2016-09-09, 07:08
Medlem
fostroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Hela den här historien är ju så oerhört märklig. Att vi nu 4 månader senare står här och inte är ett dugg klokare än vad vi var när hon avgick tyder på att folket kanske aldrig kommer få veta sanningen. Både Mona och livvakten är intresserade av att hålla detta i den mörkaste av garderober, och så länge de inte kan tjäna pengar på att berätta storyn kanske det förblir så?

Vad Mona och livvakten vill borde vara irrelevant för en journalistkår som fullföljde sitt uppdrag. Hade Jimmie Åkesson skrivit falska intyg och haft allehanda skumrask för sig, så skulle löpsedlar med krigsrubriker tapetserats runt om i landet.
Citera
2016-09-09, 07:28
Medlem
kodsnickrarns avatar
Haha otippat att livvaktens advokat är T Bodström...

/K
Citera
2016-09-09, 07:33
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fostrom
Vad Mona och livvakten vill borde vara irrelevant för en journalistkår som fullföljde sitt uppdrag. Hade Jimmie Åkesson skrivit falska intyg och haft allehanda skumrask för sig, så skulle löpsedlar med krigsrubriker tapetserats runt om i landet.

Ja, men problemet för journalistkåren är att det bara är två personer med full insyn i denna soppa - Sahlin och livvakten, eventuellt deras respektive - men de kniper käft. Svårt att utreda hur saker förhåller sig när de inblandade alla håller tyst.

Självklart är detta en story som varje tidning vill ha. Däremot kan jag gå med på att om det vore Jimmie hade pressen varit ännu hårdare, eftersom anti-SD-makthavarna vädrat hela partiets fall. Nu är det bara en sosse-föredetting som återigen skitit i blå skåpet, vars politiska karriär är stendöd. S har inga problem med att ta avstånd från henne och fördöma det hon gjort som kommer fram. Då Jimmie är synonym med SD hade det skadat dem långt värre om det vore han som var i en liknande sits.
Citera
2016-09-09, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PaulTemple
Riktigt så illa är det nog inte än. Men... Mona har överlevt många saker, frågan är nog om inte detta är spiken för henne. Jag blir inte riktigt klok på henne: Är hon superdum eller supersmart?

Hon är inte superdum.

Hon är totalt efterbliven vilket du kan se i hennes repetitiva attention-whore beteende.

Tänk att hon var statsministerkandidat
Citera
2016-09-09, 07:42
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smackbang
Tänk om det var Mona Sahlin som ville ha en diskret och lyxig villa.

Då hon har betalningsanmärkningar mm. så är det inte troligt att hon skulle blivit godkänd av bostadsrättsföreningen.
Hon behövde en bulvan eller målvakt.

Hon har eller i alla fall hade en hög lön samt tillgång till pengar från olika projekt, då tänker jag på telefonsvararen som för skattebetalarna förmodligen kostade massor.

Är det flera projekt hon haft möjlighet att försnilla pengar ifrån?

Du är medveten om att:

1. Villor har inte bostatsrättsföreningar
2. Bostadsrättsföreningar kan inte förvägra medlemmar p.g.a betalningsanmärkningar utan enbart om personen inte kan anses möta sina finansiella åtaganden till föreningen, vilket knappast är tillämpbart för en person som tjänar 100 000 i månaden eller vad hon nu drar in.
Citera
2016-09-09, 07:50
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodsnickrarn
Haha otippat att livvaktens advokat är T Bodström...
I så fall bör man drogtesta denne socialdemokratiske före detta justitieminister för opiater innan han släpps in i rättssalen.

https://www.youtube.com/watch?v=Ttc7o-S-ZSM
Citera
2016-09-09, 07:51
Medlem
Jag undrar varför Bodström blandar sig i denna soppa... Jag vet att han tillhör sossepacket sen barnsben men han är ju brottmålsadvokat.

Kan det vara så att de föeväntar sig att mer kommer fram?

//B
Citera
2016-09-09, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smackbang
Tänk om det var Mona Sahlin som ville ha en diskret och lyxig villa.

Då hon har betalningsanmärkningar mm. så är det inte troligt att hon skulle blivit godkänd av bostadsrättsföreningen.
Hon behövde en bulvan eller målvakt.

Hon har eller i alla fall hade en hög lön samt tillgång till pengar från olika projekt, då tänker jag på telefonsvararen som för skattebetalarna förmodligen kostade massor.

Är det flera projekt hon haft möjlighet att försnilla pengar ifrån?

Det är väl nästan det mest troliga.

Hernando Labbé Solinas verkar ju inet haft råd själv om han inte hade svarta pengar att tillgå.

https://petterssonsblogg.se/2016/05/06/mer-om-mona-sahlin/

http://www.emigrera.com/wp-content/uploads/2016/05/4197-16.pdf
Senast redigerad av stickmonkey 2016-09-09 kl. 08:32.
Citera
2016-09-09, 08:21
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugge
Jag undrar varför Bodström blandar sig i denna soppa... Jag vet att han tillhör sossepacket sen barnsben men han är ju brottmålsadvokat.

Kan det vara så att de föeväntar sig att mer kommer fram?

//B

Det här är ju ett brottmål, även om det kommer att läggas ned.
Citera
2016-09-09, 08:24
Medlem
[quote=Yinool0401|58424853]Det här är ju ett brottmål, även om det kommer att läggas ned.

[Hmmm

Jag fick intrycket att han var anlitad för att hantera stämningen rörande handpenningen på en miljon....

//B]
Citera
2016-09-09, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PaulTemple
Är detta något som du vet eller är det ett antagande?

Precis som Anna Greta Lejon skriver Fribrev åt Ebbe Carlsson, så ger Löfven order om att utredningen om Sossarna egna lilla gulli gulli politiker skall läggas ner. Varför du hon slapp undan åtala förr gången Mona fifflade, då hon lyxkonsumerade choklad och blöjor på skattebetalarnas kreditkort? Nej, Nacka madrassen har mer makt än vi tro.

Eller vi minns alla hur Palme beordrade DN att inte skriva om den bordell besökande Justitieministern.
Det är så det går till inom S.
Senast redigerad av 53280 2016-09-09 kl. 08:31.
Citera
2016-09-09, 08:43
Medlem
Det måste väll ändå ses som ett brott eller? Det hon sysslat med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in