2016-09-11, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oakbiff
Skoja inte lite.
Personligen ser jag det enbart som jobbigt att behöva använda mig av den "makten" så ofta, och gissar att det är fler kvinnor än jag som inte ser det som någon vinst att vara tvungen att avvisa personer gång på gång. Att få möjligheten att tacka ja till någon man är intresserad av är ju bra, men att behöva avvisa en massa personer när man inte är det minsta intresserad det är bara jobbigt. Män verkar ha lätt att bara se den positiva delen av att bli tillfrågad ofta, och helt missa den negativa delen.
Citera
2016-09-11, 00:04
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Personligen ser jag det enbart som jobbigt att behöva använda mig av den "makten" så ofta, och gissar att det är fler kvinnor än jag som inte ser det som någon vinst att vara tvungen att avvisa personer gång på gång. Att få möjligheten att tacka ja till någon man är intresserad av är ju bra, men att behöva avvisa en massa personer när man inte är det minsta intresserad det är bara jobbigt. Män verkar ha lätt att bara se den positiva delen av att bli tillfrågad ofta, och helt missa den negativa delen.
Alla som har någon form av makt och inte är helt tappade förstår mycket väl att det kommer med baksidor. Förstår man inte så är man som sagt förmodligen helt tappad.
Citera
2016-09-11, 00:06
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Jag har höga krav på en kille och håller mig till killar som har höga krav på sina tjejer.
Så om vi två hittar varandra då antar jag att båda är lika nöjda med att ha hittat någon som uppfyller kraven och lika angelägna att fånga den andres uppmärksamhet.
Sen om det finns en massa andra killar jag inte vill ligga med men som är efter mig, hur gynnar det mig?
Du kan utnyttja desperata män på olika sätt utan att ha sex med dem, om du väljer att inte svina sig på det sättet så är det nog snarare en belastning. Om man som tjej har höga krav så endast några procent duger så blir det nästan åt andra hållet, mannen får makten istället.

Mycket attraktiva män får givetvis makt https://youtube.com/watch?v=UY5lYjfFHYg
Citera
2016-09-11, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Alla som har någon form av makt och inte är helt tappade förstår mycket väl att det kommer med baksidor. Förstår man inte så är man som sagt förmodligen helt tappad.
Många har tyvärr betydligt lättare för att se de fördelar andra har, medan de blundar för det negativa andra går igenom. Men när de granskar sitt eget liv så är det tvärtom.
Citera
2016-09-11, 00:10
Medlem
pillowpops avatar
Nej, jag fattar inte vad de killarna snackar om som påstår att vi tjejer har nån sorts sexuell makt.

Som om jag skulle säga att män har reletionsmakt. För att tjejer oftare vill bli seriösa än vad killar vill. Har killarna makt då? Som om män då kan välja att hålla kvinnan på mattan av att vägra committa(?)

Var tillsammans med en kille som ville ha mindre sex än jag. Hade han sexuell makt då? Nej, han hade bara inte lika stor lust som jag. Och han använde det inte som nåt konstigt maktmedel heller. Hur skulle han kunna göra det, han ville ju inte.
Citera
2016-09-11, 00:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Du kan utnyttja desperata män på olika sätt utan att ha sex med dem, om du väljer att inte svina sig på det sättet så är det nog snarare en belastning. Om man som tjej har höga krav så endast några procent duger så blir det nästan åt andra hållet, mannen får makten istället.

Mycket attraktiva män får givetvis makt https://youtube.com/watch?v=UY5lYjfFHYg

Men om jag inte vill är det lika värdelöst som att be en vegetarian äta kött.
Så nej, 0 makt.
Orkade inte ens kolla på klippet. Dök upp en skallig man, slösar inte min tid på honom.
Citera
2016-09-11, 00:15
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwingThrough
Inte mitt fel att du ordar dig korkat, luder ,och drar alla män över samma kam. Luder är endast en benämning bland flera. Och varför är det tyvärr att det finns gott om(ja, bland de som endast vill ligga med er och inget annat) män som har den bilden? Det är ett icke-problem. Logga ut om du inte tål att vara här är ett förslag.

Edit: du svara inte på varför det är makt att kalla luder för luder, stupid.
Har jag någonstans skrivit "alla män"? Och du har inte uppfattat min poäng. Kvinnlig sexualitet är fortfarande något som är ett problem om vi, 1. inte vill ligga, 2. vill ligga, och tycker om det lite för mycket.
då menar jag med makt, att ni män som vill få till det inte reproducerar den bilden, om ni gör det, eller säger ifrån.

Det är en makt i det avseendet att flickor, tjejer, kvinnor påverkas, och det påverkar hur vi ser på vår sexualitet. Fattar du inte det så, tough shit.

mitt förslag till dig är att du slutar vara ett as, men det är ju lönlöst.
Senast redigerad av Buffymylove 2016-09-11 kl. 00:17.
Citera
2016-09-11, 00:16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Många har tyvärr betydligt lättare för att se de fördelar andra har, medan de blundar för det negativa andra går igenom. Men när de granskar sitt eget liv så är det tvärtom.
Jag tycker att det är enkel logik, att allt har en baksida.

Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Nej, jag fattar inte vad de killarna snackar om som påstår att vi tjejer har nån sorts sexuell makt.
Om du har läst tråden så bode du ha lite förståelse i alla fall.

Citat:
Som om jag skulle säga att män har reletionsmakt. För att tjejer oftare vill bli seriösa än vad killar vill. Har killarna makt då? Som om män då kan välja att hålla kvinnan på mattan av att vägra committa(?)
Det är korrekt rätt. Om så är fallet så har killen makten. Den som "vill minst" har makten. I den mån man kan kalla det för makt.

Citat:
Var tillsammans med en kille som ville ha mindre sex än jag. Hade han sexuell makt då? Nej, han hade bara inte lika stor lust som jag. Och han använde det inte som nåt konstigt maktmedel heller. Hur skulle han kunna göra det, han ville ju inte.
Som sagt, på individnivå är det helt individuellt.
Citera
2016-09-11, 00:16
Medlem
Trashtextats avatar
Kvinnor säger nej för att de inte vill. Inte mycket till makt det inte. När jag nobbar olika sexinviter känner jag inte mig mäktig utan snarare irriterad.

Snarare männen som har sexuell makt då det räknas som naturligt att män bara ligger. Vi kvinnor har nog mer makten då när vi dumpar dem i relationer vi inte vill ha. Män som ingått förhållanden och lämnas är nog jämställda med kvinnor som har sex och förkastas.
Citera
2016-09-11, 00:18
Medlem
pillowpops avatar
Citat:

Exakt så. Skulle man radda upp en kö av kvinnor som en kille absolut inte är attraherad av och som sedan skulle göra sexuella inviter till honom som han tackade nej till för att han inte var sugen på sex med dem ... Snacka om makt han skulle ha. Eller?
Citera
2016-09-11, 00:19
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:

Absolut. att tacka nej, eller att inte svara snabbt nog, eller vad det kan vara med reaktionen som inte alltid är särskilt trevlig är inte kul.
Citera
2016-09-11, 00:20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Exakt så. Skulle man radda upp en kö av kvinnor som en kille absolut inte är attraherad av och som sedan skulle göra sexuella inviter till honom som han tackade nej till för att han inte var sugen på sex med dem ... Snacka om makt han skulle ha. Eller?
Förstår du skillnaden på "individnivå" och "gruppnivå"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in