Citat:
Ursprungligen postat av
The13
Du skriver:
"om vi alla hade delat ditt tankesätt skulle du vara ok med att dessa svenskar får möjlighet att resa/flytta till andra länder och bete sig precis så som de invandrare som begår sexbrott gör här, utan att utredas för sin syn på kvinnor"
Jag svarar:
"Ja hupp (vilket betyder jaha), hur fick du ihop det?"
Alltså; hur i helvete kan du vara så jävla blåst i pannan så du rent av hittar på ett påstående som jag inte ens har varit i närheten av att skriva?
Men för i helvete, medlem sedan 2013 och du kan inte vara så snäll och svara på allting i ett och samma meddelande och stycka upp det där, det skulle underlätta rejält. Istället för att skriva 3 osammanhängande texter separat för sig.
Du kan kalla det påstående, du kan kalla det vafan du vill. Huvudsaken var ju att jag ville ge dig ett perspektiv på ditt eget förhållningssätt i frågan.
Ditt första inlägg som jag svarade dig på, skrev du:
Citat:
"Hon har rätt:
Jag ser hur folk i sociala medier tar upp statistik om att våldtäkter främst begås av män med utländsk härkomst för att propagera för ett visst parti som vill ändra invandringen.
Då känner jag nästan att man blir utnyttjad igen, att använda kvinnors olycka inte för att ta tag i problemet utan bara för att hitta någon att skylla på, för ens egen vinning."
Det är precis så SD och deras löjliga anhängare beter sig, man använder människor till sin egen fördel, i det här fallet sexualbrotts offer. "
Då gjorde jag det som du kallade för falskt påstående, mer snarare en retorisk frågeställning. Gav dig ett exempel på scenario som jag helt ärligt inte orkar skriva igen, men om du läser om allting kan du åtminstone försöka bete dig vuxet även om du är arg för att du tror att det var ett påhittat påstående. Ta till dig meningen och läs exemplet jag gav, hade du tyckt att franska motsvarigheter till SD och "SD-svans" hade gjort fel om de påpekade att svenska män var överrepresenterade i sexbrotten mot deras kvinnor? Att det hade varit fel om man gick till botten med problemet genom att belysa svenska mäns överrepresentation, för att minska sexbrotten? OM nu statistiken i Frankrike hade sett ut så. Eller hade du bespottat det med samma galna förhållningssätt som nu, "dessa fransmän som påpekar denna problematik och visar denna statistik gör det för sin egen vinnings skull". Förstår du nu vad man försöker säga till dig? Hade du avfärdat det som "utnyttjande" av sexoffren om man sa att svenskar var överrepresenterade? Som statistiken i ett sådant scenario talat för.
För det är ju här skon klämmer för dig, du menar ju att SD och "SD-svansen utnyttjar offren till sin fördel för att kasta skit på invandrare och göra politiska poänger? Eller? Just endast för att de/vi säger att det finns en klar överrepresentation hos invandrare, här vill jag också göra klart återigen att svenska män också våldtar, men absolut inte i några högre tal när det kommer till exempel till gruppvåldtäkter/överfallsvåldtäkter även om det förekommer
Citat:
Ursprungligen postat av
The13
Nej det är inte vad Sofia anser att problemet är, om du klarar av att tänka fritt så kan du alltid läsa sidan som länkas igen.
Ja SD-svansen använder bla våldtäktsoffer till egen fördel, man gör tråd efter tråd (flera trådar dagligen) där man använder dessa brott till SD´s fördel, alla vet, alla ser.
Jag har påpekat det förut, andra har påpekat det.
Det har till och med tillverkats trådar där man tar upp just detta äckliga grisfenomen.
tja..det andra du lögnaktigt kräker ur dig hör inte hit..alls.
Men nu börjar du ju tappa det helt, och allt mer otydlig blir du. Exempel på tråd efter tråd som "SD-svansen" skapat till sin fördel? Har du källa på att det är SDare först och främst? Antagligen inte.
Om vi kollar igenom aktuella ämnen i nuläget, kan du läsa om en till färjevåldtäkt som ägt rum. Igår. Det visade sig vara 4 st invandrare. Det visste antagligen inte trådskaparen om när han gjorde tråden, han nämner dessutom ingenting om invandrare i sin trådstart:
(FB) Ännu en misstänkt gruppvåldtäkt på Finlandsfärjan Silja Galaxy 2016-09-06
Men att verkligheten visade sig så att det var just invandrare kan ju för helvete inte SDare eller "SD-svansen" rå för. Endast för att de senare påpekar det. Nu blir ju plötsligt hela alltet intressant, för om du har mitt s.k påhittade påstående i baktanken blir ju frågeställningen högaktuell, ska vi människor, som du kallar SD-svans inte säga att det var invandrare för att det är att göra en "politisk poäng", bara för att det visade sig vara just en invandrare?
Citat:
Ursprungligen postat av
The13
Redan i ditt första grisinlägg så har du fel för du förstår inte alls vad Sofia vill.
"Jag har gått flera år i terapi på grund utav övergrepp med start i väldigt unga år."
"Kan vi prata om kvinnoförtryck utan att börja kasta skit på varandra, och försöka hitta syndabockar? Och utan att kalla varandra för rasister eller manshatande feminister."
"Jag blundar inte för statistiken, om den stämmer, jag kommer inte med motargument, för det är inte det som är poängen, det är inte grunden."
"Bara att börja reagera på sådant som vi i dag knappt lägger märke till på grund av vana, är ett steg i rätt riktning."
"Hjälp varandra att komma på fler sätt som vi kan ändra detta problem på."
Fattar du nu vad Sofia vill?
Jag fattade vad Sofia vill efter första citatet, du däremot. Verkar inte förstå vari problematiken i dina inlägg ligger. Grisinlägg, blåst i pannan..ja ni rödgröna kan sannerligen diskutera på en hög nivå.
Det verkar ju som att du och sidan du representerar inte har nån konkret lösning överhuvudtaget på problemet, det är skönare att stoppa huvudet i sanden och flumma vidare. Det är män som våldtar! du kan börja med dina sexualkunskapsklasser här i Sverige för att motverka att våra barn växer upp till våldtäktsmän, men det hindrar inte de som kommer hit från att begå övergrepp alls. Just pga att de inte har fått samma skolning och inte har samma kvinnosyn.
Vill ni överhuvudtaget att problemen slutar eller minskar rejält? Ja, du och Sofia alltså, börja i så fall med att prata om de som är grovt överrepresenterade! Annars kan ni bara ge upp direkt.