2017-03-07, 13:09
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Undra vilka mer JM har försökt få dödade?
Hennes syster? Syskonbarn? Sina egna barn? Någon av Akis barn? Tidigare partners? Älsklingen?
Finns många kandidater.
Allt bara för att få tillgång till livförsäkring/ arv utan att behöva dela med sig.

Denna soppa blir bara värre för varje dag som går. När man tror att nu kan det inte finnas mer kommer det fram nya hemska uppgifter.

Tänkbara offer
Syster med familj kunde ju halvera arvet från föräldrarna, så deras död hade ju varit ordentligt "lönsam" för JM.
Det var, om jag minns rätt, misstänkt inbrottsförsök och skjutning i närheten av systerns hem i anslutning till att vapen stulits hos den som sålt fastighet till JM och Anki. JM var missnöjd med att elförbrukningen ökade, bl.a. efter installation av bubbelpool. JM inledde en tvist och inbrottet var strax efter att motparten fått rätt. Kanske var det JMs torpeder som gjorde inbrott, stal bil och vapen och sedan avsåg att ge sig på systern?
De två som anmälde JM för sexuellt utnyttjande skulle kanse undanröjas? Kanske räckte det med den grova misshandeln?
Kanske måste vi söka fler tänkta offer längre bak i tiden?

Arbogakvinnans lögn för mamman
Jag tror att vi vet tillräckligt om JM för att kunna säga att hon inte fäster så stor vikt vid sanning.

Jag började denna sammanställning av vad som skrivits och sagts om JM några dagar efter mordet på Göran eftersom människan bakom socionomen och "flyktingbarnsmamman" som troligen mördat make och pappa och som dessutom haft sex med sina flyktingbarn var svår att förstå.

(FB, 2016-08-20) Vem är Joh*nna Möll*r? (*=a,e)

Om sex olika beskrivningar av JM ger en i grova drag samstämmig bild av människan JM så är det inte en slump.

Kanske är JM mytoman? Kanske ville hon rikta blickarna från det brott hon begått?
Är det möjligt att hon ville bespara föräldrarna från obehaget som vetskapen om att Aki drunknat vid bryggan skulle innebära? Jag tror inte det. Hon är inte den typen att hon skulle bry sig om det. Dessutom är det ju en lögn som sannolikt avslöjas. Drunkningen uppmärksammades i media. Akis anhöriga visste vad som hänt.

Jag ska inte lista upp de av JMs lögner som vi känner till, men här är några:
– Om att det var en kollega som haft sex med flyktingbarnen.
– Om den "fina" relationen till pappan som ett par månader senare var dålig.
– Hon nekar till att hotat och försökt muta häktespersonal, enligt sin advokat, trots att hon tagits på bar gärning.

Citera
2017-03-07, 13:38
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Nu var det väl inte Eskilstunapolisen som betedde sig som Kling & Klang vid "dränkningen". Var det inte Västeråspolisens utredare?

Poliser i Köping
Jag tror att poliserna som åkte till Sommarstugan 2015-08-08 åkte från Köping.
Här finns lite mer om utredningen:

(FB: 2016-08-30) Vi vände på alla stenar

Lars Rogenfelt hade vid som pensionering en titel som tog flera rader på visitkortet:
"Sektionschef för utredningssektionen vid närpolisområde Västra Mälardalen"
Närpolisområde Västra Mälardalen täcker Köping, Arboga och Kungsör. Det finns stationer i Arboga och Kungsör, men dom är ofta stängda. Områdets central är i Köping.

En "pikant" detalj:
"Bland oklarheterna Lindstrand pekar på är varför det tog 12 timmar innan 41-åringen slog larm om att maken saknades. Likaså att hon under den inledande polisutredningens gång, ändrade sina vittnesutsagor. Det senare bekräftas av Lars Rogenfelt, numera pensionerad polis som ledde utredningen kring dödsfallet."
http://www.bblat.se/allmant/kan-ha-forfalskat-makens-livsforsakring
Drunknad make och närvarande hustru ändrar sin historia. Hos vilken polis åker inte varningsflaggan upp då?

bblat.se har i dag en plus-artikel (som jag inte läst) med rubriken:

42-åriga kvinnans måltavla: "Så fort jag ifrågasatte något blev hon rasande"
"Han ifrågasatte den mordmisstänkta 42-åriga eskilstunakvinnans sätt att bedriva sin verksamhet. Därför skulle han dö.VLT har varit i kontakt med en av måltavlorna för 42-åringens numera åtta mordplaner...."

http://www.bblat.se/vastmanland/arboga/man-forsvunnen-vid-hjalmaren

Senast redigerad av lasternassumma 2017-03-07 kl. 13:44.
Citera
2017-03-07, 14:14
Medlem
ArseneLupins avatar
SVT:s Veckans Brott med Leif GW Persson tar upp fallet ikväll. SVT1 kl 21:00.
Citera
2017-03-07, 14:18
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Nu var det väl inte Eskilstunapolisen som betedde sig som Kling & Klang vid "dränkningen". Var det inte Västeråspolisens utredare?

Helt rätt! Men poliser runt Eskilstuna och Arboga (4,5 mil mellan orterna) verkar synnerligen insatta i just att vända på stenar och mindre duktiga på brottsutredningar.

I detta fall hette stenvändaren Lars Rogenfelt
http://www.expressen.se/nyheter/hon-misstanks-for-mordet-pa-sin-pappa/
Citera
2017-03-07, 15:05
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Helt rätt! Men poliser runt Eskilstuna och Arboga (4,5 mil mellan orterna) verkar synnerligen insatta i just att vända på stenar och mindre duktiga på brottsutredningar.

I detta fall hette stenvändaren Lars Rogenfelt
http://www.expressen.se/nyheter/hon-misstanks-for-mordet-pa-sin-pappa/

Experter på att vända på stenar?
Om det fanns ett betyg för "stenvändarkompetens" och jag skulle sätta ett sådant på polisen i Köping och Eskilstuna så skulle det inte bli något toppbetyg.

I fallet med Akis drunkning så är det några stenar som man speciellt undrar över varför dom inte vändes.
På dom här stenarna fanns det stora skyltar med texten "Vänd på mig!".
– Varför ändrade JM sin historia om vad som hänt när hon hördes i samband med drunkningen?
– Varför hördes inte JMs föräldrar och Akis släktingar efter drunkningen?
– Varför kollade ingen om det fanns någon livförsäkring?

Den första vände sig själv och de andra två hade gått att vända med några telefonsamtal.
Kännedom om en hotbild (JM hade sagt att hon skulle mörda Aki och IF hade en livförsäkring på 2,5 miljoner) borde varit tillräckligt för att inleda en förundersökning om mord.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-03-07 kl. 15:09.
Citera
2017-03-07, 15:17
Medlem
ArseneLupins avatar
Aftonbladet: 25-åringen fortsatt häktad för misstänkta drunkningsmordet i Arboga
Citat:
25-åringens ombud, advokat Dick Levinson, är dock av motsatt åsikt.
– Jag ser positivt på utredningen ur min klients synvinkel. Jag tycker att åklagarens bevisning i nuläget är svagare och jag ser inte hur den ska kunna bli starkare, säger han till Aftonbladet.
Åklagaren hävdar ju tvärtemot att bevisningen blivit starkare?
– Det har han inte på något sätt kunnat konkretisera vari det skulle bestå.
Vad är det för typ av bevisning som läggs fram?
– Det har åklagaren inte velat konkretisera, utan har i allmänna ordalag hänvisat till att det finns uppgifter från för oss okända personer som skulle stärka de här misstankarna.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yoxpr/25-aringen-fortsatt-haktad-for-misstankta-drunkningsmordet-i-arboga
Citera
2017-03-07, 17:11
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Aftonbladet: 25-åringen fortsatt häktad för misstänkta drunkningsmordet i Arboga

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yoxpr/25-aringen-fortsatt-haktad-for-misstankta-drunkningsmordet-i-arboga

"– Det har åklagaren inte velat konkretisera, utan har i allmänna ordalag hänvisat till att det finns uppgifter från för oss okända personer som skulle stärka de här misstankarna."

Åklagaren hävdar att bevisningen blivit starkare.
Advokaten hävdar motsatsen med hänvisning till att han inte vet vilka de nya vittnena är.

Jag tvivlar på att åklagaren hittar på. Varför får då inte advokaten veta vilka de nya vittnena är och vilka uppgifter dom lämnat?
Finns det risk för repressalier mot vittnen? Hur många av JMs torpeder eller JJs "kompisar" är på fri fot? Om dom var åtta som skulle "märka" flyktingpojkarna som berättat om att JM tvingat dom till sex så är fortfarande sex av dom på fri fot. Utgör dom ett hot? I så fall för vem?

Citera
2017-03-07, 18:43
Medlem
När jag satt och läste lite i tråden och det började spekuleras om att JM kanske även ligger bakom barnamorden i Arboga och någon spekulerade även kring mordet på en farbror vid Lidl i Eskilstuna så kom jag och tänka på detta.

(FB) Försvunne 20-årige Victor Hasselström i Eskilstuna misstänks mördad
Viktor Hasselström som försvann spårlöst efter en utekväll i Eskilstuna för ett par år sedan, troligen mördad men fortfarande inte hittat.

Finns det något som tyder på att JM eller någon annan i hennes bekantskap kan va inblandad i detta?
Citera
2017-03-07, 18:59
Medlem
Händelserna som tog plats i Arboga mellan 2015–2016, de så kallade Sommarstugemorden, ska bli en dokumentär med en engelsk titel – "The Lake Murders".
http://www.bblat.se/blaljus/brott/sommarstugemorden-blir-dokumentarfilm-kickstarterkampanj-drar-i-gang
Citera
2017-03-07, 19:26
Medlem
Grandiosos avatar
Man kan ju undra om något mord överhuvudtaget blivit begånget ifall inte JM haft tillgång
till dessa afghanska ynglingar som man låtit översvämma det här snart totalförstörda
landet med. Själv skulle hon nog inte klara av att utföra nånting av det här som skett.
Det går an att hota och utpressa för henne men när det handlar om att verkställa
somliga av hoten då är hon beroende av hjälp och hjälp har hon sannerligen lyckats få.
Fast då som sagt - hade några andra än dessa "ensamkommande flyktingpojkar" gått
att övertala till detta oerhörda med att beröva andra människor livet?
Föga troligt. Hon hade nog inga landsmän i bekantskapskretsen som kunnat tänka sig
att mörda åt henne.
Så utan dom här afghanhazarerna så hade nog fanken exmaken och fadern fortfarande
varit i livet. Det är vad jag tror.

Johanna smider planer och förfalskar namnteckningar på livförsäkringar, smutsjobbet
överlåter hon åt andra att sköta utom möjligen den gången i Egypten då det visst
plockades fram en spruta med något högst otrevligt innehåll i.

Den här helsjuka historien med alla sina turer rullas upp mot en fond av ett Sverige i fritt fall
kan man slutligen konstatera.
Senast redigerad av Grandioso 2017-03-07 kl. 19:34.
Citera
2017-03-07, 19:44
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Händelserna som tog plats i Arboga mellan 2015–2016, de så kallade Sommarstugemorden, ska bli en dokumentär med en engelsk titel – "The Lake Murders".
http://www.bblat.se/blaljus/brott/sommarstugemorden-blir-dokumentarfilm-kickstarterkampanj-drar-i-gang

Producenten Marcus Szabo:
"– Det var jag som drog igång det. Jag har haft ett stort intresse av fallet och jag är intresserad av filmskapande. Vi började prata om det för ett år sedan, om hur märklig hela händelsen är. Och jag tänkte att någon måste ju berätta om det här. Det är för otroligt för att bara låta det gå förbi."

Om han visste om att Göran skulle mördas i augusti 2016 redan för ett år sedan så är han synsk.
Borde han inte ha försökt förhindra mordet?

Citera
2017-03-07, 19:52
Medlem
Som jag förstått det så var "älskling" beroende av droger, ev även Aileen Wuornos aka Johanna Möller eller om det nu var tvärtom. Blandar så lätt ihop dessa kvinnor. Ack så lika dem är!
När man får in sådana här "pundare" i häktet vad händer? Blir det "cold turkey" för dem, ligga svettas under abstinens o stå för det pundarval de gjort eller är det silkeshanskar, bada pannan o medicinering som gäller? Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in