Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Elfsborg - Kalmar
Sundsvall - Gnaget
Falkenberg - Djurgården
Östersund - Helsingborg
Norrköping - Jönköping (Köpingderbyt?)
Malmö - Göteborg
Hammarby - Örebro
Gefle - Häcken
Landslagspaus och nystart. Något särskilt av intresse utöver för de närmast sörjande? Tar Djurgården Falken? Plockar Helsingborg med sig någon poäng från norr - sitter Henke säkert? Tar Göteborg någon poäng av Malmö? Själv är jag orolig för Sundsvallsmatchen, tre poäng där och mot Gävle så är vi uppe i 2p/match-snittet. Troligtvis blir det mycket bollinnehav och 2p. ☹
Du får inte glömma kalla vårt möte med MFF för E6-derbyt...
Det bör ju vara den match som objektivt sett intresserar flest med. Det lär bli mer hat än nånsin tidigare mellan oss och MFF, jag tycker det är synd att rivaliteten gått ditåt då den innan varit sund mellan rikets två största klubbar men nu hos de flesta är rent hat.
MFF vill flytta uppvärmningen för sina spelare så Sana inte behöver värma upp vid vår sektion och det är ju en sund tanke att inte låta hemmaspelare värma upp just vid bortaklacken även om det självfallet aldrig ska behöva vara en fråga säkerhetsmässigt ty man ska ju kunna värma upp var som helst.
Det blir ju inget 3000 manna följe som ifjol då en måndagskväll inte är lika lämplig för resor men det går snabbt och lätt ner och ännu snabbare hem...
Själva matchen är jag säker på att vi torskar men när man väl står där lär man börja tro på seger ändå...