2016-09-05, 17:57
Medlem
Bbfedoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
OM man nu så här 15 år senare hittar definitiva bevis för att WTC7 sprängdes så innebär det att operationen var ett inside job eftersom en så stor operation inte kan genomföras utan att USA:s säkerhetstjänster vet om det. Nu letade man som bekant inte ens efter spår av sprängmedel trots ett antal vittnesrapporter om kraftiga explosioner samt att byggnaden kollapsar symetriskt i fritt fall i mer än 2 sekunder, något som är helt omöjligt om inte allt bärande material, ca 8 våningar, på bråkdelen av en sekund rycks undan. Något som endast kan åstadkommas av timade explosioner från en controlled demolition.

Men om det varit så, hade inte det varit en risk för hela operationen? Att spränga något som inte blivit direkt angripet?

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Sen vill jag förtydliga att jag inte tror på någon stand down.
Du är nöjd med NIST's och 9/11-kommissionens rapporter?

Jag har den åsikten att system inte är felfria, helt utan någon stand down hjälp.
Citera
2016-09-05, 18:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Har du följt läckorna från clintons mejlserver, vad anser du om dem?
https://www.youtube.com/watch?v=lOUt1x6eX60
https://www.youtube.com/watch?v=iTeZ8VjeBEc

Jag har försökt följ med och ta del, men jag har givetvis inte hunnit läsa allt. Dina länkar går inte till clintons läckor utan till folk som pratar om dem istället för att visa på deras innehåll. Absolut ingenting jag läst om mailens innehåll pekar på att 9-11 var en stand-in eller en cd.
Citera
2016-09-05, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag har försökt följ med och ta del, men jag har givetvis inte hunnit läsa allt. Dina länkar går inte till clintons läckor utan till folk som pratar om dem istället för att visa på deras innehåll. Absolut ingenting jag läst om mailens innehåll pekar på att 9-11 var en stand-in eller en cd.

Vad clintons mejl visar är att det inte är folket som bestämmer, att politiker är marionetter och rättssystemet är korrupt.
Du litar ju fullt på NISTs rapport, men hur kan du göra det om du får bevis för att rättssystemet inte fungerar?
Citera
2016-09-05, 18:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad clintons mejl visar är att det inte är folket som bestämmer, att politiker är marionetter och rättssystemet är korrupt.
Du litar ju fullt på NISTs rapport, men hur kan du göra det om du får bevis för att rättssystemet inte fungerar?
Jag litar på NIST på så vis att ingen lyckats motbevisa dem och att jag finner deras resonemang och slutsatser trovärdiga. Att som du istället utgå ifrån att alla är onda och luras för att konspirationstroende på youtube lyckas argumentera ihop en massa connect-the-dots-argument om händelser ett årtionde senare som inte skulle hålla i en enda rättegång ser jag mest som sorgligt.
Citera
2016-09-05, 18:47
Medlem
Citat:
Jag litar på NIST på så vis att ingen lyckats motbevisa dem och att jag finner deras resonemang och slutsatser trovärdiga.

Har NIST själva bevisat att deras slutsatser är korrekta? Isåfall var
Citera
2016-09-05, 19:04
Avstängd
Citat:
Fler och fler lägger pusslet så det finns snart gott om information, jag råkade kanske bara läsa en av de första som la pusslet.

Det är så omfattande och stort att det finns inte en möjlighet för mig att skriva ner allt här där knappt någon läser ändå. Michel Trimm hade ett flertal videos på nästan 2 timmar var där han gick igenom, mycket pedagogiskt. Tror också det var många som förstod att han inte skulle tillåtas behålla den kanalen, han kom för nära
Ok, säg gärna till om hans videor kommer upp igen, låter spännande.

Hade han någon mer artikulerad uppfattning om vilka som låg bakom 9/11?
Citera
2016-09-05, 19:08
Medlem
Citat:
Ok, säg gärna till om hans videor kommer upp igen, låter spännande.

Hade han någon mer artikulerad uppfattning om vilka som låg bakom 9/11?

Här är en som filmade hans videos, möjligen har han en en del som han kan posta upp.
https://www.youtube.com/watch?v=RPUqHRGlYeo

Trimm har även ett twitterkonto där han postar en del, där får man inte alls hans förklaringar men om man är påläst så fattar man
https://twitter.com/mitrimm
Citera
2016-09-05, 19:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Har NIST själva bevisat att deras slutsatser är korrekta? Isåfall var
I NIST-rapporterna...
Citera
2016-09-05, 19:31
Medlem
Citat:
I NIST-rapporterna...

Om NIST påstod att ett trafikplan kunde flyga över 1000 km/h, hade du köpt det med? Och hade ditt argument för att det stämmer också varit "eftersom ingen bevisat att det är omöjligt så stämmer det"
Citera
2016-09-05, 19:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om NIST påstod att ett trafikplan kunde flyga över 1000 km/h, hade du köpt det med? Och hade ditt argument för att det stämmer också varit "eftersom ingen bevisat att det är omöjligt så stämmer det"

Nej. Mina argument är inte att "ingen bevisat det omöjligt".

Trafikflygplan som gått över 1000 km/h finns det exempel på:
Concorde 2180 km/h
Tupolev TU 144 2478 km/h

Ännu i drift idag finns också:
Airbus A380 1087 km/h
Och vanlig jumbojet ligger rätt nära med 988 km/h...
Citera
2016-09-05, 19:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hade han [Michael Trimm] någon mer artikulerad uppfattning om vilka som låg bakom 9/11?

Det skulle jag också vilja höra KlokOchSnygg uttala sig om - av det jag hittat så uttalar Trimm sig överhuvudtaget inte om 9-11, å andra sidan uttalar han sig inte särskilt ofta alls - han sitter och räknar upp saker han läst och ställer frågor om ditt och datt - lite KlokOchSnygg-style..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-09-05 kl. 19:54.
Citera
2016-09-05, 19:56
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbfedora
Men om det varit så, hade inte det varit en risk för hela operationen? Att spränga något som inte blivit direkt angripet?

Det gäller bara att ha lite tur.
- Tur att rasmassor föll på wtc7 så att det skulle ha kollapsat även utan cd.
- Tur att ingen skada skedde på cd-riggningen trots bränder, brandbekämpning etc
- Tur att ingen upptäckte riggningen inför cd.
- Tur att inget säkert vittne finns på de synkroniserade explosionerna vid cd.

Självklart skulle man inte ta denna risk att sabba hela operationen. Jag förstår helt vad du menar. Det finns ingen logik i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in