Citat:
Ursprungligen postat av
-KarlAlfred
Ingen anledning att skämmas på ett anonymt forum min vän! Ut med språket nu - det är här du kan vara ärlig och få raka svar.
Mvh,
-Alfred
Ha, ha, jo iofs. Det blir roligare och bättre om folk delar med sig av sina upplevelser.
Tycker inte att det är speciellt trevligt med sprutor etc men har ingen skräck eller större rädsla för det. Tuffade till mig under veckan med funderingar på om det inte var bra att hugga in den i låret. Som militärens autoinjektor 1A. Skinkan når jag knappt.
Tog med mig två öl till min manscave (garaget), satte mig i en kontorsstol och kollade bilder (sportinjections) och umgicks med prylarna. Tryckte in blå nål ca kl 2 och högre upp än halva låret. Sved till som det brukar att göra när man tar en vanlig spruta. Pressade så att det bara var ett par mm kvar av nålen. Rätt nöjd med det. Kände det svajade till lite, tog en klunk öl och skrattade bort det. Greppade runt hela pumpen och tryckte på kolven med tummen men det kändes för hårt. Bytte grepp till fingrar och tumme och pressad hårt.
Öppnade ögonen och tittade på stolens underrede och kände att det kalla betonggolvet... Vad i helvete gör jag här? Lite blod på låret och en blodig kanyl på golvet. 0,2 ml hade jag fått in. Frusen, trött och besviken gick jag och lade mig...
Börjat vänja mig med en ny strategi via axlarna... För mig handlar detta inte om rädsla för smärta e dyl, snarare så är det något med känslan kring djupet och att göra det på sig själv... Ungefär samma känsla som när man tittar på folk som kör grillspett genom halsskinnet, pungen, osv...
Ps. Upptäckte senare när jag spände låret att jag satt den på sidan... av främre lårmuskeln :-/