Citat:
Undra vilka mer JM har försökt få dödade?
Hennes syster? Syskonbarn? Sina egna barn? Någon av Akis barn? Tidigare partners? Älsklingen?
Finns många kandidater.
Allt bara för att få tillgång till livförsäkring/ arv utan att behöva dela med sig.
Denna soppa blir bara värre för varje dag som går. När man tror att nu kan det inte finnas mer kommer det fram nya hemska uppgifter.
Hennes syster? Syskonbarn? Sina egna barn? Någon av Akis barn? Tidigare partners? Älsklingen?
Finns många kandidater.
Allt bara för att få tillgång till livförsäkring/ arv utan att behöva dela med sig.
Denna soppa blir bara värre för varje dag som går. När man tror att nu kan det inte finnas mer kommer det fram nya hemska uppgifter.
Tänkbara offer
Syster med familj kunde ju halvera arvet från föräldrarna, så deras död hade ju varit ordentligt "lönsam" för JM.
Det var, om jag minns rätt, misstänkt inbrottsförsök och skjutning i närheten av systerns hem i anslutning till att vapen stulits hos den som sålt fastighet till JM och Anki. JM var missnöjd med att elförbrukningen ökade, bl.a. efter installation av bubbelpool. JM inledde en tvist och inbrottet var strax efter att motparten fått rätt. Kanske var det JMs torpeder som gjorde inbrott, stal bil och vapen och sedan avsåg att ge sig på systern?
De två som anmälde JM för sexuellt utnyttjande skulle kanse undanröjas? Kanske räckte det med den grova misshandeln?
Kanske måste vi söka fler tänkta offer längre bak i tiden?
Arbogakvinnans lögn för mamman
Jag tror att vi vet tillräckligt om JM för att kunna säga att hon inte fäster så stor vikt vid sanning.
Jag började denna sammanställning av vad som skrivits och sagts om JM några dagar efter mordet på Göran eftersom människan bakom socionomen och "flyktingbarnsmamman" som troligen mördat make och pappa och som dessutom haft sex med sina flyktingbarn var svår att förstå.
(FB, 2016-08-20) Vem är Joh*nna Möll*r? (*=a,e)
Om sex olika beskrivningar av JM ger en i grova drag samstämmig bild av människan JM så är det inte en slump.
Kanske är JM mytoman? Kanske ville hon rikta blickarna från det brott hon begått?
Är det möjligt att hon ville bespara föräldrarna från obehaget som vetskapen om att Aki drunknat vid bryggan skulle innebära? Jag tror inte det. Hon är inte den typen att hon skulle bry sig om det. Dessutom är det ju en lögn som sannolikt avslöjas. Drunkningen uppmärksammades i media. Akis anhöriga visste vad som hänt.
Jag ska inte lista upp de av JMs lögner som vi känner till, men här är några:
– Om att det var en kollega som haft sex med flyktingbarnen.
– Om den "fina" relationen till pappan som ett par månader senare var dålig.
– Hon nekar till att hotat och försökt muta häktespersonal, enligt sin advokat, trots att hon tagits på bar gärning.
–