2016-09-11, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Jo, jag har sexuell makt.

Dom som begränsar den makten är andra kvinnor.
För jag blir ju inte nekad för att han inte vill, utan för att det finns nån han inte vill såra.

Sex handlar mycket om makt, nånting sånt brukar sägas.

Jag hatar en kvinna och har därför funderat på att lägga ner hennes man, för att djävlas.

Nu har han sjunkit så mycket i min aktning att jag inte ens vill ligga med honom men det kan tänkas att jag gör det ändå.

För att "hon ska veta sin plats".
Wohoo en kvinna som fattar Fast se till att du är klar med att du endast vill ligga med han så han inte blir screwed over i din lilla hämndakt
Citera
2016-09-11, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Vad ska jag svara på? Du svamlar ju bara. Du spottar ur dig en mängd personangrepp och jag håller inte reda på samtliga.
Du vet vad jag frågade ditt pucko. Tänker inte spela med längre. Du lurar väldigt få här om du inte visste det.
Citera
2016-09-11, 13:16
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwingThrough
Du vet vad jag frågade ditt pucko. Tänker inte spela med längre. Du lurar väldigt få här om du inte visste det.
Vem ska jag lura? Upprepa gärna frågan för ärligt talat uppfattade jag den inte. Ibland missar jag en fråga om den inte är klart uttryckt.
Citera
2016-09-11, 13:32
Medlem
Farbror-Joakims avatar
Ska man försöka sammanfatta lite kort vad som kommit fram om kvinnors syn på sexuell makt så har män och kvinnor precis samma möjligheter att tacka ja eller nej till sex.
Kvinnor har fler som kan vilja ligga med de än vad män har men enligt kvinnor i tråden är detta inte så mycket att lägga vikt vid då män kan tacka nej till kvinnor i precis samma omfattning.

Tack då vet vi.
Citera
2016-09-11, 13:35
Medlem
Det här blir delvis i grunden en filosofisk eller organisationspsykologisk diskussion. Vad menas med makt?

För mig har en person makt över en annan när han eller hon tvingar/hotar en annan att göra något mot dennes vilja, eller ur en starkare ställning förmår annan att ändra sitt beteende så att denne handlar i strid med sina egna intressen eller vilja.

Ur min egen tolkning kan läsas att "jag har inte lust att knulla med dig eftersom jag inte är attraherad av dig/jag känner inte för att knulla just nu" inte har med makt att göra. Däremot har alla ofrivilliga samlag det. Hårdrar man det kan man konstatera att det huvudsakligen är män som sitter på den sexuella makten, då män i högre utsträckning än kvinnor tilltvingar sig sex, med exempelvis våld eller hot om våld.

Den som anser något annat måste äga en annan definition av ordet makt. Frågan är vilken?
Citera
2016-09-11, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Joakim
Ska man försöka sammanfatta lite kort vad som kommit fram om kvinnors syn på sexuell makt så har män och kvinnor precis samma möjligheter att tacka ja eller nej till sex.
Kvinnor har fler som kan vilja ligga med de än vad män har men enligt kvinnor i tråden är detta inte så mycket att lägga vikt vid då män kan tacka nej till kvinnor i precis samma omfattning.

Tack då vet vi.
Exakt, det är en obekväm sanning som de väljer att stryka över. He he så enkelt kan man trolla bort verkligheten.
Citera
2016-09-11, 13:46
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niktiart
Det här blir delvis i grunden en filosofisk eller organisationspsykologisk diskussion. Vad menas med makt?

För mig har en person makt över en annan när han eller hon tvingar/hotar en annan att göra något mot dennes vilja, eller ur en starkare ställning förmår annan att ändra sitt beteende så att denne handlar i strid med sina egna intressen eller vilja.

Ur min egen tolkning kan läsas att "jag har inte lust att knulla med dig eftersom jag inte är attraherad av dig/jag känner inte för att knulla just nu" inte har med makt att göra. Däremot har alla ofrivilliga samlag det. Hårdrar man det kan man konstatera att det huvudsakligen är män som sitter på den sexuella makten, då män i högre utsträckning än kvinnor tilltvingar sig sex, med exempelvis våld eller hot om våld.

Den som anser något annat måste äga en annan definition av ordet makt. Frågan är vilken?
Håller med. En man har i tex ett monopol på styrka och kraft jämfört med mig. Man kan se det
Som en slags makt att en man, teoretiskt sett, kan tvinga sig på en svagare kvinna. Och det är ju ett fåtal män som faktiskt använder den makten, ändå är det något som mänga kvinnor, i varierad grad erfarit. Skalan fullbordad våldtäkt, till att någon anser sig ha rätt till ens kropp för att den råkar vara där är vid men inte frånkopplade varandra.
Citera
2016-09-11, 14:00
Medlem
pillowpops avatar
Om man generaliserar så vill män ha sex och kvinnor vill ha kärlek.

Ni killar tänker i så fall inte på vilken oerhörd makt ni måste ha då när ni inte ger kärlek till tjejerna.
Citera
2016-09-11, 14:13
Medlem
Farbror-Joakims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop

Ni killar tänker i så fall inte på vilken oerhörd makt ni måste ha då när ni inte ger kärlek till tjejerna.

Och det är alltså därför det är så himla komplicerat att bara få ut dessa tjejer ens på en dejt, fullt seriöst, utan några baktankar om sex.
Om vi män hade makt skulle ju vi välja och vraka mellan kärlekstörstande tjejer. Så ser det dock verkligen inte ut...
Citera
2016-09-11, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop

Nej, "vi" har ingen makt alls. Kvinnor som vill ha kärlek vill oftast inte ha sex för de tänker sex eller kärlek. Medans män tänker man får o ger kärlek OCH sex i ett förhållande. Obs! mild generalisering och inte helsvepande.
Citera
2016-09-11, 15:06
Medlem
demonmormors avatar
Om nu den sexuella makten jag tydligen ska ha är så absolut - vad betyder den om jag inte utnyttjar den? Vad är makten värd, och hur är den villkorad?
Citera
2016-09-11, 15:29
Medlem
ROFVENHIELMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Om nu den sexuella makten jag tydligen ska ha är så absolut - vad betyder den om jag inte utnyttjar den? Vad är makten värd, och hur är den villkorad?
Utifrån hur begåvningsreserven hittills resonerat i den här forumdelen så betyder det att du är en PK-cuck-white knight och ett asexuellt luder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in