2016-09-05, 21:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Kan du visa var och hur de BEVISAT det?

Du har fått både filmer, artiklar och mailinlägg om detta. Och du har fått kontaktuppgifter samt möjlighet att själv bevittna det.
Citera
2016-09-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur visar filmerna längre hastighet? Vilka referenspunkter och avstånd utgår du ifrån för att bedöma hastigheten?

Kan du visa dina beräkningar?
Citera
2016-09-05, 21:23
Medlem
Citat:
Du har fått både filmer, artiklar och mailinlägg om detta. Och du har fått kontaktuppgifter samt möjlighet att själv bevittna det.
Så det finns alltså ingen som mätt upp hastigheten? mäta hastighet är inte jättesvårt
Citera
2016-09-05, 21:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Kan du visa dina beräkningar?

Den enda som påstått sig ha "räknat" på hur fort flygplanen går i filmerna är du - och det är dina metoder vi väntar på...
Citera
2016-09-05, 21:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så det finns alltså ingen som mätt upp hastigheten? mäta hastighet är inte jättesvårt

Piloten / chefen för Nya Zealands flygvapen har gjort det om du tittar i länkarna du tidigare fått.

Nu drar jag mig ur detta trams - du har kört det förut och vi vet att du inte kom någonstans då så jag ser ingen vits att fortsätta en gång till om du inte kommer fram med några som helst nya bevis för dina påståenden.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-09-05 kl. 21:31.
Citera
2016-09-05, 21:25
Medlem
Citat:
Den enda som påstått sig ha "räknat" på hur fort flygplanen går i filmerna är du - och det är dina metoder vi väntar på...
Ok, du har alltså inte räknat ut hastigheten. Det enda du gör är att skickar upp en film och påstår att planen har en viss hastighet, är det korrekt uppfattat?
Citera
2016-09-05, 21:32
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Seriöst, hur svårt kan ni ha för att bevisa vilken hastighet planen klarar? Testar man inte planen i dessa hastigheter eller finns det tabeller någonstanns. Att ta till twitterkommenterar för att visa något är inte bevis. Inte heller att hänvisa till youtube där man själv skall försöka beräkna genom att mäta på film och gör man det så får man lägre hastighet

Ja seriöst så är det som du inte är, när du kapar inläggen.

Ja men hastigheten, som du hade räknat på men kan inte prestera vilken video eller beräkningen, så kan du vär för helvete prestera källor på att flygplanen inte absolut kan flyga i de hastigheterna på den höjen för dessa flygplan som användes i 911 samt att planen skakar sönder vid en enhet högre än säkerhetsmax hastigheten.

Det framstår allt mer att när du klagar på huvudvärk ärbdetbrena fantomsmärtor!
Citera
2016-09-05, 21:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bbfedora
Men om det varit så, hade inte det varit en risk för hela operationen? Att spränga något som inte blivit direkt angripet?
Jag håller med om att det krånglar till det hela ordentligt, men det är nog mindre bra att gå in med en förutfattad mening om hur eventuella förövare tänker hit och dit INNAN man samlar in data och drar slutsatser. Risken är annars stor att man låter samma föreställningar diktera villkoren för empirin och därmed missar vad som faktiskt utspelat sig.

Du är tillfreds med att man fraktade bort allt rasmaterial från WTC7 för omedelbar transport till Kina INNAN man undersöker detta och katastrofplatsen minutiöst bl.a. efter spår av sprängämnen/incendiaries:

- Det trots att det är standard och rutin även när det gäller helt vanliga bränder utan direkt misstanke om brott, sprängämnen eller terrordåd?

- Det trots att det fanns att stort antal vittnen som rapporterade kraftiga explosioner?

- Att byggnaden faller symetriskt rakt ner i sitt eget 'fotavtryck' på några sekunder varav 8 våningar i absolut fritt fall?

- Att endast de inledande 2 minuterna av NIST's simulering av rasförloppet har publicerats, vilka dessutom inte alls påminner om hur raset ser ut på samtliga de videor som spelat in det?

- Att det är första gången i världshistorien en skyskrapa i stål har totalkollapsat p.g.a. brand?

- I stället hänvisar du till hur eventuella förövare eventuellt tänker?

Hur tänker du här?

Citat:
Ursprungligen postat av Bbfedora
Jag har den åsikten att system inte är felfria, helt utan någon stand down hjälp.
Ja, men då så. Varför lägga ner trillioner dollar årligen på (säkerhets)system eftersom de ändå inte är felfria?
Citera
2016-09-05, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Ja men hastigheten, som du hade räknat på men kan inte prestera vilken video eller beräkningen, så kan du vär för helvete prestera källor på att flygplanen inte absolut kan flyga i de hastigheterna på den höjen för dessa flygplan som användes i 911 samt att planen skakar sönder vid en enhet högre än säkerhetsmax hastigheten.

Om jag säger att ett plan kan flyga i 3000 km/h, är det då din uppgift att bevisa att jag har fel. Klarar du inte det så har jag bevisat att plan kan flyga så snabbt.

Resonerar du som ovan?
Citera
2016-09-05, 21:45
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Om jag säger att ett plan kan flyga med 3000 km/h, är det då din uppgift att bevisa att jag har fel. Klarar du inte det så har jag bevisat att plan kan flyga så snabbt.

Resonerar du som ovan?

Piloter, ingenjörer och personer kunniga i flyg säger att man kan flyga plan i den hastigheten som planen flugit med 911 på den höjden. De kan visa på det och det har länkats.

Du gör ett påstående att det går inte då är det du som ska visa upp källa på att det är så, detta har du blivit ombedd att göra men dina ända svar är en metadebatt om hur vi resonerar!

Så,återigen var är din källa att man inte kan flyga på den höjden i den hastigheten???

Eller ska du fortsätta och visa på att dunhar öppenplanlösning mellan öronen???
Citera
2016-09-05, 21:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Ja, men då så. Varför lägga ner trillioner dollar årligen på (säkerhets)system eftersom de ändå inte är felfria?

Trillioner dollar? Lägger man verkligen ner mångdubbelt gånger världens samlade ekonomiska tillgångar årligen på säkerhetssystem? I sånt fall tycker jag verkligen också de borde vara felfria..
Citera
2016-09-05, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Piloter, ingenjörer och personer kunniga i flyg säger att man kan flyga plan i den hastigheten som planen flugit med 911 på den höjden. De kan visa på det och det har länkats.

Nej de gör inte det, de säger tvärtom att det inte går. Ni har lyckats hitta ett twittermeddelande som säger 350 knop (vilket är en märkligt jämn... siffra). Och det är fortfarande 200 km/h kort mot snabbaste planet vid 9/11

Kan du visa någon som mätt hastigheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in