2016-09-10, 20:26
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Vad är det som gör dig fundersam? Förutsatt att du inte gör dig dum så borde du kunna se hur pass nära honom det landade, och med tanke på att han ska ha fått ett (om än litet) brännsår på benet.
https://img1.tv4cdn.se/convert/resize/586x329/shape/trimcut/source/http%3A%2F%2Fwww.fotbollskanalen.se%2FImageHandler .axd%3FimageFormat%3Doriginal%26guid%3D5382f7b3-63 13-4afd-912d-4a932161b8f5

https://www.youtube.com/watch?v=ENUIPiIbbv4

Kanske inte lika allvarligt som plastflisan som Jakob, 25, fick på sitt byxben men ändå.

Det roliga är att bangern kommer från andra etage i hörnan och fjollan går fram och kastar hörnflaggan in i klackens första etage.
Citera
2016-09-10, 21:10
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Det roliga är att bangern kommer från andra etage i hörnan och fjollan går fram och kastar hörnflaggan in i klackens första etage.
Ja, mycket dåligt att Sana inte hade koll på det
Citera
2016-09-10, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Hade han haft ett tränat öga hade han sett kaströrelsen.
Citera
2016-09-11, 08:57
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson

Det visar hur jävla korkat han beter sig. Eller beter du dig likadant? Om någon kraschar rutan hemma hos dig skrapar du grannens bil med en nyckel?
Citera
2016-09-11, 09:14
Medlem
kostymnisses avatar
Bangers är ett ofog, oavsett som vem kastar dessa.

Imorgon hoppas jag innerligt på att det går lugnt till även om det blir bra stämning med ett ok följe på en fullsatt (?) arena.
Det lär försökas sättas ett och annat hastighetsrekord längs e6an imon för att hinna ner.

Jag är iaf glad över att serien startat igen även om kanske inte Ellos-Kalmar var den mest upphetsande matchen som startskott för omstarten. Hemmalaget borde ju vunnit men får man inte in bollen så...

Nåväl, idag med regnet utanför får det bli två matcher på burken. GIF-AIK och Peking-J.Södra.
Citera
2016-09-11, 09:36
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Det visar hur jävla korkat han beter sig. Eller beter du dig likadant? Om någon kraschar rutan hemma hos dig skrapar du grannens bil med en nyckel?
Oerhört dåligt exempel. Sana agerade i affekt och jag förstår inte varför hans agerande tas på sådant stort allvar.
Citera
2016-09-11, 10:00
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Om man misstänker/tror att det är grannen som kraschat rutan så kan man nog göra så i rent raseri, ja.
Citera
2016-09-11, 10:53
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Oerhört dåligt exempel. Sana agerade i affekt och jag förstår inte varför hans agerande tas på sådant stort allvar.

I affekt? Han går lugnt och sansat fram till hörnflaggan, plockar upp den och kastar den in i publiken.

Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Om man misstänker/tror att det är grannen som kraschat rutan så kan man nog göra så i rent raseri, ja.

Möjligtvis om man är ett psykfall utan impulskontroll.
Citera
2016-09-11, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Kasst argument, väldigt många brott och regelbrott begås när någon är i affekt, det är i normala fall inte en ursäkt som man köper, skulle tippa på att våran ADHD gubbe var uppe i varv när han fick för sig att slänga in bangern också. Jag tycker nog att det hade varit väldigt lämpligt med en avstängning iaf.

Man skulle möjligtvis kunna typ argumentera för att Sana hade någon sorts nödvärnsrätt, men han "försvarar" sig likväl mot fel personer. Så där faller det argumentet.

Supportrar behandlas som untermenschen, blir en spelare förbannad på domaren och viftar lite med armen blir det dock gult kort. Blåvitt skall för övrigt betala ut 70k till massa gnidare, vem fan begär tillbaka entrépengen? Visst om man är fattig som fan och typ går på bidrag, då kanske jag kan ha överseende med det... men annars.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-09-11 kl. 11:49.
Citera
2016-09-11, 12:05
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Kasst argument, väldigt många brott och regelbrott begås när någon är i affekt, det är i normala fall inte en ursäkt som man köper, skulle tippa på att våran ADHD gubbe var uppe i varv när han fick för sig att slänga in bangern också. Jag tycker nog att det hade varit väldigt lämpligt med en avstängning iaf.

Man skulle möjligtvis kunna typ argumentera för att Sana hade någon sorts nödvärnsrätt, men han "försvarar" sig likväl mot fel personer. Så där faller det argumentet.

Rent rättsligt även om det är riktat mot rätt människa så är det Sana begår "mord" och inte "dråp" (den enda delen i lagutrymmet som tar hänsyn till huruvida handlingen är planerad eller ej för att bedöma typ av brott). Han tar tid på sig, går fram och hämtar hörnflaggan för att sedan kasta den. Det är en planerad handling och inte en spontan reaktion.

Sana borde självklart lämpligen blivit avstängd många matcher. Jmf med Cantonas hoppspark, han fick 9 månaders avstängning av FA.
Citera
2016-09-11, 17:55
Medlem
Citat:
Rent rättsligt även om det är riktat mot rätt människa så är det Sana begår "mord" och inte "dråp" (den enda delen i lagutrymmet som tar hänsyn till huruvida handlingen är planerad eller ej för att bedöma typ av brott). Han tar tid på sig, går fram och hämtar hörnflaggan för att sedan kasta den. Det är en planerad handling och inte en spontan reaktion.

Sana borde självklart lämpligen blivit avstängd många matcher. Jmf med Cantonas hoppspark, han fick 9 månaders avstängning av FA.
Haha! Alltså bryr mig verkligen inte om den här diskussionen men det där påståendet tar fan priset!
Citera
2016-09-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
HIF ser jag mycket hellre i AS , dels på grund av gräs dels för att alternativen är lag AFC och Dalkurd, lag som är plastlag i sin prydno både till underlag och företeelse, vill tom byta hemvist.

Vill man att AS publiksiffror och intresse ska sjunka så tycker man som du.

Heif är f.ö. en förkortning som ej ska förekomma. HIF är en klassiker i svensk fotboll.
Några förvirrade bajenfans ska inte ändra på självklarheter. Och nej jag är inte HIF fan utan GAISare men har respekt för ett av de riktiga lagen i Sverige. Hammarby har ett SM guld = inget och hade fram till 60-talets slut knappt förekommit i AS.
Du är gaisare? Varför bryr du dig då om vilket lag som är allsvenskt? Ni kommer antagligen aldrig lira allsvensk fotboll igen. Du borde vara glad om Heif åker ur, då får ni ju en bortamatch på annat än en idrottsplats.

För övrigt så verkar du ha noll koll på Bajens historia om du påstår att vi knappt förekommit i AS innan 60-talets slut.

Hammarby IdrottsFörening sedan 1897. Störst och först, vilka fan är HeIF? (Ja vi fanns även sedan 1889 under namnet Roddförening).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in