2016-09-05, 18:18
Medlem
mishimas avatar
Jag gillar att Rhodén får spela. Förutsätter att han ska hjälpa med defensiven mer centralt. Jag vill täppa till på mitten och det rejält.
Citera
2016-09-05, 18:24
Avslutad
När jag ser den elvan tänker jag mig att man ska spela 4-3-1-2 med Forsberg i nummer 10 rollen. Italian style.
Citera
2016-09-05, 18:27
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Isaksson som tjoffade bollar upp på läktaren var och vartannat skott, som aldrig tog en straff i hela sin landslagskarriär (kanske hela proffskarriären klubblag inkluderat?), och som helt saknade pondus i luftrummet i HANS område.

Ingen kommer sakna honom, förvisso är Olsen ingen uppgradering, snarare +/- 0 typ, men Sverige har verkligen usla målvakter, så vad kan man göra?

Du är helt hopplös när du bedömer målvakter. Det viktigaste som finns verkar vara att rädda straffar för en målvakt.

Isaksson var sett över hela sin landslagskarriär antagligen vår bäste spelare den perioden.

Möjligen Zlatan som varit viktigare för oss. Absolut, dåliga fötter och dåligt med speltid i landslaget men i landslaget har han varit extremt stabil.
Citera
2016-09-05, 18:28
Medlem
Citat:
Isaksson som tjoffade bollar upp på läktaren var och vartannat skott, som aldrig tog en straff i hela sin landslagskarriär (kanske hela proffskarriären klubblag inkluderat?), och som helt saknade pondus i luftrummet i HANS område.

Ingen kommer sakna honom, förvisso är Olsen ingen uppgradering, snarare +/- 0 typ, men Sverige har verkligen usla målvakter, så vad kan man göra?

Isaksson gjorde i princip aldrig en dålig match för Sverige. Att han inte är typ Buffon är en annan historia.
Citera
2016-09-05, 18:46
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Du är helt hopplös när du bedömer målvakter. Det viktigaste som finns verkar vara att rädda straffar för en målvakt.

Isaksson var sett över hela sin landslagskarriär antagligen vår bäste spelare den perioden.

Möjligen Zlatan som varit viktigare för oss. Absolut, dåliga fötter och dåligt med speltid i landslaget men i landslaget har han varit extremt stabil.

Dominans i luftrummet och bra fötter är A-O för en modern fotbollsmålvakt
Att sedan ha en oförmåga att rädda straffar är mest ett stort irritationsmoment även om det inte inverkar i spelet i majoriteten av matcherna.

En bra modern målvakt agerar mer eller mindre libero halva matchen dessutom.
Citera
2016-09-05, 18:57
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Dominans i luftrummet och bra fötter är A-O för en modern fotbollsmålvakt
Att sedan ha en oförmåga att rädda straffar är mest ett stort irritationsmoment även om det inte inverkar i spelet i majoriteten av matcherna.

En bra modern målvakt agerar mer eller mindre libero halva matchen dessutom.

Om lagets spelstil är sådan ja.

Om inte, är det väldigt onödigt.

Alla lag spelar inte som Barcelona och Bayern Munchen.

Varken Casillas eller Buffon t.ex har ju haft gudabenådade fötter, har de inte heller behövt då varken deras landslag eller klubblag haft de som sista utpost vad gäller spel med fötterna i den mån andra klubbar har.
Citera
2016-09-05, 19:00
Medlem
von_Ss avatar
Citat:

Anders Svensson var lika viktig som Isak under många år.

Det här jävla tjatet om hans dåliga fötter annars - när började det och varför? Som att passningsfoten är det viktigaste för en målvakt i svenska landslaget.

Kommer bli mycket svårt att hitta en ersättare till Isaksson. Misstänker att vi kommer få se en del clowner i kassen innan det prickas rätt.
Citera
2016-09-05, 19:07
Medlem
bananjukkas avatar
Helt sinnessjukt att man får för sig att fortsätta gnälla på Isaksson. En spelare som sannerligen kan hålla huvudet högt efter sin landslagskarriär.
Citera
2016-09-05, 19:37
Medlem
Citat:
Janne verkar ha en sund, svensk inställning. Bara det kommer göra det roligare att följa landslaget. Vi måste gå tillbaka till kollektivet, starkt försvar och ligga rätt och 100%ig disciplin för att sedan hoppas en kontring samt fasta situationer kryddat med lite tur vinner en del matcher.

Amen!

Även om jag stämmer in i kören som hyllar Zlatan som Sveriges mest framgångsrike, så är jag så jävla trött på allt snack om honom. Man bygger inte ett lag kring EN spelare. Det är ett kollektiv.
Äntligen en förbundskapten som fattar läget.

Ska bli spännande.
Citera
2016-09-05, 19:40
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Amen!

Även om jag stämmer in i kören som hyllar Zlatan som Sveriges mest framgångsrike, så är jag så jävla trött på allt snack om honom. Man bygger inte ett lag kring EN spelare. Det är ett kollektiv.
Äntligen en förbundskapten som fattar läget.

Ska bli spännande.

Samma här. Är överlycklig att jag slipper Zlatan i landslaget. Det övergick till att det kändes som att media tyckte det var viktigare att prata Zlatan och att han gjorde mål än att landslaget tog sig någonstans.

Personkulten Zlatan blev starkare än stoltheten för det svenska landslaget som helhet och svenska folkets lag.
Citera
2016-09-05, 20:04
Medlem
Citat:
Samma här. Är överlycklig att jag slipper Zlatan i landslaget. Det övergick till att det kändes som att media tyckte det var viktigare att prata Zlatan och att han gjorde mål än att landslaget tog sig någonstans.

Personkulten Zlatan blev starkare än stoltheten för det svenska landslaget som helhet och svenska folkets lag.
Det kommer garanterat att fortsatt vara mycket snack om honom i media kring varenda landslagssamling ett bra tag framöver.

Går vi till VM så kommer övertalningskampanjerna att explodera i media.

Än är vi inte av med honom helt...
Citera
2016-09-05, 20:09
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Det kommer garanterat att fortsatt vara mycket snack om honom i media kring varenda landslagssamling ett bra tag framöver.

Går vi till VM så kommer övertalningskampanjerna att explodera i media.

Än är vi inte av med honom helt...

Ser det framför mig att vi går till ett VM med ett sammansvetsat landslag som spelat bra och så övertalar media Zlatan att vara med igen och gör ett katastrof-VM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in