2016-08-30, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cooldog
Man kanske ska testa 4-5-1 som man kör i ungdomsleden så Paka får starta på sin naturliga position? Sen kan man alltid byta ut någon av de tre offensiva för att sätta in Tom/Seb/Sabah på mitten som lite mer defensiv.

Vi har att göra med Jörgen här....

Har väldigt svårt att se han frångå sitt 4-4-2. Det sitter i hans ryggrad, även i väggarna på kamratgården(när det gäller A-laget).

Det hade varit inressant att se Blåvitt spela 4-5-1 dock. Materialet för det om Engvall drar(eller annars också för den delen, pga skadehelvetet) är ganska väl lämpat för det.

Hade du tänkt dig typ något sådant här eller?

Tom/Sabah/Seb - Mads
Ankersen - Paka - Rieks
EMO/Hysen
Citera
2016-08-30, 17:04
Medlem
cooldogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Har väldigt svårt att se han frångå sitt 4-4-2. Det sitter i hans ryggrad, även i väggarna på kamratgården(när det gäller A-laget).

Det hade varit inressant att se Blåvitt spela 4-5-1 dock. Materialet för det om Engvall drar(eller annars också för den delen, pga skadehelvetet) är ganska väl lämpat för det.

Tom/Sabah/Seb - Mads
Ankersen - Paka - Rieks
EMO/Hysen

Ja det ska hända mycket för att Jörgen ska gå emot 4-4-2. Men känns ändå som Mats Gren är en person som vill ändra och ungdomslagen är vana med det så varför inte inom nåt år?
Citera
2016-08-30, 17:43
Medlem
Signaturums avatar
Efterblivet att sälja örnen inför slutspurten i Allsvenskan där vi dessutom möter Norrköping borta om ett par omgångar.
Fine, jag gillade aldrig Örnen riktigt, tyckte att han hade en arrogant framtoning och trots att han målar mycket brände han också en del rätt givna lägen.
En sådan spelare hade vi inte kunnat ha i eventuella Europakval där varje missad chans straffar sig.

Däremot hade man ju kunnat vänta tills slutet av året, hade han fortsatt att prestera hade man nog kunnat begära 5 mille till.
Läste någonstans (minns inte var) att han inte kom in i gruppen riktigt och det var anledningen.
Bullshit säger jag.
Sett honom umgås med b.la Arnarson och Eikrem privat, att han var en outsider stämmer inte.
Citera
2016-08-30, 17:51
Medlem
knullklassons avatar
Känns som att det sålts väldigt många (tongivande) spelare den här sommaren till andra ligor, fler än tidigare år? Eller är det bara jag som känner så eftersom mitt lag drabbats extra hårt
Hur som, tråkigt att Allsvenskan urholkas så här, oavsett lagtillhörighet.
Citera
2016-08-30, 18:40
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Tom/Sabah/Seb - Mads
Ankersen - Paka - Rieks
EMO/Hysen

Man trodde ju att någon hade gett Jörgen syra inför senaste matchen när Sabah startade så han kanske ta något tyngre för att gå över till 4-5-1.

Jag tycker ju definitivt vårt spelarmaterial och framförallt vårt innermitt hade passat ultimat för ett 4-5-1/4-3-3 med Albaek, Seb och Lawson på plan alla tre.

Men det lär vi inte se så länge vi har Jörgen som tränare.
Citera
2016-08-30, 18:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Efterblivet att sälja örnen inför slutspurten i Allsvenskan där vi dessutom möter Norrköping borta om ett par omgångar.
Fine, jag gillade aldrig Örnen riktigt, tyckte att han hade en arrogant framtoning och trots att han målar mycket brände han också en del rätt givna lägen.
En sådan spelare hade vi inte kunnat ha i eventuella Europakval där varje missad chans straffar sig.

Däremot hade man ju kunnat vänta tills slutet av året, hade han fortsatt att prestera hade man nog kunnat begära 5 mille till.
Läste någonstans (minns inte var) att han inte kom in i gruppen riktigt och det var anledningen.
Bullshit säger jag.
Sett honom umgås med b.la Arnarson och Eikrem privat, att han var en outsider stämmer inte.

Jag vill minnas att det startade i fotbollskanalen med att VÖK endast umgicks med Kari men det är dementerat av Mackan. Försäljningen i detta läge känns lite konstig och då söks det anledningar till den. Då kan det spåra ur.
Citera
2016-08-30, 19:04
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag vill minnas att det startade i fotbollskanalen med att VÖK endast umgicks med Kari men det är dementerat av Mackan. Försäljningen i detta läge känns lite konstig och då söks det anledningar till den. Då kan det spåra ur.

https://twitter.com/enkompisundrar/status/770552971801272321

Citera
2016-08-30, 22:09
Avslutad
Peking fans gnällde på banguras armbåge på boo wiklander ifjol...
https://twitter.com/soulhenrik/status/770544617704030208 återfallsförbrytaren var i farten igen.. Var några år sen han gav mjällby spelare och igbonnanike en armbåge... Rosenberg ligger i lä här..
Senast redigerad av ville91 2016-08-30 kl. 22:12.
Citera
2016-08-30, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Peking fans gnällde på banguras armbåge på boo wiklander....
https://twitter.com/soulhenrik/status/770544617704030208 återfallsförbrytaren var i farten igen.. Var några år sen han gav mjällby spelare och igbonnanike en armbåge... Rosenberg ligger i lä här..
Ofta domaren med kompisar missade detta?
Citera
2016-08-30, 22:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GETSTRONG
Ofta domaren med kompisar missade detta?
Borde kunna anmäla i efterhand.. 3 matcher avstängning minst
Citera
2016-08-30, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Man trodde ju att någon hade gett Jörgen syra inför senaste matchen när Sabah startade så han kanske ta något tyngre för att gå över till 4-5-1.

Jag tycker ju definitivt vårt spelarmaterial och framförallt vårt innermitt hade passat ultimat för ett 4-5-1/4-3-3 med Albaek, Seb och Lawson på plan alla tre.

Men det lär vi inte se så länge vi har Jörgen som tränare.

Ja det var lite utav en chock. Nu hade han ju dock inte så mycket val, då Seb var avstängd, men ändå.
Citera
2016-08-30, 23:09
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Borde kunna anmäla i efterhand.. 3 matcher avstängning minst
Har det ej spelats fotboll mellan domartabbarna i år, eller? Tröttsamt jävla malande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in