http://www.expressen.se/debatt/vi-loser-inte-problemet-genom-att-utvisa-man/
"När jag ser hur folk i sociala medier sprider propaganda om att det är utländska män som begår övergreppen - då känns det nästan som att jag blir utnyttjad igen, skriver Sofia Nilsson."
"Jag ser hur folk i sociala medier tar upp statistik om att våldtäkter främst begås av män med utländsk härkomst för att propagera för ett visst parti som vill ändra invandringen.
Då känner jag nästan att man blir utnyttjad igen, att använda kvinnors olycka inte för att ta tag i problemet utan bara för att hitta någon att skylla på, för ens egen vinning.
Jag blundar inte för statistiken, om den stämmer, jag kommer inte med motargument, för det är inte det som är poängen, det är inte grunden.
Har man ett problem så går man till botten med det. Om vi till exempel skulle utvisa alla invandrare och stoppa invandringen - hur skulle statistiken se ut sen? Statistik som så många lutar sig och sina åsikter mot.
Jo då skulle statistiken visa att majoriteten av dem som begår våldsbrott och sexuella övergrepp mot kvinnor är män. Svenska män.
Löser vi problemet genom att utvisa männen? Nej, det gör vi inte."
Har hon rätt?