2016-09-10, 23:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det har ingenting med saken att göra. Om en kille framför en önskan till dig om att ligga så har du makten. Du säger att han måste förtjäna det vilket betyder att han måste göra vissa saker för att du ska godkänna honom. Alltså ligger makten hos dig. Om du framför en önskan om att ligga till en kille så ligger makten hos honom.

Sålunda finns det som sagt på individnivå inte någon som har mer sexuell makt än någon annan. På gruppnivå blir det en lite annan historia.

Och alla ggr. jag flirtat med en kille så är det han som haft makten. Jag väljer som sagt killar med krav och då måste jag också förtjäna sexet/förhållandet.

Gruppnivå absolut då de flesta killar är desperata.
Citera
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Fast. Makt i min värld är ju något jag har nytta av. Jag har ingen nytta av att män jag inte vill ha sexuellt ger mig inviter. Ja jag har makten att säga nej, men det har ju män också.
Är inte särskilt intresserad av smycken eller vad nu du menar är fördelar.

Nja men kvinnor som ser ok ut vet ju att dom kan dissa många ggr innan dom prickar rätt, därför har ni höga krav för ni vet att ni får ett ligg om det absolut skulle krisa.

Vad säger du om rullstolssittande Anders som aldrig knullat hela sitt liv för att tjejer som du vill ha en snygg kille med fint jobb och hus och som luktar den parfym du gillar?

Ok jag vill också ha en Ferrari hela livet men ibland måste man ge efter lite, samma gäller dig med killar, den där Ferrarin kommer aldrig i ditt liv, men kanske Mr Saab får du träffa och är lika trevlig som Mr Ferrari men inte lika snygg.

Vad jag säger, man måste kompromissa i livet...
Citera
Medlem
BewilderedHulders avatar
Makt. Ha! Visst jag har makt att välja bland dräggen. Synd för dem. Jag har precis lika mycket makt i frågan som det gäller mot the motsatta könet. Ihåligt djävla argument ifrån killarna. Människor är vidriga djävla djur är mina sista ord i frågan.
Citera
2016-09-10, 23:16
Avslutad
Citat:
En snubbe som har "streckfitta" som krav kan inte vara så mycket mer än typ 17. I alla fall inte mentalt.

Skulle aldrig vilja ha en kille som knullar en sådan fitta. Så tar gärna dessa "17-åringar" framför desperata killar som säger fitta som fitta.
Citera
2016-09-10, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
sex har man ju tillsammans med någon man rimligen vill ha sex med. Hur får jag fördelar av att tacka nej till gammgubbsen som ev vill ligga med mig?

Hade jag suttit på en makt som utgått ifrån att min vilja hade gjort att folk svälter ihjäl är det ju en makt, sex är ett behov, men man överlever utan.

Du har makt över om någon annan får uppfylla sitt behov eller inte. Vad är det du inte förstår?

Missförstå mig rätt, det är ingen mänsklig rättighet, jag förespråkar inte att du ska ge pitysex till någon du inte är attraherad av. Självklart ska du få bara ligga med män du attraheras av, ingen här säger annat. Det ändrar dock inte faktumet att majoriteten av kvinnor besitter majoriteten av den sexuella makten i köttmarknaden. Som en annan skribent skrev "Women are the gatekeepers of sex". Det tycker jag stämmer mycket bra överens med verkligheten.

Det är inte kvinnors fel att det ser ut såhär. Man kan skylla på vår biologi istället. Mannens sexuella behov är mycket större än kvinnans av olika anledningar. Hade vårt behov inte varit så stort så hade ni inte haft någon makt över oss när det kommer till sex. Då hade det nog varit mer jämlikt.
Citera
2016-09-10, 23:22
Medlem
Att ha makt är att vara den som bestämmer, så att ha sexuell makt kan betyda två saker. Antingen att man har rätt att bestämma sig för att ha sex med vem man vill oavsett vad den tycker, eller att man har rätt att säga nej till sex.

Vare sig män eller kvinnor har rätt till makten att ha sex mot någons vilja, och både män och kvinnor har lika stor makt gällande rätten att säga nej till sex. Kvinnor blir generellt tillfrågade oftare om sex så de får använda makten att säga nej oftare, men männen har exakt lika stor makt att säga nej.
Citera
2016-09-10, 23:22
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Nja men kvinnor som ser ok ut vet ju att dom kan dissa många ggr innan dom prickar rätt, därför har ni höga krav för ni vet att ni får ett ligg om det absolut skulle krisa.

Vad säger du om rullstolssittande Anders som aldrig knullat hela sitt liv för att tjejer som du vill ha en snygg kille med fint jobb och hus och som luktar den parfym du gillar?

Ok jag vill också ha en Ferrari hela livet men ibland måste man ge efter lite, samma gäller dig med killar, den där Ferrarin kommer aldrig i ditt liv, men kanske Mr Saab får du träffa och är lika trevlig som Mr Ferrari men inte lika snygg.

Vad jag säger, man måste kompromissa i livet...

Jag är kräsen, men inte på det sätt du tror. Jag är medelmåttig och medelålders, och om jag någon gång i livet skulle besuttit den här makten har det ju handlat om att jag inte velat ligga med killar som anser att kvinnor som ligger är luder. moment 22.
Citera
2016-09-10, 23:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Och alla ggr. jag flirtat med en kille så är det han som haft makten.
Vilket är exakt det jag har sagt minst en handfull gånger i den här tråden.

Citat:
Gruppnivå absolut då de flesta killar är desperata.
Nu är det här förvisso rent anekdotiskt men jag känner ingen kille som är direkt desperat. Däremot så vill ju män generellt mer och oftare än kvinnor. På gruppnivå då. På individnivå är det så klart just individuellt.

Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Skulle aldrig vilja ha en kille som knullar en sådan fitta. Så tar gärna dessa "17-åringar" framför desperata killar som säger fitta som fitta.
Jag vet att det är svårt för dig att greppa men det spelar väldigt liten roll hur fittan ser ut när man knullar. Jag har knullat streckfittor och jag har knullat fittor med köttiga blygdläppar och vet du vad? Jag skulle fan inte klara The Pepsi Challenge mellan en streckfitta och en som inte är det och den man som påstår sig kunna det ljuger. Det handlar inte om desperation, det handlar om erfarenhet av verkligheten.
Citera
2016-09-10, 23:24
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annaskatter
Det är inte kvinnors fel att det ser ut såhär. Man kan skylla på vår biologi istället. Mannens sexuella behov är mycket större än kvinnans av olika anledningar. Hade vårt behov inte varit så stort så hade ni inte haft någon makt över oss när det kommer till sex. Då hade det nog varit mer jämlikt.

Det är ju vad jag sagt hela tiden, män med höga halter av testosteron har allvarliga problem med få till det då de är dom mest desperata, som tur var har man själv låg tesosteron så man lider inte av att vara utan sex många månader...
Citera
2016-09-10, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Makt. Ha! Visst jag har makt att välja bland dräggen. Synd för dem. Jag har precis lika mycket makt i frågan som det gäller mot the motsatta könet. Ihåligt djävla argument ifrån killarna. Människor är vidriga djävla djur är mina sista ord i frågan.
Självklart ska du tramsa. Du är väl en drägg själv.
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Att ha makt är att vara den som bestämmer, så att ha sexuell makt kan betyda två saker. Antingen att man har rätt att bestämma sig för att ha sex med vem man vill oavsett vad den tycker, eller att man har rätt att säga nej till sex.

Vare sig män eller kvinnor har rätt till makten att ha sex mot någons vilja, och både män och kvinnor har lika stor makt gällande rätten att säga nej till sex. Kvinnor blir generellt tillfrågade oftare om sex så de får använda makten att säga nej oftare, men männen har exakt lika stor makt att säga nej.
I teorin ja.
Citera
2016-09-10, 23:25
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whadeewhoo
Jag håller inte med om att det bara är kvinnor som har "makten".
För bland alla mina killkompisar så är det som så att då de är singlar gnäller de som fan över att de vill knulla och att de är så kåta, fram till de träffar en tjej. Då har de sex i regel ca 2 veckor och då är killen less. Tjejen är inte i närheten av nöjd men killen vill inte se en tjej resten av sitt liv. Han vill bara vara ensam och runka.
Detta lämnar tjejen med blåa ben och tillslut letar hon en ny kille om hon inte är trogen och hals över huvud kär i den första.

Så detta innebär ju att den sexuella makten ligger hos den som vill MINST som några av er har skrivit tidigare

Du har en poäng här. I relationer har jag varit den som oftast varit mest sugen. När jag är kär då jävlar vill jag ligga morning, noon, and night.
Citera
2016-09-10, 23:26
Avslutad
Citat:
Vilket är exakt det jag har sagt minst en handfull gånger i den här tråden.

Nu är det här förvisso rent anekdotiskt men jag känner ingen kille som är direkt desperat. Däremot så vill ju män generellt mer och oftare än kvinnor. På gruppnivå då. På individnivå är det så klart just individuellt.

Jag vet att det är svårt för dig att greppa men det spelar väldigt liten roll hur fittan ser ut när man knullar. Jag har knullat streckfittor och jag har knullat fittor med köttiga blygdläppar och vet du vad? Jag skulle fan inte klara The Pepsi Challenge mellan en streckfitta och en som inte är det och den man som påstår sig kunna det ljuger. Det handlar inte om desperation, det handlar om erfarenhet av verkligheten.

Andra stycket, som kvinna vet jag väldigt många. Känns verkligen som att jag skulle kunna behandla de hur som helst bara de fick sex en gång om året.

För mig spelar det roll hur kuken ser ut så det är givet att jag har bryr mig om vad mina killar har knullat. Om en kille tänker fitta som fitta så äcklar han mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in