, så är det antagligen för att ventilera den orättvisan. Det är lite som att du har mat, sen sitter och frågar folk som inte har mat varför dom inte fixar mat.

Lätt sätt att se på vem som har makten. Tjejers pm inkorgar är oftast fullbelastade med förslag. Medans män har tur om dom får några öht. Vill män få fulla inkorgar, är det att ta initiativ som gäller. Superskönt att ni slipper det dilemmat! Då slipper ni sitta och fundera på om ni duger som människor eller ej.

Vill en tjej få full inkorg. "hej, jag är tjej och jag har en fråga! "
"hej, jag är en kille och jag har en fråga! " *insert sound off syrsor*
Okej. Jag förstår vad du menar. Men det finns väl många sidor av myntet.
Citera
2016-09-11, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Har svårt att tro män skulle dö i förtid av att leva utan sex

Tyvärr så handlar det ju inte bara om sex heller. Ni har lättare att få vänner. Ni har lättare att fixa socialt umgänge. Stora grupperingar som alltid rör sig eller byter ut folk.
Män dör oftast i förtid! Vad det beror på kan väl få stå osagt, men det låter ju rätt logiskt att detta skulle kunna vara en stor del utav anledningen.
Citera
2016-09-11, 16:33
Medlem
Buffymyloves avatar
[quote=Gertrud1|58448418]
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jag har inget intresse av att ligga med karlarna i det här forumet. Makten är meningslös därvid.

Bingo - där satte du ordet på det.
Du har inget intresse av att ligga med killar, men såsom vi är funtade så har vi ett sexuellt parninsspel, en parningsdans. En del av den innebär att kvinnan bjuder in mannen, när hon är redo.
Vad du och kvinnor som du gör, är att ni fejkar, ni sänder ut sexuella signaler som ni inte har en tanke på att backa upp.
Ni gör det för att få helt andra fördelar än sex.
Det är ren och skär manipulation.
Om du itne fick vad du ville så skulle du inte göra det. You do what works for you.

Makt är att kontrollera andra människor så de gör vad vi vill att de ska göra
Du har makt

Nej för du är ingen ärlig människa.

Japp och det ligger en del självskadebeteende i det du gör också.
Hursom som kontrollerar du män med din kropp för att få antingen beröm eller skada.

Japp, och de flesta kvinnor utnyttjar den på ett eller annat sätt.
Du på ett av de fulare sätten
Jag är absolut en exhibitionist. Inget att hymla med. Men jag skulle nog inte hyckla som du gör, klyftor kan andra också visa. Och du raggar uppmärksamhet på ditt sätt. Så lägg av.
Citera
2016-09-11, 16:33
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Jag tror det mer har att göra med hur vissa män känner sig totalt maktlösa i en arena som
köttmarknaden.
Det är en såklart en självklarhet att du ska ha makten om vem du vill släppa till för.
Men samtidigt som du har den makten, så sitter killar helt maktlösa och har ingen aning om vad dom ska ta sig till.

När killar nämner det, så är det antagligen för att ventilera den orättvisan. Det är lite som att du har mat, sen sitter och frågar folk som inte har mat varför dom inte fixar mat.

Lätt sätt att se på vem som har makten. Tjejers pm inkorgar är oftast fullbelastade med förslag. Medans män har tur om dom får några öht. Vill män få fulla inkorgar, är det att ta initiativ som gäller. Superskönt att ni slipper det dilemmat! Då slipper ni sitta och fundera på om ni duger som människor eller ej.

Vill en tjej få full inkorg. "hej, jag är tjej och jag har en fråga! "
"hej, jag är en kille och jag har en fråga! " *insert sound off syrsor*

Prinsesssagorna och Hollywood har satt ribban så högt för kvinnar, att det krävs 30 intresserade för att passera duga. De förtsa 29 duger inte. Kvinnor jämför sig med prinsessorna och Holywoodrollerna.
Och det är inte bara antalet det hänger på, utan det måste vara just prinsen, de andra räknas ju inte. De är ju bara lort.
Och det är det som är den sexuella makten, att kunna avfärda människor som lort.
Citera
2016-09-11, 16:36
Medlem
Buffymyloves avatar
En stilla tanke om att inte vara attraherad inte är samma sak som att tycka någon är lort.
Citera
2016-09-11, 16:40
Bannlyst
Citat:
Prinsesssagorna och Hollywood har satt ribban så högt för kvinnar, att det krävs 30 intresserade för att passera duga. De förtsa 29 duger inte. Kvinnor jämför sig med prinsessorna och Holywoodrollerna.
Och det är inte bara antalet det hänger på, utan det måste vara just prinsen, de andra räknas ju inte. De är ju bara lort.
Och det är det som är den sexuella makten, att kunna avfärda människor som lort.

Visst är det så! Och nu min uppgift som man att inte framstå som lort mot 30 andra killar som antagligen är jäkligt bra individer dom med! Detta blir sjukt svårt om man aldrig fått känna att man duger innan. Haft en flickvän, varit populär bland vänner etc. Vissa killar har helt enkelt inte det drivet i ung ålder utan nöjer sig med vad som finns. Andra killar har både utseende och popularitet till sitt förfogande samt driv att förbättra sig. Någon som alla män borde ha, men som inte är en självklarhet för alla.
Citera
2016-09-11, 16:41
Medlem
Gertrud1s avatar
[quote=Buffymylove|58448473]
Citat:
Jag är absolut en exhibitionist. Inget att hymla med. Men jag skulle nog inte hyckla som du gör, klyftor kan andra också visa. Och du raggar uppmärksamhet på ditt sätt. Så lägg av.

Eh va?

Om jag raggade uppmärksamhet skulle jag skriva på ett helt annat sätt. Jag har valt att inte outa att jag är tjej här just för att slippa bli behandlad som det. Jag tog avsiktligt ett fult kvinnonamn, och har aldrig haft sexiga avatarer. Vidare så skriver jag aldrig om sex från ett personligt plan, jag gör det bara om jag har information som kan vara till nytta.

Man drar till sig män genom att bete sig som en sexuell varelse. Det faktum att jag fortfarande ofta tas för man, samt att män tror jag har AS eller en manlig hjärna väger nog tyngre än ditt argument du är också dum...

Tråden handlar inte om oss antar jag. Den handlar om sexuell makt ur ett kvinnligt perspektiv.
Då borde det väl vara rimligt att diskutera hur den används oavsett om du är medveten om det.
Du bad ju om svar från kvinnor- eller var det medhåll du bad om?
Man ska inte ge manipulativa människor det de vill ha.
Citera
2016-09-11, 16:44
Bannlyst
ni får bägge två uppmärksamhet på ett väldigt olika sätt , jag uppskattar bägge sätten helt klart även om ni skiljer er åt rejält har ingen förståelse över tänket dock att den som skulle bli ratad skulle vara ren lort alltid , man ratar och blir ratad för att inget seriöst intresse finns mellan de två det gäller , börjar man se människor som lort på ren automatik så är man nog riktigt illa ute själv i sitt sätt och tänk det går att dissa på ett bra och fint sätt bara man tänker till lite i hur man beter sej mot andra och ordspråket . att man blir behandlad själv så som man behandlar andra stämmer ganska ofta IRL .
Citera
2016-09-11, 16:44
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Har svårt att tro män skulle dö i förtid av att leva utan sex (tänker på ex. munkar i Tibet som lever långa och fullgoda liv i celibat)
Det är ju inte sexet man dör av att inte få - utan av att inte kännas sig accepterad, inte vara en del av gemenskapen. Det är ju fö något som drabbar de med AS väldigt hårt, då de också lätt blir utstötta, skillnaden där är att det finns en familj som accepterar. Samma sak med munkarna, de har gemenskapen i klostret som komptensation. Dessutom så fuskas det...

Citat:
Ja, vi kan alltid diskutera orättvisan (inte maktobalansen) i att kvinnor får mer uppmärksamhet av män än tvärtom men till vilken nytta? Finns ju inte så mycket vi kan göra för att få det mer jämställt på den punkten. Går väl knappast att ändra på sin sexuella natur varken som man eller kvinna.

Nej du har ingen nytta av att neka en man, men en man känner sig maktlös om alltför många kvinnor nekar.
Citera
2016-09-11, 16:46
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Makten ligger i att ni får så många inviter och att det är ni som bestämmer utfallet av dessa. Bara för att dra en parallell, vem har mer makt i den specifika situationen? Den arbetslöse som söker en tjänst som 100 andra personer också söker eller arbetsgivaren som kan välja bland dessa 101 ansökningar? Den här parallellen är ganska relevant också för ämnet för går du t ex in på en sida som bodycontact är det precis så det ser ut - tjejer har ofta i snitt mellan 70-80 upp till flera hundra svar på sina annonser. Killar har i genomsnitt 0. Go figure.

Sen i vilken mån er sexuella makt ger er makt på det stora hela kan diskuteras. Det är onekligen så att kvinnor många gånger kan sko sig på att många män bara tänker med kuken. Samtidigt har männen förstås sig själva att skylla i grund och botten. Jag som man väljer själv vad jag vill göra och jag väljer att inte fjäska för kvinnor eller springa massa ärenden åt dem eller spendera mycket pengar på dem bara för att få sex. Väljer andra män annorlunda är det deras sak och deras ansvar.

Däremot vill jag påstå att den sexuella makten du pratar om även spiller över på förhållanden. Dels för att ni hela tiden har en massa alternativ i form av killar som är sugna på er, vilket era män är väl medvetna om så till vida att de inte är helt bortkomna. Även om man som man skulle lita helt på sin flickvän kan man inte undgå att ändå bli påverkad av om hon har massor av killar som stöter på henne titt som tätt. Jojo visst finns det män som gillar det också (de som vill ha en trophy wife eller cuckolds osv) men för den stora majoriteten är det knappast en positiv grej. Även också därför att många inviter från män inte enbart handlar om sex utan det finns ju också många män som är ute efter att hamna i ett förhållande med er. De flesta av er som ser skapliga ut och inte är helt kokobäng i huvudet kan mer eller mindre välja och vraka även när det gäller vem ni vill inleda ett förhållande med.

Att du av alla människor inte skulle förstå att du har sexuell makt är helt obegripligt. Varenda gång jag gluttar in i "posta bild på rumpan" tråden t ex har du ju massor av killar som öser beröm över dig, i vissa fall spaltmeter efter spaltmeter. Var ju även någon som skrev att din inbox var full vilket inte förvånar mig. Jag har faktiskt aldrig under 10 års tid sett någon kvinna få så mycket uppmärksamhet som du verkar få på Flashback.
Jag är lite autistisk, och hur jag ser på makt verkar skilja sig en del. Mycket möjligt att jag har fel, men frånvaron av makt är ju maktlöshet. En man har makt i att säga nej, även om han inte har många propåer så kan han säga nej. Om det här mest handlar om biologi kanske det är svårt att ändra på.

Jag må vara ett dåligt exempel som den "där sortens kvinna", attentionwhore jag ä. Men andra, kvinnor som inte fläker ut sig, och som bara i egenskapen kvinna, har sexuell makt, så funderar jag lite på om mäns drift är så stark att han betraktar henne ALLTID sitta inne med ett kapital.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in