2016-09-06, 12:35
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Det var väl det som var Elfsborgs styrka förut. Kändes alltid sjukt stabila och oövervinnliga på hemmaplan.

Ja precis. Vore intressant å se deras hemmastatistik säsong för säsong senaste åren.
Citera
2016-09-06, 15:45
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Det var väl det som var Elfsborgs styrka förut. Kändes alltid sjukt stabila och oövervinnliga på hemmaplan.

Var väl nyhetens behag av att ha ett unikt gräs att spela på. Nu har ju typ alla lag specifika förutsättningar på sin hemmaplan.
Citera
2016-09-06, 16:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Ja precis. Vore intressant å se deras hemmastatistik säsong för säsong senaste åren.

2011: 12 - 2 - 1.
2012: 12 - 3 - 0.
2013: 6 - 6 - 3.
2014. 10 - 3 - 2.
2015: 10 - 4 - 1.
2016: 5 - 2 - 2.
Citera
2016-09-07, 08:02
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
2011: 12 - 2 - 1.
2012: 12 - 3 - 0.
2013: 6 - 6 - 3.
2014. 10 - 3 - 2.
2015: 10 - 4 - 1.
2016: 5 - 2 - 2.

Intressant, således inget häpnadsväckande för ett topplag. Är väl egentligen bara 2013 där som sticker ut och det på ett negativt sätt ur deras synvinkel.

Förövrigt gött att allsvenskan snart börjar igen så det blir lite riktig fotboll igen. Vi kommer garanterat torska i Malmö men ändå.
Citera
2016-09-07, 10:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Intressant, således inget häpnadsväckande för ett topplag. Är väl egentligen bara 2013 där som sticker ut och det på ett negativt sätt ur deras synvinkel.

Förövrigt gött att allsvenskan snart börjar igen så det blir lite riktig fotboll igen. Vi kommer garanterat torska i Malmö men ändå.

Att "Guldfot" och Örnen inte spelar tror jag inte kommer att så stor betydelse. Däremot tror jag att uppehållet har större betydelse, då MFF brukar göra en dålig match direkt efter uppehållet. Vanor är till för att brytas och jag hoppas det sker på måndag.
Citera
2016-09-07, 14:22
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Giffarna måste börja ta poäng nu, Aik(H), Örebro(B), Helsingborg(B).
Känns som vi kommer ha en dålig trend när vi går in i mötet med Helsingborg vilket inte bådar gott.
Vi har dock Gefle och Falkenberg kvar att möta och de borde vara helt avhängda så vi bör vinna på motivation för kvalitetsmässigt är det fan jämnt.

Dif hemma sista matchen kan vara en skön en, de kanske inte har något att spela för medan vi spelar för att hålla oss kvar, jag är försiktigt optimistisk inför spel i allsvenskan 2017 men det svänger fort.

Omgång 25-27 måste vi ta minst 5 poäng i som jag ser det nu.
Jönköping(H), Falkenberg(B) och Gefle(B).
Jag tycker vårt spelschema ser lättare ut än Helsingborgs.
Senast redigerad av Captain.Johansson 2016-09-07 kl. 14:30.
Citera
2016-09-07, 15:09
Medlem
Salorms avatar
Ja fan, hoppas Heif ryker.. Dessa jävla gräslag kan lika gärna fajtas på leråkrar i superettan!
Citera
2016-09-07, 23:55
Bannlyst
Citat:

Elfsborg styrka låg i precis som du säger på hemmaplan men även på bortaplast. Nu verkar de som bortblåst med Tacos avsked.
Citera
2016-09-08, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xIcaRdix
Elfsborg styrka låg i precis som du säger på hemmaplan men även på bortaplast. Nu verkar de som bortblåst med Tacos avsked.
....så Elfsborgs styrka var Tacos mer än plastgräs, menar du?
Citera
2016-09-08, 19:48
Medlem
Elfsborg - Kalmar
Sundsvall - Gnaget
Falkenberg - Djurgården
Östersund - Helsingborg
Norrköping - Jönköping (Köpingderbyt?)
Malmö - Göteborg
Hammarby - Örebro
Gefle - Häcken

Landslagspaus och nystart. Något särskilt av intresse utöver för de närmast sörjande? Tar Djurgården Falken? Plockar Helsingborg med sig någon poäng från norr - sitter Henke säkert? Tar Göteborg någon poäng av Malmö? Själv är jag orolig för Sundsvallsmatchen, tre poäng där och mot Gävle så är vi uppe i 2p/match-snittet. Troligtvis blir det mycket bollinnehav och 2p. ☹
Citera
2016-09-08, 20:10
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Elfsborg - Kalmar
Sundsvall - Gnaget
Falkenberg - Djurgården
Östersund - Helsingborg
Malmö - Göteborg
Hammarby - Örebro
Gefle - Häcken

Landslagspaus och nystart. Något särskilt av intresse utöver för de närmast sörjande? Tar Djurgården Falken? Plockar Helsingborg med sig någon poäng från norr - sitter Henke säkert? Tar Göteborg någon poäng av Malmö? Själv är jag orolig för Sundsvallsmatchen, tre poäng där och mot Gävle så är vi uppe i 2p/match-snittet. Troligtvis blir det mycket bollinnehav och 2p. ☹
Vi kan ju alltid hoppas att giffarna fått rätsida på sitt spel under uppehållet så att vi kan ge er en kamp, annars är det 0-3 som gäller...
Citera
2016-09-09, 10:01
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Elfsborg - Kalmar
Sundsvall - Gnaget
Falkenberg - Djurgården
Östersund - Helsingborg
Malmö - Göteborg
Hammarby - Örebro
Gefle - Häcken

Du får inte glömma kalla vårt möte med MFF för E6-derbyt...

Det bör ju vara den match som objektivt sett intresserar flest med. Det lär bli mer hat än nånsin tidigare mellan oss och MFF, jag tycker det är synd att rivaliteten gått ditåt då den innan varit sund mellan rikets två största klubbar men nu hos de flesta är rent hat.

MFF vill flytta uppvärmningen för sina spelare så Sana inte behöver värma upp vid vår sektion och det är ju en sund tanke att inte låta hemmaspelare värma upp just vid bortaklacken även om det självfallet aldrig ska behöva vara en fråga säkerhetsmässigt ty man ska ju kunna värma upp var som helst.
Det blir ju inget 3000 manna följe som ifjol då en måndagskväll inte är lika lämplig för resor men det går snabbt och lätt ner och ännu snabbare hem...
Själva matchen är jag säker på att vi torskar men när man väl står där lär man börja tro på seger ändå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in