2016-09-05, 23:23
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Helt rätt inställning! Sitter själv och inväntar effekten från 100mg(mycket tillochmed för min stora tolerans) Stilnoct och en okänd mängd flunitrazepam (ca 8mg skulle jag tro). Jävlar vad jag ska må om några minuter. Timern är på 3 min 23 sekunder, brukar ta ungefär 15 min innan jag tappar mobilen och lullar omkring i huset hela natten och njuter.

Dra åt helvete vilka doser!
Jag är väldigt medicinresistent och har viss tolerans, men detta skulle absolut få mig till akuten. Jävlar.

Ta det försiktigt!
Må väl!
Citera
2016-09-05, 23:24
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Helt rätt inställning! Sitter själv och inväntar effekten från 100mg(mycket tillochmed för min stora tolerans) Stilnoct och en okänd mängd flunitrazepam (ca 8mg skulle jag tro). Jävlar vad jag ska må om några minuter. Timern är på 3 min 23 sekunder, brukar ta ungefär 15 min innan jag tappar mobilen och lullar omkring i huset hela natten och njuter.

Berätta hur många av de sju dvärgarna du hann se när du vaknar imorgon.
Citera
2016-09-06, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Nä jag har använt dessa mellan mina recept och jag märker ingen skillnad så det kan omöjligt vara rc..

Bara säga. Grattis men eszopiclone med nåt tilägg kom fram på analys.

Jag kände direkt skillnad.
Samt varför finns det bara sanofi på flugsvamp med. Annars försvinner riktiga zolpidem direkt
Citera
2016-09-06, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarangani
Bara säga. Grattis men eszopiclone med nåt tilägg kom fram på analys.

Jag kände direkt skillnad.
Samt varför finns det bara sanofi på flugsvamp med. Annars försvinner riktiga zolpidem direkt

Ok men alla sanofi på marknaden kan ju inte inhålla Lunesta? eftersom dom är mer potenta än vanlig zopiklon vilket jag tycker borde finnas att få på recept..
Citera
2016-09-06, 21:52
Medlem
populopiduss avatar
Testade att köra 40mg Stilnoct i fredags med några glas vin till pga tristess och fick världens rus. Blev kreativ, fick roliga hallisar och mådde allmänt bra. Inga minnesluckor heller och var till och med duktig och borstade tänderna och tvättade av ansiktet innan jag gick och lade mig

Dock dagen efter alltså. Började okej men efter lunch kom avtändningen från helvetet. Framför allt jobbigt psykiskt med negativt tänkande, ångest, och en extrem irritation. Gick och störde mig på precis allt och alla och såg bara det negativa i allt. Var fan inte återställd förrän ett dygn senare.

För jävla synd att man drabbas av detta, men antar att det är för att jag missbrukade detta under en längre tid för något år sedan och därmed blev kraftigt fysiskt beroende av det. Rolig att flumma på när man lärt sig hantera den annars, det måste jag säga. Men värt det? Nej, tyvärr inte.
Citera
2016-09-06, 22:05
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Testade att köra 40mg Stilnoct i fredags med några glas vin till pga tristess och fick världens rus. Blev kreativ, fick roliga hallisar och mådde allmänt bra. Inga minnesluckor heller och var till och med duktig och borstade tänderna och tvättade av ansiktet innan jag gick och lade mig

Dock dagen efter alltså. Började okej men efter lunch kom avtändningen från helvetet. Framför allt jobbigt psykiskt med negativt tänkande, ångest, och en extrem irritation. Gick och störde mig på precis allt och alla och såg bara det negativa i allt. Var fan inte återställd förrän ett dygn senare.

För jävla synd att man drabbas av detta, men antar att det är för att jag missbrukade detta under en längre tid för något år sedan och därmed blev kraftigt fysiskt beroende av det. Rolig att flumma på när man lärt sig hantera den annars, det måste jag säga. Men värt det? Nej, tyvärr inte.

Haha, spännande "tripprapport"!
Kul med kreativitet och allmänt välmående.
Citera
2016-09-06, 22:17
Bannlyst
Att ha känsla av zolpidem finns inte dagen efter.

Zoplicone kan strula till det nästa dag. Därav är zolpidem inte 100% riktiga. Samt lunesta var inte hela formeln det fanns nåt mer som ej e klassat . Köp på bara ärlig med vad jag fått då jag kan analysera det.

Tips kolla blisterförpackningen...stämmer den med stilnox i färg sättning.
Att dom funkar att somna på absolut. Men stilnox ....näpp
Citera
2016-09-07, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarangani
Att ha känsla av zolpidem finns inte dagen efter.

Zoplicone kan strula till det nästa dag. Därav är zolpidem inte 100% riktiga. Samt lunesta var inte hela formeln det fanns nåt mer som ej e klassat . Köp på bara ärlig med vad jag fått då jag kan analysera det.

Tips kolla blisterförpackningen...stämmer den med stilnox i färg sättning.
Att dom funkar att somna på absolut. Men stilnox ....näpp

Fan att man inte kan lita på blister.. För jag känner oxå en bakis känsla på en 10mg vilket ska vara omöjligt..
Citera
2016-09-07, 14:21
Medlem
Doleos avatar
Jag blev tvungen att köpa en liten mängd Imovane, pga av svåra sömnproblem. Min snart fd läkare vägrar att skriva ut Lergigan (Antihistaminikum H1-antagonist), till mig. En icke narkotikaklassad receptbelagd medicin som har fungerat utmärkt som sömnmedel för mig.

Mitt problem med Imovane är smaken och att den sitter i dagen efter, men den har längre halveringtid än zolpidem, jag behöver verkligen sova en hel natt, ibland. Jag avskyr verkligen den där smaken, men nöden har ingen lag. Så min fråga är, finns det något som kan ta bort den vidriga smaken?

Edit: Har läst lite längre bak i tråden, såg att någon använde Imovane rektalt, blandat det med vatten ? Är det verkligen nödvändigt, kan man inte bara köra upp tabletten, smälter den inte av kroppsvärmen och sugs upp av blodet?
Senast redigerad av Doleo 2016-09-07 kl. 15:10. Anledning: Edit
Citera
2016-09-07, 16:47
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Jag blev tvungen att köpa en liten mängd Imovane, pga av svåra sömnproblem. Min snart fd läkare vägrar att skriva ut Lergigan (Antihistaminikum H1-antagonist), till mig. En icke narkotikaklassad receptbelagd medicin som har fungerat utmärkt som sömnmedel för mig.

Mitt problem med Imovane är smaken och att den sitter i dagen efter, men den har längre halveringtid än zolpidem, jag behöver verkligen sova en hel natt, ibland. Jag avskyr verkligen den där smaken, men nöden har ingen lag. Så min fråga är, finns det något som kan ta bort den vidriga smaken?

Edit: Har läst lite längre bak i tråden, såg att någon använde Imovane rektalt, blandat det med vatten ? Är det verkligen nödvändigt, kan man inte bara köra upp tabletten, smälter den inte av kroppsvärmen och sugs upp av blodet?

Skit i att köra upp tabletten i röven. Be din läkare att skriva ut melatonin (INTE Circadin) - detta gör underverk för sömnen. Det är ju som bekant kroppens egna sömnhormon. Sen jag fick det utskrivet har jag inte rört mina Zopiklontabletter. Somnar in som en prins, sover jättegott och vaknar upp utvilad, eller näst intill i alla fall, för första gången på jag vet inte hur många år.
Citera
2016-09-07, 17:40
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thirl
Skit i att köra upp tabletten i röven. Be din läkare att skriva ut melatonin (INTE Circadin) - detta gör underverk för sömnen. Det är ju som bekant kroppens egna sömnhormon. Sen jag fick det utskrivet har jag inte rört mina Zopiklontabletter. Somnar in som en prins, sover jättegott och vaknar upp utvilad, eller näst intill i alla fall, för första gången på jag vet inte hur många år.
Min läkare skriver inte ut någon medicin till mig, han går i pension nästa månad och hänvisar mig till vårdcentralen. Imovanen 10st är endast till för tillfälligt bruk, inget jag kommer att använda varje natt.
Jo jag har läst på om melatonin och det låter som en bra lösning, men då måste jag uppsöka vårdcentralen och det kan ta lite tid.

Tack för tipset Thirl.

EDIT: Kollade nyss på FASS, det enda melatonin de har är just Circadin.
Läser nu igenom: Farmakokinetiska interaktioner, en av dem; "Cigarettrökning kan sänka melatoninhalterna genom en induktion av CYP1A2". Ja jag röker och har inga planer på att sluta.
Senast redigerad av Doleo 2016-09-07 kl. 18:03. Anledning: Edit
Citera
2016-09-08, 17:26
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo

Jisses hur olika det kan vara!

Min läkare vägrar skriva ut precis allt (nåväl, i sammanhanget just imovane/stilnoct som tråden handlar om) utom just Lergigan och Propavan

Lite nyfiken; hur resonerar h*n runt beslutet att vägra dig Lergigan?
Senast redigerad av Sqrbanken 2016-09-08 kl. 17:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in