2016-09-08, 12:53
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.expressen.se/debatt/vi-loser-inte-problemet-genom-att-utvisa-man/

"När jag ser hur folk i sociala medier sprider propaganda om att det är utländska män som begår övergreppen - då känns det nästan som att jag blir utnyttjad igen, skriver Sofia Nilsson."

"Jag ser hur folk i sociala medier tar upp statistik om att våldtäkter främst begås av män med utländsk härkomst för att propagera för ett visst parti som vill ändra invandringen.

Då känner jag nästan att man blir utnyttjad igen, att använda kvinnors olycka inte för att ta tag i problemet utan bara för att hitta någon att skylla på, för ens egen vinning.

Jag blundar inte för statistiken, om den stämmer, jag kommer inte med motargument, för det är inte det som är poängen, det är inte grunden.

Har man ett problem så går man till botten med det. Om vi till exempel skulle utvisa alla invandrare och stoppa invandringen - hur skulle statistiken se ut sen? Statistik som så många lutar sig och sina åsikter mot.

Jo då skulle statistiken visa att majoriteten av dem som begår våldsbrott och sexuella övergrepp mot kvinnor är män. Svenska män.

Löser vi problemet genom att utvisa männen? Nej, det gör vi inte."

Har hon rätt?
Senast redigerad av Knullkungen 2016-09-08 kl. 12:56.
Citera
2016-09-08, 12:57
Medlem
Millediablos avatar
Klickar inte på länken, konstaterar bara att hon & expressen tydligen anser att det är propaganda.
Citera
2016-09-08, 13:00
Medlem
procentuellt ja, om det inte skulle finnas utländska män skulle varje övergrett begås av etniska svenskar. Kärringen verkar dock inte intresserad av att se det totalla antalet fall minskas eller minska risken att någon annan kvinna drabbas.

Vilket jävla stolpskott.
Citera
2016-09-08, 13:02
Avslutad
Sexualbrotten, särskilt de grova sådana, skulle minska drastisk.

Klart det är mest män (alla "sorters") som våldtar. Men det går inte att förneka att kultur och kvinnosyn spelar en stor roll i valet när en man våldtar eller på annat sätt sextrakasserar kvinnor.

Om alla Mena-män försvann, alla muslimer, ja, då tar vi tag i de problem som är kvar. För det kommer självklart finnas kvar, dock i en mycket mindre skala och omfattning. Och dessutom i strid MOT kulturen och värderingarna som råder här om jämställdhet och kvinnofrid.

Så bara för att alla länder har brottslighet, ska man acceptera det i vilken omfattning som helst? För att det i grund och botten är människor bakom det? Mycket märkligt resonemang. Lösningen är ju då att släppa en atombomb över hela världen så människan aldrig kan ställa till med något igen.

Tillägg: Tyvärr kan våldtäkter och andra sexualbrott aldrig utrotas helt. Däremot kan man minska det och göra kvinnorna tryggare så att när det väl sker kan polisen lägga stora resurser för att få fatt, och senare domstolsväsendet straffa gärningsmännen.

Detta är enbart propaganda för att muslimsk massinvandring ska få fortsätta. De vågar och angriper ständigt svenska och vita män, specifik. Men vågar aldrig göra detsamma med muslimers kvinnosyn eller sexövergrepp.

Det handlar inte om att utrota våldtäkter, för det är omöjligt så länge det finns män på Jorden, det handlar om att minimera riskerna och börja tala öppet om att kulturer och värderingar spelar en stor roll inom sexualbrottsligheten. Alla kulturer i världen passar inte ihop med kvinnor ur den aspekten. Kulturer är olika bra (eller dåliga) för olika människogrupper.
Islam och muslimer är inte bra för Sverige (och Europa) och de värderingar vi står för här.
Senast redigerad av GenesisP 2016-09-08 kl. 13:22.
Citera
2016-09-08, 13:08
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
När jag ser hur folk i sociala medier sprider propaganda om att det är utländska män som begår övergreppen - då känns det nästan som att jag blir utnyttjad igen, skriver Sofia Nilsson."

"Jag ser hur folk i sociala medier tar upp statistik om att våldtäkter främst begås av män med utländsk härkomst för att propagera för ett visst parti som vill ändra invandringen.

Är det propaganda när man visar statistik på att invandrare är överrepresenterade i överfallsvåldtäkter och övergrepp t.ex.? Såna som Sofia är såna som vill sopa obekväm fakta under mattan istället för att diskutera den konstruktivt. Hur ska vi gå till botten med problemen tycker Sofia? Låtsas som inget och bjuda på kaffe och bullar samt dela ut "Våldta inte!" armband till sexbrottslingarna?

Det är väl inte propaganda om man säger som det är? Sofia är mer intresserad av ryggdunkningar och inbördes applåder från resten av de "goda" som lever långtifrån mångkulturen.
Citera
2016-09-08, 13:09
Avslutad
Hmmm.

Med andra ord så är det ingen skillnad för en kvinna att leva i ett svenskt Sverige och att leva i Afghanistan?

Det är ju män som begår övergreppen mot kvinnor i båda fallen.

Read my lips: män.

Ingen skillnad.

Det råder krig men jag kan inte uppfatta det för oj våld har ju funnits i alla tider. Typ.
Citera
2016-09-08, 13:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Är det propaganda när man visar statistik på att invandrare är överrepresenterade i överfallsvåldtäkter och övergrepp t.ex.? Såna som Sofia är såna som vill sopa obekväm fakta under mattan istället för att diskutera den konstruktivt. Hur ska vi gå till botten med problemen tycker Sofia? Låtsas som inget och bjuda på kaffe och bullar samt dela ut "Våldta inte!" armband till sexbrottslingarna?

Det är väl inte propaganda om man säger som det är? Sofia är mer intresserad av ryggdunkningar och inbördes applåder från resten av de "goda" som lever långtifrån mångkulturen.

Hon vill vara en god, liten feminist. Kanske komma nära Gudrun Schyman.
Tyvärr missar hon målet åtskilliga gånger. Argument valda för att förvirra och skapa dimridåer.
Slaskmedia fortsätter gå som katten kring het gröt.
Citera
2016-09-08, 13:20
Medlem
Hon har rätt:

Då känner jag nästan att man blir utnyttjad igen, att använda kvinnors olycka inte för att ta tag i problemet utan bara för att hitta någon att skylla på, för ens egen vinning."

Det är precis så SD och deras löjliga anhängare beter sig, man använder människor till sin egen fördel, i det här fallet sexualbrotts offer.

Ett ganska äckligt beteende, mhm?

"Ensam kan man inte göra mycket, men tillsammans måste vi börja någonstans."

Respekt utbildning utveckling.
Föräldrar och skola.
Citera
2016-09-08, 13:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.expressen.se/debatt/vi-loser-inte-problemet-genom-att-utvisa-man/

"När jag ser hur folk i sociala medier sprider propaganda om att det är utländska män som begår övergreppen - då känns det nästan som att jag blir utnyttjad igen, skriver Sofia Nilsson."

Då känner jag nästan att man blir utnyttjad igen, att använda kvinnors olycka inte för att ta tag i problemet utan bara för att hitta någon att skylla på, för ens egen vinning.

Jag blundar inte för statistiken, om den stämmer, jag kommer inte med motargument, för det är inte det som är poängen, det är inte grunden.

Har man ett problem så går man till botten med det. Om vi till exempel skulle utvisa alla invandrare och stoppa invandringen - hur skulle statistiken se ut sen? Statistik som så många lutar sig och sina åsikter mot.

Jo då skulle statistiken visa att majoriteten av dem som begår våldsbrott och sexuella övergrepp mot kvinnor är män. Svenska män.

Löser vi problemet genom att utvisa männen? Nej, det gör vi inte."

Har hon rätt?

Nej hon har självklart fel, det där är bara en ytterligt förvirrad ultrafeminist som sprider propaganda omkring sig som konfetti. Antagligen F! röstare eller en helsnurrig miljöpartist och det där smycket i näsan var inte vackert.
Citera
2016-09-08, 13:38
Bannlyst
Klart det löser problemet, utvisa vi alla utlänningar som begår brott, då kan de inte återfalla i brott, därav är problemet löst.

Men självklart göra det mer obekvämt för sexualbrottslagar, t.ex kan man göra personlig säkerhet och mat till en premium produkt som säljs till ett marknadsmässig på landets anstalter. Sedan skall blanda fångar, sexeuallbrottslingar med vanliga fångar , där sexualodömda brottslingar skall bära rosa fång kläder istället för organge. Då skulle vi verkligen uppnå bättre ett bättre samhälle om man gjorde detta.

Låter man dessutom sexualbrottslingar få betala all sjukvård i förskott om t.ex vill ha sjukvård på anstalterna så är mycket vunnet.

Sedan vid frigivningen av sexuell brottslingar så måste de bära GPS fotboja i 30 år efter avtjäna straff och de få inte vara närmare en skol / dagis än 10 mil. Även efter frigivning så skall alla sociala tjänster för den dömde, så t.ex socialbidrag / f kassa inte är möjligt och sjukförsäkring skall inte gilla dömda sexuella brottslingar.

Sedan tycker att den som misshandlar en sexuell dömd människa skall få någons slags bonus av samhället, 75% skatter rabatt i 10 år eller liknade.
Senast redigerad av 53280 2016-09-08 kl. 13:43.
Citera
2016-09-08, 13:42
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Hon har rätt:

Då känner jag nästan att man blir utnyttjad igen, att använda kvinnors olycka inte för att ta tag i problemet utan bara för att hitta någon att skylla på, för ens egen vinning."

Det är precis så SD och deras löjliga anhängare beter sig, man använder människor till sin egen fördel, i det här fallet sexualbrotts offer.

Ett ganska äckligt beteende, mhm?

"Ensam kan man inte göra mycket, men tillsammans måste vi börja någonstans."

Respekt utbildning utveckling.
Föräldrar och skola.

Hur gammal är du? " Respekt, utbildning och skola" Du kan lugnt glömma att dessa kamelfösare NÅGONSIN kommer att respektera oss " kuffar". Men ni PK-hjärntvättade vill ju leva i ett kalifat. Allahu Akbar på dig din idiot!
Citera
2016-09-08, 13:44
Medlem
Ni blandar ihop "lösa problemet" med "att minska problemet".

Enligt flera i tråden så finns det inte en enda svenne som begår vålds/sexbrott.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in