2016-09-09, 11:07
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Om du med det fetade egentligen menar "Hur ska vi minska dessa brott" så kan man enkelt utvisa ickesvennar som begår våldtäkt och andra brott, brott som ger 2 år eller mer i fängelse (eller liknande gräns).
Varför det inte utvisas fler vet inte jag.

Men det gör inte automatiskt att svennar slutar våldta.
Våldtäkt i hemmet t.ex.

Nej jag är inte så rädd, jag är en av få som har ryggrad nog att säga/skriva vad jag tycker och stå för det.
Jag är en av få här på flashback som går emot SD-svansen trots all skit som kastas och slängs så fort man bara erkänner att man inte röstar SD, för att inte tala om vad som skrivs när man erkänner att man står på den rödgröna sidan.

Ingen har ju sagt att "svennar" som du säger inte våldtar eller begår sexbrott. Det är ju klart till 100% att det sker också, men fortfarande var ju problemet att vi har en grupp som är överrepresenterade i den här typen av brott. Du höll ju med Sofia om att SD använder statistik och fakta som propaganda? Du har ju uppenbarligen fel. Och mitt andra meddelande till dig kunde du inte besvara på ett vuxet sätt, tror inte du riktigt förstod min liknelse.

Jag är måttligt imponerad, är du en slags hjälte för att du går emot människor med en viss typ av åsikt som inte har uppbackning av varken statlig media, journalister eller politiker på nätet? Inte så coolt, det är ju just den typen av åsikt och beteende som är socialt accepterad och som får såna som dig att känna sig goda och snälla, på andras bekostnad. De som förlorar sina jobb för att de sympatiserar med ett visst parti, de som förlorar vänner, familj..bara för sin åsikt. Ja det är dessa som inte kan yttra sig som huserar här, det är dessa du kallar SD-svansen som du så hjältemodigt "bekämpar" för att du är god. Ingen har nog problem med att du står på den rödgröna sidan, vi lever ju i ett demokratiskt samhälle. Det är väl i så fall anledningen till varför du stödjer sidan du gör som är det viktiga. MP har/hade ju t.ex. stor uppbackning av islamister, är det så att du stödjer den rödgröna sidan för att skapa en plattform åt islamister, ja då är du förtjänt av skiten du får...

Citat:
Ja hupp..hur fick du ihop det?

Vuxet svar, kunde du inte skriva vad du kände om mitt exempel och hur du skulle se på ett sådant scenario?
Citera
2016-09-09, 12:10
Medlem
Cimmerians avatar
Det är en utsökt ironi att De Politiskt Korrekta, som alltid brukade yla om att man inte ska generalisera, nu visar sig vara vår tids stora förespråkare för just... generaliseringar.

Generaliseringar KAN dock fylla en viktig funktion, men långt ifrån inom alla situationer, och i synnerhet inte när det handlar om brottslighet. Jag menar, vad GÖR man, rent praktiskt, om man godtar att "det handlar om män" som förklaring till ett lands markant ökade våldtäkter och sexbrott? Ingenting. Det är snarare så att om en sådan generalisering får fotfäste HINDRAS effektiva åtgärder som skulle kunna hjälpa situationen.

Om Volvo har en modell som visar sig överrepresenterat inom olyckor begär knappast någon att Volvo ska dra in ALLA modeller, eller att alla biltillverkare ska dra tillbaka sina bilar eftersom problemet med ett par modeller blir ett problem med BILAR, generellt. Man drar tillbaka bilmodellen ifråga och försöker komma tillrätta med problemet, men notera det kloka i dra tillbaka bilmodellen medan man undersöker problemet. Motsvarigheten är förstås att stoppa ALL invandring från överriskländerna medan man studerar saken närmare.

Vi vet från de fakta vi har från BRÅ's tidigare rapporter och liknande undersökningar i utlandet att vissa folkslag är markant överrepresenterade inom grov brottslighet. Faktiskt ökar deras överrepresentation ju grövre brott det handlar om, och blir som störst vid just... våldtäkt. Kolla upp BRÅ's "Invandrare och invandrares barns brottslighet", jag citerar nästan ordagrant från den i min sista mening här.

Hur kunde vi "rasister" förutsäga, sedan åratal tillbaka, att med inflödet av överrisk-folkgrupper skulle också våldtäkterna öka? Hur? Besitter vi magiska förmågor att se in i framtiden, eller LÄSTE vi helt enkelt bara de rapporter som finns tillgängliga och drog den enda logiska slutsats som är möjlig att dra?
Citera
2016-09-09, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Vuxet svar, kunde du inte skriva vad du kände om mitt exempel och hur du skulle se på ett sådant scenario?

Du skriver:

"om vi alla hade delat ditt tankesätt skulle du vara ok med att dessa svenskar får möjlighet att resa/flytta till andra länder och bete sig precis så som de invandrare som begår sexbrott gör här, utan att utredas för sin syn på kvinnor"

Jag svarar:

"Ja hupp (vilket betyder jaha), hur fick du ihop det?"

Alltså; hur i helvete kan du vara så jävla blåst i pannan så du rent av hittar på ett påstående som jag inte ens har varit i närheten av att skriva?
Citera
2016-09-09, 14:15
Medlem
Citat:
Ingen har ju sagt att "svennar" som du säger inte våldtar eller begår sexbrott. Det är ju klart till 100% att det sker också, men fortfarande var ju problemet att vi har en grupp som är överrepresenterade i den här typen av brott. Du höll ju med Sofia om att SD använder statistik och fakta som propaganda? Du har ju uppenbarligen fel. Och mitt andra meddelande till dig kunde du inte besvara på ett vuxet sätt, tror inte du riktigt förstod min liknelse...

Nej det är inte vad Sofia anser att problemet är, om du klarar av att tänka fritt så kan du alltid läsa sidan som länkas igen.

Ja SD-svansen använder bla våldtäktsoffer till egen fördel, man gör tråd efter tråd (flera trådar dagligen) där man använder dessa brott till SD´s fördel, alla vet, alla ser.
Jag har påpekat det förut, andra har påpekat det.
Det har till och med tillverkats trådar där man tar upp just detta äckliga grisfenomen.

tja..det andra du lögnaktigt kräker ur dig hör inte hit..alls.
Citera
2016-09-09, 14:18
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Har man ett problem så går man till botten med det. Om vi till exempel skulle utvisa alla invandrare och stoppa invandringen - hur skulle statistiken se ut sen? Statistik som så många lutar sig och sina åsikter mot.
Fanimej klockrent argument!! Klart att vi måste ha kvar invandrarna så att det blir en överrepresentation av just invandrare som våldtar så att vi kan säga att vi svenskar är bättre än dem!!

Citera
2016-09-09, 14:20
Medlem
Citat:
Är det propaganda när man visar statistik på att invandrare är överrepresenterade i överfallsvåldtäkter och övergrepp t.ex.? Såna som Sofia är såna som vill sopa obekväm fakta under mattan istället för att diskutera den konstruktivt. Hur ska vi gå till botten med problemen tycker Sofia? Låtsas som inget och bjuda på kaffe och bullar samt dela ut "Våldta inte!" armband till sexbrottslingarna?

Det är väl inte propaganda om man säger som det är? Sofia är mer intresserad av ryggdunkningar och inbördes applåder från resten av de "goda" som lever långtifrån mångkulturen.

Redan i ditt första grisinlägg så har du fel för du förstår inte alls vad Sofia vill.

"Jag har gått flera år i terapi på grund utav övergrepp med start i väldigt unga år."

"Kan vi prata om kvinnoförtryck utan att börja kasta skit på varandra, och försöka hitta syndabockar? Och utan att kalla varandra för rasister eller manshatande feminister."

"Jag blundar inte för statistiken, om den stämmer, jag kommer inte med motargument, för det är inte det som är poängen, det är inte grunden."

"Bara att börja reagera på sådant som vi i dag knappt lägger märke till på grund av vana, är ett steg i rätt riktning."

"Hjälp varandra att komma på fler sätt som vi kan ändra detta problem på."

Fattar du nu vad Sofia vill?
Citera
2016-09-09, 15:05
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Redan i ditt första grisinlägg så har du fel för du förstår inte alls vad Sofia vill.

"Jag har gått flera år i terapi på grund utav övergrepp med start i väldigt unga år."

"Kan vi prata om kvinnoförtryck utan att börja kasta skit på varandra, och försöka hitta syndabockar? Och utan att kalla varandra för rasister eller manshatande feminister."

"Jag blundar inte för statistiken, om den stämmer, jag kommer inte med motargument, för det är inte det som är poängen, det är inte grunden."

"Bara att börja reagera på sådant som vi i dag knappt lägger märke till på grund av vana, är ett steg i rätt riktning."

Många hjälpsamma människor försöker bara upplysa om att "prat om kvinnoförtryck och mansnormer" inte kommer att hjälpa ett dugg.
Inte heller armband där det står "Tafsa inte, snälla"

Om gruppen dömda för sexualbrott delas upp i två grupper. Utrikesfödda och barn till utrikesfödda i grupp ett och resten(svenskar) i grupp två så kan man se att 90% tillhör grupp ett.
Vi antar att fördelningen ser likadan ut även för våldtäkter där ingen gärningsman döms.
I Sverige anmäldes 2015 5.900 st våldtäkter. Dvs ca 5.300 våldtäkter utfördes av utrikesfödda och barn till utrikesfödda. Ca 590 st utfördes av svenskar. Under förutsättning att fördelningen 90/10 även gäller där gärningsman inte hittats och dömts.

Om det inte funnits några utrikesfödda eller barn till utrikesfödda i Sverige, tror du då att 5.300 svenska män klivit fram och blivit våldtäktsmän för att 5.900 skall våldtas varje år oavsett av vem? Svaret på den frågan finner du om du studerar statistik över anmälda våldtäkter från 1960-talet.
Att diskutera våldtäkter utan att tänka i termer kulturell bakgrund är ett logiskt felslut.

Om Volkswagen fuskar med avgastester. Är lösningen då att återkalla och justera alla bilar som levererats ut av världens samtliga biltillverkare, eller de som kom från Volkswagens fabrik?

Om man tycker att 5.300 våldtagna kvinnor per år är ett rimligt pris för den förda migrationspolitiken så kan man säga det.
Citera
2016-09-09, 15:45
Medlem
I Sofias värld så är SD ett socialt paria och därför så måste SD ha fel i allt och alltså så kan det inte vara ett problem att utländska män våldtar. Detta är kvinnlig logik.
Citera
2016-09-09, 16:03
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Hade hon varit en bättre vänsterdebattör hade hon kunnat det men hon argumenterar mer som en religiös person. Gud finns och någon förklaring till det behövs inte.

Blir egentligen inte så mycket att debattera när hon inte har motargument. Hon tycker bara man skall acceptera det.

Credo quia absurdum - jag tror eftersom det är orimligt (Thomas av Aquino).

Galenskap. Är hon månne ändå inte ett troll som Aftonbladet slukat med hull och hår?
Citera
2016-09-09, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus

Det handlar inte om redan dömda, läs i tråden och läs vad hon skriver.

Sverige kommer aldrig stoppa varken invandring eller flyktingmottagning, endast justera det beroende på läget och vilken regering som sitter.
Citera
2016-09-09, 17:10
Medlem
Citat:
Nej det är inte vad Sofia anser att problemet är, om du klarar av att tänka fritt så kan du alltid läsa sidan som länkas igen.

Ja SD-svansen använder bla våldtäktsoffer till egen fördel, man gör tråd efter tråd (flera trådar dagligen) där man använder dessa brott till SD´s fördel, alla vet, alla ser.
Jag har påpekat det förut, andra har påpekat det.
Det har till och med tillverkats trådar där man tar upp just detta äckliga grisfenomen.

tja..det andra du lögnaktigt kräker ur dig hör inte hit..alls.
Att det gynnar SD är ju faktiskt inte SDs fel, det är ju fakta och alternativet är ju att blunda för ett stort problem, är det bättre?

Om man blundar för det så gynnar ju det sjuklöverns politik, är det ok?
Citera
2016-09-09, 17:15
Medlem
Citat:

Hon menar också att det inte löser något att utvisa utländska män och stoppa invandringen, nej det löser naturligtvis inte hela problemet och alla sexuella övergrepp kommer inte att försvinna men en jättestor del av alla sexuella övergrepp kommer att försvinna, är inte det jättebra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in