Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Det var inte riktigt ditt normala uttryckssätt, så jag anade lite ugglor mellan lakanen (

) i det inlägget.
Saken är väl den att här finns många spännande ingredienser redan som det är. Att alla vill hjälpa till att krydda är nog mer regel här. Inte mig emot på något vis, men klart att det blir ett djävla vimmel därmed.
Ärligt talat har jag svårt att fatta varför. Ta bort mord/mordförsök ur detta, och kvar är en rätt ordinär kvinna som delar sitt tveksamma manipulerande beteende med xxxx antal fler personer i vårt lilla land. Hon är en nobody, i mitt tycke.
4 dagar sedan, tror jag det nu är som Fahlander iaf nämndes i media. Inga egna uttal, men media redovisar honom som åklagare.
Ur bblat.se 31/8, angående drunkningsärendet:
Jag tror iofs Fahlander står kvar med taktpinnen, men håller med om att något
känns rubbat med att Wenna klampat in och utåt sett "tagit över" & även ändrat tonart för hela melodin.
Det enda inbitna Expressen kan krama ur verkar vara att JM inhyses på hemlig ort, i övrigt är det bara repeat-brödtext. Det är ett gott tecken på att yppandeförbudet tagit form (
Jupp, jag hårdförespråkar yppandeförbud under vissa omständigheter).
Jag tror det skulle vara kraftigt begränsat med journalister som vill kolla varför nedlagda
dödsfallsutredningen -15, totalvänt till en
mord/försök till grovt bedrägeri-utredning i samband med att sommarstugeärendet visar upp bevisning nog för sannolika skäl.
Jag tror knappast händelsen i sommarstugan
ensamt rullat upp skälen att återuppta.
Det är något med If-materialet här tror jag, och allt jag tillägger till det är att jag tycker det ser lite snävt ut att en till ärendena nytillsatt kammaråklagare´s äkta hälft - är i den ännu mer snäva branschen om bolags/organisations-juridik.
Ett exakt samma slags bolag som If..

till din sista bild.
Ja andemeningen var att allt skrivs men att man måste fundera efter lite på allt som
skrivs både i media och i tråden. Ett vimmel av allt möjligt helt enkelt och jag håller
med. Fallen skulle separeras. 18-åringen borde ju definitivt inte vara aktuell i "mordet"
på snickaren.
Nåt känns annorlunda sen Wenna klev in, total ridå för Fahlander kom med det, lite märkligt
kan jag se det som. Visst han har hela riden hållit låg medial profil men nu känns den obefintlig.
Han nämns inte alls och jag tror dig om du räknar det till fura dar, trodde själv det var
fler dar.
Media har inget att skriva längre, det har väl Expressen visat idag t ex. Bättre att dom hjälper
dig gräva då för det du levererar känns intressant. Oerhört t o m men infon du levererar
strider mot medias agenda. Ett karaktärsmord är bl a bilden som skall målas upp och i o m
yppandeförbudet får nu media fixa och trixa ifred troligt också att Wenna kan komma att
bidra med lite smått och gott som tidningarna vrider helt och hållet till sin egen som dom
pumpat ut nu sedan en poliskälla förde vidare att en 41- åring strax skulle plockas in.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Vet vi ens om de delade sovrum?
Det enda vi kan räkna med är att den eller de som utförde gärningen hade god kännedom om hur och var paret sov, kanske vetskap om eventuella sömnmediciner också, god lokalkännedom om hur stugan var uppbyggd med sovrum och annat.
Jo, beskyddet av Anki är en central punkt, fortsätter det skyddet så räknar polis och åklagare att det finns fler personer som kan vara inblandade i fallet, tas det bort så har de tagit in vad de tror är de rätta.
Det är på det de hänger. Ifall beskyddet tas bort eller inte. I första anhållan togs dock beskyddet
inte bort. Carlstedt uttalade sig ju då att beskyddet kommer bestå med full styrka fastän JM och
hennes "sambo" satt inne. Jag tror inte åklagarna har en helhetsbild ännu så skyddet lär nog
bestå. Vi får väl avvakta och se.
Citat:
Ursprungligen postat av
Omsvep
Haha, du kanske har rätt eller utgår från dina egna erfarenheter?
IF bryr sig inte om anhöriga, brottsoffer eller ens en gärningsman. Pengar däremot. Där är det klart för deras del.
Nej jag tror tyvärr inte på avslut för de anhöriga ens via Polisen, just för att pensionären hade så bråttom att avsluta.
Men hoppas gör jag, men fan vet hur det skall gå till? Misstankar måste bli bevisade.
Egna erfarenheter men för lögner behövs inget vin här inte funkar lika bra att ljuga på vatten
tycker jag.

Nog om mig.
Avslut lär dom väl inte få på så vis men tanken att fallet skall ses över en gång till hjälper nog
litegrann. Tyvärr är väl chansen liten att en mördare går att finna men vad fan man har försökt
i alla fall.
Såklart, IF jobbar bara åt sig själva. Högst troligt accepterade inte JM beslutet för när media
frågade IF om hur Johanna ställde sig till beslutet att inga pengar skulle betalas ut duckade
den annars så talförde utredaren. Det ville han inte gå in på vart svaret.
Hade hon bara accepterat hade IF inte sett sig tvungna att gasta i media var och varannan dag.
Så nej, IF tänker bara på sitt. Inget annat.