2016-09-04, 17:56
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Skepsisen mot Fransson påminner lite om vurmen för Lewicki bland MFF:are och annat löst folk fast tvärtom. Den här ständiga ivern om att få med Lewicki i landslaget trots att han saknar det mest basala för att spela som mittfältare på landslagsnivå är så sjukt tragikomiskt att se, samtidigt som samma personer påstår att Fransson inte platsar i landslaget baserat på en enstaka prestation i ett jävla OS.
Det är väl bara en skribent som ö.h.t uttalat sig negativt om Fransson?
Citera
2016-09-04, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Det är väl bara en skribent som ö.h.t uttalat sig negativt om Fransson?

Ja, bättre ord är väl annars "skepsis". Folk har här alltså ifrågasatt Fransson baserat på hans prestationer i Allsvenskan (i stil med att dominera Allsvenskan inte håller om man ska vara med i landslaget) och OS medan Lewicki har visat gång på gång att han inte håller på landslagsnivå.

Det jag menar är att det förekommer dubbla måttstockar, speciellt om du spelar i MFF där du är automatiskt kvalificerad för att spela i landslaget.
Citera
2016-09-04, 18:05
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ja, bättre ord är väl annars "skepsis". Folk har här alltså ifrågasatt Fransson baserat på hans prestationer i Allsvenskan (i stil med att dominera Allsvenskan inte håller om man ska vara med i landslaget) och OS medan Lewicki har visat gång på gång att han inte håller på landslagsnivå.

Det jag menar är att det förekommer dubbla måttstockar, speciellt om du spelar i MFF där du är automatiskt kvalificerad för att spela i landslaget.

Det är bara ett år sedan Lewicki helt suddade ut Stefan Johansen i hemmamötet mot Celtic i CL-kvalet. Det är under ett år sedan han plockade bort Christian Eriksen i EM-kvalet mot Danmark.

Visst har han stått för insatser som visat att han håller landslagsnivå.
Citera
2016-09-04, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är bara ett år sedan Lewicki helt suddade ut Stefan Johansen i hemmamötet mot Celtic i CL-kvalet. Det är under ett år sedan han plockade bort Christian Eriksen i EM-kvalet mot Danmark.

Visst har han stått för insatser som visat att han håller landslagsnivå.

Lewicki har ingenting i landslaget att göra, speciellt inte om vi kör 4-4-2 och endast har två centrala mittfältare till vårt förfogande.
Citera
2016-09-04, 18:56
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Lewicki har ingenting i landslaget att göra, speciellt inte om vi kör 4-4-2 och endast har två centrala mittfältare till vårt förfogande.

Det var ju också ett svar. Såg du ens matcherna jag syftar på?
Citera
2016-09-04, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det var ju också ett svar. Såg du ens matcherna jag syftar på?

Han har gjort kanske två bra prestationer utav 10. Jag tycker inte han platsar på landslagsnivå då han saknar det mest basala en central mittfältare ska besitta. Han kan inte passa under press och han är enkel att komma förbi. Vad exakt är Lewickis styrkor? Han är ett träben.
Citera
2016-09-04, 19:03
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Han har gjort kanske två bra prestationer utav 10. Jag tycker inte han platsar på landslagsnivå då han saknar det mest basala en central mittfältare ska besitta. Han kan inte passa under press och han är enkel att komma förbi. Vad exakt är Lewickis styrkor? Han är ett träben.

Han är en perfekt defensiv mittfältare för att försvara ytan framför straffområdet när ett lag är tillbakapressat och inte har bollinnehavet. Då är han duktig på att hindra motståndarna på att ta in bollen i straffområdet. Inte en omöjlig matchbild mot Holland.

För inte så länge sedan mellan Malmö och AIK. AIK spelade med tre centrala mittfältare mot MFF:s två. Lewicki och Christiansen tvingade ut AIK till kanterna och inlägg för de kom inte igenom centralt.
Senast redigerad av mishima 2016-09-04 kl. 19:07.
Citera
2016-09-04, 19:07
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Noa Bachner(Expressen och Eurotalk) tror på Olsen, Lustig-VNL-Granen-Wendt, Durmaz-Fransson-Hiljemark-Forsberg, Kujovic-Berg

Trodde inte Fransson skulle få starta i sin första A-lagssamling men kul om han och Hiljemark får chansen. Ogillar ju Lewicki som spelare(speltyp) men han har ju varit nyttig, får se om Janne kommer använda honom.

Det defensiva ansvaret kommer väl vara likvärdigt om Hiljemark och Fransson spelar, ingen av dem är ju utpräglad defensiv.
Citera
2016-09-04, 20:24
Medlem
Smerchs avatar
Lewickis insatser i CL med Malmö, i u21-EM och även en del i A-landslaget är det bästa jag sett av en svensk defensiv mittfältare sen Tobias Linderoth. Självklart ska han vara aktuell för landslaget oavsett form i allsvenskan, om han ska starta är en annan fråga, som förhoppningsvis beror på många faktorer.
Citera
2016-09-04, 20:40
Avslutad
Känns inte helt bra att JA tagit ut en massa spelare från sitt gamla lag, Hodgson-style.
Citera
2016-09-04, 20:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Lewickis insatser i CL med Malmö, i u21-EM och även en del i A-landslaget är det bästa jag sett av en svensk defensiv mittfältare sen Tobias Linderoth. Självklart ska han vara aktuell för landslaget oavsett form i allsvenskan, om han ska starta är en annan fråga, som förhoppningsvis beror på många faktorer.

Jag är förvisso MFF:are men jag anser att Lewicki är allsvenskans bäste defensiva mittfältare. Han är dock i lika bra i allsvenskan som i landslaget beroende på att MFF oftast för spelet till skillnad från landslaget.

Hans styrka är ju inte passningsspelet utan bollvinnandet.
Citera
2016-09-04, 21:00
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Känns inte helt bra att JA tagit ut en massa spelare från sitt gamla lag, Hodgson-style.
Yes. Tre spelare med förflutet i IFK Norrköping har han tagit ut, hur ska detta sluta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in