2016-09-05, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Tråden börjar bli lång nu, jag vet att jag läst en redogörelse för JM:s före detta och sett att det fanns en rektor för Vasagymnasiet bland dessa. Spontant tänkte jag då att stackars kille att bli associerad med Johanna och dessutom hade hon väl något barn med honom.

Men i de lugnaste vattnen... Jag kikad på andra tråden nyss och där har någon hittat en koppling mellan Rektorn och riktiga höjdare inom den kriminella världen. Tydligen så hade rektorn företag med personer kopplade till Uppsala maffian:

Här kan du se alla registrerade medlemmar i styrelsen för Andra Chansen AB.

Styrelse och andra övervakande befattningar

Issa, Sabriye (47 år, Södertälje)
Ordförande, Ledamot
El Hessi, Raed (41 år, Uppsala)
Ledamot
Gamalielsson, Per Axel (51 år, Eskilstuna)
Suppleant

Jag antar att gossarna som rektorn umgås med, får Johannas asylliga att blekna något. Se andra tråden för mer information (FB) Kvinnlig chef på flyktingboende tvingade pojkar till sex

Den här härvan runt Johanna,blir bara värre och värre,,,,
Exet Gamaliesson, rektor på Vasagymnasiet,tillika fader till deras gemensamma son i13årsåldern har företag ihop med högst tvivelaktiga personer.

Raed El Hessi tillhör Uppsalamaffian och är grovt kriminell.

Sabriye Issa bor i Södertälje och har en spel/tobaksbutik och ett flyktingboende.
En av hennes söner,Jakob Issa,är nyligen uppmärksammad i media då han slog ner en fotbollsmålvakt i Östersund,eller var det nu var,innan matchen var slut,finns en tråd om det här på fb.
En annan son till henne sitter inne för grovt rån.
Klart man undrar vad som föranleder en respektabel rektor att ha företag med dessa kriminella människor.

Ja,så har vi då Cernerud som mest dricker bubbel och reser mycket.
Columbiaresan plus hans leverne i stort,tycker jag pekar mot narkotikahandel.

Återstår då om vi kan få fram något om hennes ex.polisen,varit lite magert på den fronten
Är ju inte en omöjlighet att han har ett finger med i spelet att vissa anmälningar mot Johanna har lagts ner.

All information om Pia Kl*v*f*lth och F*d*rika *=e,vore också intressant,då de sitter i styrelsen i Lottas och Johannas bolag.

Desto mer som kommer fram runt Johanna och människorna runt henne,så blir jag allt mer övertygad om att narkotika är en stor del i allt det här.

Har diskuterats mycket i tråden om antidepressiva läkemedel och tramadol,jag tror att det rör sig om betydligt "starkare" grejer.
Citera
2016-09-05, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
ser ut som Isberg. Älskling som håller om Johanna med cd skivor under ärmarna?

Jag det ser verkligen ut som fröken Isberg som är ute med flyktingbarnen. Då återkommer jag till frågan som baseras på pressens rapportering kring samlagen med flyktingbarnen. Vilka var dom ytterligare kvinnor som ville ha sex med barnen?
I min värld står Lotta Isberg högt i kurs i frågan..
Och då undrar jag om det är särskilt stort steg till något annat tex hjälpa till att dränka någon?
Citera
2016-09-05, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Den här härvan runt Johanna,blir bara värre och värre,,,,
Exet Gamaliesson, rektor på Vasagymnasiet,tillika fader till deras gemensamma son i13årsåldern har företag ihop med högst tvivelaktiga personer.

Raed El Hessi tillhör Uppsalamaffian och är grovt kriminell.

Sabriye Issa bor i Södertälje och har en spel/tobaksbutik och ett flyktingboende.
En av hennes söner,Jakob Issa,är nyligen uppmärksammad i media då han slog ner en fotbollsmålvakt i Östersund,eller var det nu var,innan matchen var slut,finns en tråd om det här på fb.
En annan son till henne sitter inne för grovt rån.
Klart man undrar vad som föranleder en respektabel rektor att ha företag med dessa kriminella människor.

Ja,så har vi då Cernerud som mest dricker bubbel och reser mycket.
Columbiaresan plus hans leverne i stort,tycker jag pekar mot narkotikahandel.

Återstår då om vi kan få fram något om hennes ex.polisen,varit lite magert på den fronten
Är ju inte en omöjlighet att han har ett finger med i spelet att vissa anmälningar mot Johanna har lagts ner.

All information om Pia Kl*v*f*lth och F*d*rika *=e,vore också intressant,då de sitter i styrelsen i Lottas och Johannas bolag.

Desto mer som kommer fram runt Johanna och människorna runt henne,så blir jag allt mer övertygad om att narkotika är en stor del i allt det här.

Har diskuterats mycket i tråden om antidepressiva läkemedel och tramadol,jag tror att det rör sig om betydligt "starkare" grejer.

Pia och Fredrika är fristående konsulter så tror inte de är med i styrelsen
Citera
2016-09-05, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
ser ut som Isberg. Älskling som håller om Johanna med cd skivor under ärmarna?
Älskling är inte med på bilden.
Älskling är inte så mörk. Han är bara mörkhårig.
Citera
2016-09-05, 19:41
Medlem
Hörde på rapport nu att mamman till 41-åringen har ansökt om kontaktförbud för 41-åringeen och hennes toyboy. Avslogs.
Citera
2016-09-05, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxxslimxxx
Tror inte heller hon har någon större "vetskap" om vad Jm höll på med under tiden dom starta sitt ihop men hon blev allt varsle om de iaf och de slog till rätt hårt med. att hon "värnar om unga och andra kulturer" märkte t.o.m ja när hon var boendestödjare här så fattar inte riktigt grejen med att det skulle vara mysko att gilla de jobb hon valt

Naturligtvis måste Lotta veta vad som pågått,hennes man har även skött ekonomin på företagen.De har en sprillans ny bil,oj då!!!!
Undrar hur företagens bokslut kommer att se ut.
Citera
2016-09-05, 19:44
Medlem
xxxslimxxxs avatar
http://www.riksdelen.se/f/201782499/pia-klevefelt
Det här lilla fanns(inte mycke) men scrollar man ner till kartan så ligger pilen där "Riksdelen" ska ha legat på socialkontoret
Citera
2016-09-05, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Hörde på rapport nu att mamman till 41-åringen har ansökt om kontaktförbud för 41-åringeen och hennes toyboy. Avslogs.
För tillfället behövs inget beviljande om kontaktförbud. De som fru Möller inte vill träffa sitter häktade.
Om dessa två nu skulle släppas fria så kommer säkerligen ett kontaktförbud att beviljas. Så klart.
Citera
2016-09-05, 19:58
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag vill minnas att jag i fredags i samband häktningarna läste på nätet eller såg nåt nyhetsinslag att att han var på semester, men att han skulle vara tillbaka imorgon måndag 5/9. Är 99% säker på detta.

Tusen tack för svar!
Hade fullkomligt missat var Fahlander blev av, men åklagarbyte i det där skedet tedde sig ännu mer fullkomligt orimligt.

Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
till din sista bild.

Ja andemeningen var att allt skrivs men att man måste fundera efter lite på allt som
skrivs både i media och i tråden. Ett vimmel av allt möjligt helt enkelt och jag håller
med. Fallen skulle separeras. 18-åringen borde ju definitivt inte vara aktuell i "mordet"
på snickaren.

Nåt känns annorlunda sen Wenna klev in, total ridå för Fahlander kom med det, lite märkligt
kan jag se det som. Visst han har hela riden hållit låg medial profil men nu känns den obefintlig.
Han nämns inte alls och jag tror dig om du räknar det till fura dar, trodde själv det var
fler dar.

Media har inget att skriva längre, det har väl Expressen visat idag t ex. Bättre att dom hjälper
dig gräva då för det du levererar känns intressant. Oerhört t o m men infon du levererar
strider mot medias agenda. Ett karaktärsmord är bl a bilden som skall målas upp och i o m
yppandeförbudet får nu media fixa och trixa ifred troligt också att Wenna kan komma att
bidra med lite smått och gott som tidningarna vrider helt och hållet till sin egen som dom
pumpat ut nu sedan en poliskälla förde vidare att en 41- åring strax skulle plockas in.

Det är på det de hänger. Ifall beskyddet tas bort eller inte. I första anhållan togs dock beskyddet
inte bort. Carlstedt uttalade sig ju då att beskyddet kommer bestå med full styrka fastän JM och
hennes "sambo" satt inne. Jag tror inte åklagarna har en helhetsbild ännu så skyddet lär nog
bestå. Vi får väl avvakta och se.

Ugglor mellan sänglakanen

Vem vet, det kanske finns ugglor där?
Nu verkar Alhem reagera på det precis uppdagade åklagarbeslutet:
Citat:
Första gången den 41-åriga kvinnan greps, misstänkt för mord på sin pappa och mordförsök mot sin mamma, släpptes hon.
Då ansökte hennes mamma och syster om kontaktförbud.
Men åklagaren sa nej till deras vädjan.
Det känns orimligt, säger rättsexperten Sven-Erik Alhem.
http://www.expressen.se/nyheter/kontaktforbud-mot-dottern-nekades/
Citat:
Pågående utredning ger för närvarande inte tillräckligt stöd för ansökan. Vad som sägs till stöd för ansökan - se denna - utgör inte tillräckliga skäl för kontaktförbud. Förutsättningarna för kontaktförbud är mot denna bakgrund inte uppfyllda", står det i beslutet som Expressen tagit del av.

Rättsexperten Sven-Erik Alhem kommenterar beslutet så här:
Det känns orimligt. När det gäller kontaktförbud är det i allmänhet bättre att ta det säkra före det osäkra.

Jag kan från mitt håll delvis förstå hur åklagaren motiverar sig i detta beslut, samtidigt som jag inte riktigt förstår det, och instämmer här med Alhem.
Åklagare får/skall aldrig beakta ett facit i hand-scenario i sitt ämbetsutförande, men stöd för ett sådant beslut finns genom det mer adekvata lagstödet under locket särskilda omständigheter.

Den fetaste anledningen jag själv har att reagera på vad åklagare Fahlander egentligen pysslar med är att han inte hade några större problem att uttrycka sig med dom ännu mer särskilda omständigheternas tydliga uttryck;
Att 41åringen+18-åringen förblir fortsatt intressanta i utredningen samtidigt som han frisläpper dom, borde han sakligt ha ännu mindre problem att utfärda kontaktförbud (om än ej för samtliga sökande kanske).

Eller för att sammanfatta på enklare svenska - Fahlander säger:
Citat:
XX har inte tidigare lagförts för brott mot närstående. Pågående utredning ger för närvarande inte tillräckligt stöd för ansökan. Vad som sägs till stöd för ansökan - se denna - utgör inte tillräckliga skäl för kontaktförbud. Förutsättningarna för kontaktförbud är mot denna bakgrund inte uppfyllda.

- Men det går bra att basunera ut i massmedia att dom som avvägts för kontaktförbud, fortfarande är intressanta i utredningen!

Jag tror också personskyddet på AM består, men det är separat & har rättsligt ingen inverkan på handläggning av begärt kontaktförbud.
Nu fick jag mer bilden av att Fahlander agerat med ett annat slags facit-i-hand-scenario, med tanke på ovanstående val av förfarande gentemot frisläppta misstänkta.

Ja, jag är öppet jävligt nyfiken på turerna kring den tidigare & kanske nuvarande symbiosen mellan rättsvårdande myndigheterna när namnet Möller plingat upp i datorerna.
Vore önskvärt med en kommentar från någon av åklagarna, även om detaljanledningar ligger under yppandeförbud.
Citera
2016-09-05, 19:59
Medlem
xxxslimxxxs avatar
Citat:
Naturligtvis måste Lotta veta vad som pågått,hennes man har även skött ekonomin på företagen.De har en sprillans ny bil,oj då!!!!

jaa till viss del, klart Li säkert passar på punga ut lite extra men just dehär med Jm och morden eller relationen i sig etc, vill hon banga påstådda flyktingbarn så är hon precis som Jm en fara för andra och sig själv då hon har man t.ex
Citera
2016-09-05, 20:00
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Bor du nära, eller hittade du uppgifterna om bilen på nätet? Berätta gärna mera, dessa parasiter som blåser oss skattebetalare ska hängas ut.
Citera
2016-09-05, 20:01
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
För tillfället behövs inget beviljande om kontaktförbud. De som fru Möller inte vill träffa sitter häktade.
Om dessa två nu skulle släppas fria så kommer säkerligen ett kontaktförbud att beviljas. Så klart.
Ansökan som avslogs gällde tiden efter de släpptes vid första gripandet. Nu behövs det ju inte som du konstaterar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in