Citat:
Ursprungligen postat av
mickes418
Någonting säger mig rent logiskt att det finns något värre som inte har kommit fram ännu. Helt plötsligt erkänner hon allt för att slippa rättegång. All kommunikation sker via hennes advokat. Normalt är ju att hon skickar in en skrivelse åtminstone till tidningar mm. Det gör att jag tror på följande:
Mona och hennes advokat går genom alla möjligheter och scenarion inför en rättegång. Advokaten är väl medveten om tobleroneaffären och begär att Mona redovisar allt, eftersom det är vad en åklagare kommer göra. Man har då hittat något annat skit som ej är publik känt och som kan göra Monas liv ännu värre. För att slippa en offentlig förnedring och minska skadan, rekommenderar advokaten att hon avsäger sig alla offentliga uppdrag och erkänner brott.
Jag säger inte att det måste vara så, men det är den logiska förklaringen till de senaste händelserna.
Det är ju roligare om det finns något politiskt smaskigt (snaskigt?) att sätta tänderna i, men det kan ju vara så enkelt som att Borgström (som är rimligt kunnig) helt enkelt förklarat att "Det här kan du inte snacka dig ur" och rekommenderar att försöka få till stånd ett bötesföreläggande. Det rådet får ganska många av sina juridiska ombud, typ; fartsyndare, rattfyllerister och andra där brottet ger böter, bevisningen glasklar och ingen utomstående drabbats.
Att Mona Sahlin nu har nått vägs ände när det gäller större politiska uppdrag torde vara uppenbart. Att ha med henne i den lokala HSB-föreningen (men inte avseende något ekonomiskt, tack...) är väl någon sorts praktisk gräns i så fall.