Citat:
Ursprungligen postat av
Ograst
Fråga till Blåvitt fans: Hur ser ni på Lennartsson vara eller inte vara inte IFK efter den här säsongen? En säsong där man missat att kvalificera sig till EL trots relativt lätt motstånd och förmodligen en missad guldstrid? Stahre fick ju sparken trots en tredjeplats.
Att han måste bort, prio ett.
Han har visat tydliga brister i ett flertal punkter jag anser som alldeles för viktiga för att vi kan ha kvar honom såvida inte dessa direktiv kommer ovanifrån och han helt enkelt tvingas följa Grens ord.
Men som jag ser det är hans användande av 2 mittfältare utan defensiva egenskaper helt huvudlöst och något som typ funkar på FM mot dåliga lag på hemmaplan. Att han konsekvent spelat med Seb i snart 2 år utan att han egentligen fått någon utväxling är ännu en grej.
Vissa spelare ryker ur startelvan trots bra form, andra kan spela oavsett hur dåliga de är.
Hans totala negligering av bänken och framförallt de unga spelarna, att typ vid en 3-0 ledning INTE sätta in Billy Nordström med 20 min kvar eller så och istället typ spela MSD är sådant jag kan tycka sänder så värdelösa signaler.
Att han kört på med samma lag på exakt samma sätt två år i rad och mer eller mindre dödat truppen inför viktigaste perioden per säsong i form av EL-spel är ännu en sån grej.
Som exempel kan man ju nämna att Qarabag efter mötet med oss (0-1) vilade 9 ordinarie spelare trots att de säkerligen var rätt säkra på att de skulle kunna slå oss hemma, vi vilade typ 1-2 i vad kan anses vara typ vår viktigaste match på 15 år är ännu en sån grej.
Att han vid underläge 2-0 byter ut BÅDA våra anfallare (en skadad, en bara dålig) mot en ny anfallare och en mittfältare istället för att ta ut den skadade anfallaren och låta de tillgängliga resterande anfallare vara kvar på plan. Att han dessutom inte när vi redan är ute (2-1 Qarabag totalt.) går ner på 3-4-3 eller 3-5-2 eller något sådant är också som att han inte orkar försöka eller inte fattar att vi är ute vid det resultatet.
Jag kan fortsätta rabbla exempel i år.
Gubben måste bort. Han är 20 år efter i tiden trots allt jävla snack om att han var tjänstledig ett år och glodde på tysk fotboll och skulle få inspiration och insikter i det moderna.
Det är egentligen Stahre 2.0 på honom, extremt lite skillnader, bara att vrida lite på ett par rattar lite grann. De tänker fotboll på exakt samma sätt och Blåvitt måste börja tänka på tvären mot hur man tänkt fotboll sen 90-talet, det har hänt en del sen vi sist var framgångsrika av annat än en enstaka bra generation utan pga vårt långsiktiga arbete.
Nu med Jörgen finns det ingenting i vår verksamhet som tyder på att vi tar steg närmare ett SM-guld genom att vi satsar rätt och bygger laget, utan snarare pga att vi helt enkelt värvar oss så nära ett guld vi kan pga att pricka rätt spelare 1 fönster eller 2 i kombination med att konkurrenterna går bort sig. Och det har ju fått sina följder att om vi gör det ett år till utan prispengar/vinster i form av EL/CL/Sm-guld går vi mer eller mindre i konkurs.
Då har jag inte ens kommit in på det spelmässiga över tid att han vi är sämre spelmässigt som en helhet i år kontra förra året.
Jag är av den åsikten att jag tror vi idag hade varit bättre om vi behållt Stahre ytterligare 1-2 år efter att han fick igång spelet där sista hösten än vad vi är idag.