2016-09-03, 23:07
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Jaha, han gjorde en dålig match? Berätta mer.

Han har således redan fått bevisa vad han går för... Tycker du inte att det utifrån det är lite patetiskt att utmåla honom som en ny landslagskugge och "stjärnspelare"?

Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Klev in och blev ordinarie direkt i Basel så att han var dålig 2 matcher i OS är väl lite skitsamma.
Ordinarie i Basel väger ju inte jättetungt men det är bättre än ordinarie i Norrköping. Nu har jag inte sett honom i Basel heller men är man ordinarie där så kan man inte vara dålig.

Den här säsongen har han gjort 2 inhopp med snitt 12 minuter speltid men han var ju på OS så får hoppas han blir ordinarie snart igen.

Han blev startspelare efter att det var klart att Basel skulle vinna ligan. Innan det så nötte han bänk eller fick hoppa in 10-15 minuter i slutet av matcherna.

Är det imponerande?
Citera
2016-09-03, 23:50
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Han har således redan fått bevisa vad han går för... Tycker du inte att det utifrån det är lite patetiskt att utmåla honom som en ny landslagskugge och "stjärnspelare"?

Han blev startspelare efter att det var klart att Basel skulle vinna ligan. Innan det så nötte han bänk eller fick hoppa in 10-15 minuter i slutet av matcherna.

Är det imponerande?
Han var bara inhoppare 2 matcher i ligan vilket var de 2 första matcherna, efter det startade han 14 eller ljuger sofascore för mig?

Nu vann Basel ligan överlägset men han blev ordinarie när det var 14 omgångar kvar så det var inte klart. Svårt för honom att bli ordinarie tidigare då han kom när det gått 18 omgångar och satt bänk omgång 19 och 20 efter det spelade han från start 14/15 matcher i ligan.
I EL agerade han inhoppare 3 av de 4 matcher som var kvar.
Citera
2016-09-04, 00:06
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Man kan inte säga så mycket om en spelare för att denne gör en dålig match, speciellt när i princip hela laget underpresterar. Vidare glöms det oftast bort i detta tämligen irrelevanta OS-snack att han gjorde en utmärkt match mot Colombia. Saken är den...vem bryr sig om den sketna OS-turneringen? Vi som har sett Fransson i fler matcher än så vet att han är en väldigt bra fotbollspelare som är värd en chans i det riktiga landslaget på sina meriter. Om han lyckas eller inte återstår att se, det är ingen självklarhet - men att snacka ner honom på det här sättet på förhand är patetiskt och på snudd på fotbollsanalfabetiskt.
Citera
2016-09-04, 00:47
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Han var bara inhoppare 2 matcher i ligan vilket var de 2 första matcherna, efter det startade han 14 eller ljuger sofascore för mig?

Nu vann Basel ligan överlägset men han blev ordinarie när det var 14 omgångar kvar så det var inte klart. Svårt för honom att bli ordinarie tidigare då han kom när det gått 18 omgångar och satt bänk omgång 19 och 20 efter det spelade han från start 14/15 matcher i ligan.
I EL agerade han inhoppare 3 av de 4 matcher som var kvar.

Det är möjligt att du har rätt, jag tittade bara igenom startelvorna och inhopparna på Livescore ganska så regelbundet när Basel spelade. Faktum är dock att Basel ledde med typ 15-18 poäng de sista 10 omgångarna... Då är det ganska så säkert att anta att de i princip hade vunnit ligan.

Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Man kan inte säga så mycket om en spelare för att denne gör en dålig match, speciellt när i princip hela laget underpresterar. Vidare glöms det oftast bort i detta tämligen irrelevanta OS-snack att han gjorde en utmärkt match mot Colombia. Saken är den...vem bryr sig om den sketna OS-turneringen? Vi som har sett Fransson i fler matcher än så vet att han är en väldigt bra fotbollspelare som är värd en chans i det riktiga landslaget på sina meriter. Om han lyckas eller inte återstår att se, det är ingen självklarhet - men att snacka ner honom på det här sättet på förhand är patetiskt och på snudd på fotbollsanalfabetiskt.

Jag såg enbart matchen mot Japan och där var han pinsamt dålig. Jag baserar min bedömning av honom utifrån det jag personligen har sett.

Tro mig, han kommer vara urusel om han får chansen mot Holland (en total 110-procentig flopp).

Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Vad förväntar du dig av en nazist? Det är bara losers som bekänner sig till den ideologin.

Nu förvränger du dock termerna lite grann här. Jag är "rasist"... INTE nazist (nazismen kan vara allt från antirasistisk till rasistisk).

Fast detta är gravt OT, och om du vill diskutera detta vidare så är du välkommen till NS-forat.
Citera
2016-09-04, 04:39
Medlem
Korders avatar
Citat:

Min poäng var att ett utlåtande kring en spelares kvalitéer baserat på EN match är i bästa fall bristfälligt. För att vara mer konkret: en enskild insats har absolut inget automatiskt samband med en spelares kvalitet.

Din frågeställning rörande huruvida det skulle vara patetiskt att "utmåla honom som en ny landslagskugge" eftersom han var dålig en match i OS är absurd och bisarr.
Citera
2016-09-04, 04:50
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Jag såg enbart matchen mot Japan och där var han pinsamt dålig. Jag baserar min bedömning av honom utifrån det jag personligen har sett.

Tro mig, han kommer vara urusel om han får chansen mot Holland (en total 110-procentig flopp)
Så du har alltså sett en enda match med Fransson och utifrån det hävdar du bestämt att han (eventuellt) kommer totalfloppa på tisdag? Inser du inte själv hur korkat det låter?
Citera
2016-09-04, 07:09
Medlem
4522s avatar
Det borde vara förbjudet att få kommentera spelares insatser enbart baserat på klubbadress och enskilda prestationer. Då har du liksom diskvalificerat dig själv som fotbollstyckare. Duktiga scouter kan visserligen göra en vettig och något sånär relevant bedömning på 3-4 matcher. Men innan en klubb ens kan tänka sig att agera brukar det krävas 10-12 matcher och då kombinerat med ett gedigt analysarbete framför burken.

Det räcker att ni söker på mitt användarnamn och "Fransson" för att se vad jag tycker om honom, även om det inte kan ha undgått någon som hänger frekvent i den här forumsdelen. Fransson är en otroligt smart fotbollsspelare, förmodligen den mest spelintelligenta på mittfältet tillsammans med Ekdal. Hiljemark är där och nosar men når inte upp till riktigt samma nivå, däremot har han lite bättre frekvens. Franssons beslutsfattande är otroligt moget trots sin ålder, han gör ofta rätt avväganden om han ska hålla tempot eller bryta genom och slå den avgörande passningen. Det här gör att jag inte köper Elm-jämförelsen, då han allt som ofta ville slå den sista passningen, spektakulärt när den går fram men snudd på hjärndött när man spelar i ett landslag där bollen behöver vårdas ömt.

Sedan är det en helt annan diskussion om han ska starta mot Holland eller inte. Det kan faktiskt bara dom som deltagit i samlingen avgöra, eftersom det minst lika mycket är en mentalitetsfråga som något gällande kvalitet. Jag skulle dock inte hålla det som alls otroligt, mycket hänger väl på om Hiljemark får spela på en kant? Vilket jag gärna hade sett.
Citera
2016-09-04, 08:58
Medlem
Citat:

Är det imponerande?

Vann Basel ligan redan i februari då? Imponerande isf och någon form av rekord, eftersom han startade sin första match den 20 feb och var ordinarie därefter hela våren bortsett från en match på bänken. Den här säsongen har han också varit ordinarie då han varit tillgänglig för spel.
Senast redigerad av mushymushy 2016-09-04 kl. 09:01.
Citera
2016-09-04, 16:26
Medlem
kristofferGs avatar
Varför är Durmaz fortfarande en del av landslaget? Följde han inte med Zengin och Zlatan?
Citera
2016-09-04, 17:31
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Tycker det är märkligt att Lagerbäck väljer en ledarroll i svenska landslaget framför riktiga tränarjobb för klubbar eller landslag. För han måste väl fått en hel del erbjudanden efter succén med Island?

http://www.gp.se/sport/fotboll/svff-och-lagerb%C3%A4ck-%C3%B6verens-om-kontraktet-1.3744142

En känsla jag får när det gäller Lasse är att han gärna skippar rampljuset och håller sig i bakgrunden.Han har helt enkelt inte behov av alla extra miljoner han kan tjäna på att på sig managerrollen och har redan varit där tillräckligt.Han borde ha fått en hel del erbjudanden absolut.
När det gäller Holland så är det tydligt att dom inte inger samma respekt som förut då de tillhörde den absoluta världstoppen.Undrar om Sverige kommer laborera med 4-2-3-1,4-3-3 eller om de kör sedvanlig 4-4-2.Jag hoppas 4-4-2 precis som Grekerna fast det var träningsmatch.Oavgjort minst borde vi ha.
Citera
2016-09-04, 17:38
Medlem
Skepsisen mot Fransson påminner lite om vurmen för Lewicki bland MFF:are och annat löst folk fast tvärtom. Den här ständiga ivern om att få med Lewicki i landslaget trots att han saknar det mest basala för att spela som mittfältare på landslagsnivå är så sjukt tragikomiskt att se, samtidigt som samma personer påstår att Fransson inte platsar i landslaget baserat på en enstaka prestation i ett jävla OS.
Senast redigerad av Assdefender 2016-09-04 kl. 17:56.
Citera
2016-09-04, 17:53
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hatet mot Fransson påminner lite om vurmen för Lewicki bland MFF:are och annat löst folk fast tvärtom. Den här ständiga ivern om att få med Lewicki i landslaget trots att han saknar det mest basala för att spela som mittfältare på landslagsnivå är så sjukt tragikomiskt att se, samtidigt som samma personer påstår att Fransson inte platsar i landslaget baserat på en enstaka prestation i ett jävla OS.

Jag har inte hört någon uttrycka hat mot Fransson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in