2016-02-26, 16:17
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ja, det känns ju inte bra att han sprungit omkring som en tickande bomb i Allsvenskan.

Det är ju detta som är obehagligt. Visst, vissa hjärtfel är väldigt ovanliga och jävligt svåra att upptäcka men Kamaras fel kunde ju bevisligen upptäckas i ett "CL-test".
Citera
2016-02-26, 18:54
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Det gjorde inte sportbladet när jag skrev inlägget.

Nu har dom uppdaterat artikeln så statusen är något oklar, likväl en riktigt tråkig nyhet.

EDIT: Sen skrev Disco detta på twitter:

I see. Fan vad tråkigt för Kamara som verkar vara en skön dude.
Citera
2016-02-26, 23:08
Medlem
setubals avatar
Beklagligt, jag som alltid tyckt att Kamara haft hjärtat på rätt ställe.
Citera
2016-02-26, 23:22
Medlem
elpirros avatar
Hur i helvete kan det vara skillnad på AS och CL hälsotester?
Hoppas Blåvitt tar sig till CL nästa säsong så vi kan få ett ordentligt hälsotest lol
Citera
2016-02-27, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Hoppas Blåvitt tar sig till CL nästa säsong så vi kan få ett ordentligt hälsotest lol
Om inte annat så borde dom införa dessa testerna nu.
Citera
2016-02-27, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Menar du att Blåvitt inte har några hälsokontroller alls? Är det inte krav på det?
Citera
2016-02-27, 14:14
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Om inte annat så borde dom införa dessa testerna nu.

Enligt AIK:s chefsläkare så är det ingen skillnad på testerna och det var inte heller ett medfött fel.
I såna fall bör det vara ett fel som uppstått relativt nyligen för jag kan inte tänka mig att Norrköping inte gör några tester alls.

http://www.fotbolldirekt.se/2016/02/26/pa-fd-dagens-chockbesked-far-aiks-cheflakare-att-krava-mer/
Citera
2016-02-27, 14:50
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Enligt AIK:s chefsläkare så är det ingen skillnad på testerna och det var inte heller ett medfött fel.
I såna fall bör det vara ett fel som uppstått relativt nyligen för jag kan inte tänka mig att Norrköping inte gör några tester alls.

http://www.fotbolldirekt.se/2016/02/26/pa-fd-dagens-chockbesked-far-aiks-cheflakare-att-krava-mer/
Även den malaysiska klubben som Kamara lånades ut till förra våren lär ju ha genomfört tester på honom.
Citera
2016-02-27, 14:51
Medlem
csts avatar
Dessutom lär väl Kamara ha genomgått läkarkontroller hos oss i DIF när han var på lån. Säger inte att våra kontroller är bättre än andra klubbars men har man spelat för x antal professionella föreningar och genomgått läkartester så borde medfödda problem komma fram förr eller senare.
Citera
2016-02-27, 15:14
Medlem
Jonny Jergande (f.ö "Jagande" enligt rättstavningsfunktionen) tar över ordförandeklubban efter Segui. Man väljs dock för ett år i taget, är inte det lite kort? Hur är det i andra klubbar?
Liten intervju med Jonny, bra rubriksättning av DN 😉
http://www.dn.se/sport/fotboll/att-aik-skulle-vara-infiltrerat-av-morka-krafter-ar-en-anka/
Citera
2016-02-27, 18:05
Avslutad
Östersund utslagen i Svenska Cupen efter förluster mot både Jönköping södra och peking. var det ej östersund som skulle dominera i allsvenskan?? I så fall måste de bli bättre än så här
Citera
2016-02-27, 18:10
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jonny Jergande (f.ö "Jagande" enligt rättstavningsfunktionen) tar över ordförandeklubban efter Segui. Man väljs dock för ett år i taget, är inte det lite kort? Hur är det i andra klubbar?

Det är snarare det allra vanligaste. Att ordförande väljs på ett år och styrelseledamöter på två år.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in