2016-07-10, 18:18
Medlem
BengtZzs avatar
Inject bör man köra i låret, varje gång. Finns alltid undantag när man vet vad man pysslar med annars inte.

Här:
http://pocketdentistry.com/wp-content/uploads/285/B9780323056809000126_gr3.jpg
Citera
2016-07-10, 22:23
Medlem
EVF111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Inject bör man köra i låret, varje gång. Finns alltid undantag när man vet vad man pysslar med annars inte.

Här:
http://pocketdentistry.com/wp-content/uploads/285/B9780323056809000126_gr3.jpg

Låret är hemskt om du frågar mig. Träffat fel några gånger för mycket kanske och aldrig missat i glutes/delts
Citera
2016-07-12, 12:45
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EVF111
Låret är hemskt om du frågar mig. Träffat fel några gånger för mycket kanske och aldrig missat i glutes/delts
Det gäller att sätta på rätt del av låret. Att bara sticka i låret, typ uppifrån, är katastrof.
Citera
2016-07-12, 13:23
Medlem
EVF111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Det gäller att sätta på rätt del av låret. Att bara sticka i låret, typ uppifrån, är katastrof.

Grejen är den att jag faktiskt brukar sätta utifrån precis som bilden visar, men ändå går det åt helvete
Citera
2016-07-12, 14:00
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Grejen är den att jag faktiskt brukar sätta utifrån precis som bilden visar, men ändå går det åt helvete
Jag har oxå problem med mkt nerver i låren. Speciellt högra låret. Det är max 1 av 10 injekts som går problemfritt utan att träffa nerver så hela benet sprattlar till. Ont gör det oxå.
Har provat i lår, glute, delts, pecs och triceps. Jag kör i glute så långt jag kan. Kör jag eod så lägger jag till delts. Om jag måste köra ed så lägger jag till pecs, dock så får man tren hosta EXTREMT lätt i pecs om man kör tren a.
Triceps var inget för mig.
Mvh
Citera
2016-07-12, 16:58
Medlem
EVF111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Jag har oxå problem med mkt nerver i låren. Speciellt högra låret. Det är max 1 av 10 injekts som går problemfritt utan att träffa nerver så hela benet sprattlar till. Ont gör det oxå.
Har provat i lår, glute, delts, pecs och triceps. Jag kör i glute så långt jag kan. Kör jag eod så lägger jag till delts. Om jag måste köra ed så lägger jag till pecs, dock så får man tren hosta EXTREMT lätt i pecs om man kör tren a.
Triceps var inget för mig.
Mvh

Typ samma för mig, tittat flertal gånger var och hur man gör men icke

Kör jag EOD roterar jag på 4 ställen, brukar inte ha så höga doser så jag måste sätta 2 stick pecs är läskigt, kanske ska prova någon gång, har du träffat nerver och liknande där? Använder du orange nål?
Citera
2016-07-12, 17:16
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Typ samma för mig, tittat flertal gånger var och hur man gör men icke

Kör jag EOD roterar jag på 4 ställen, brukar inte ha så höga doser så jag måste sätta 2 stick pecs är läskigt, kanske ska prova någon gång, har du träffat nerver och liknande där? Använder du orange nål?
Eod brukar räcka med 4 ställen imo. Jag brukade sätta 4ml i deltsen förr, men var lite större då...
Aldrig träffat nerver i pecsen men det finns massor med mindre blodkärl och kapillärer, därav trenhostan. Och så känns det rätt oskönt oxå. Ta det som en nödlösning!
Mvh
Citera
2016-07-12, 17:21
Medlem
Vart på låret sätter ni? Ni skall sätta ungefär en handlängd nedanför bäckenbenet på sidan, se bild för rätt position:

https://s31.postimg.org/5tyv9csij/Hamstring.jpg

Om ni sätter längre ner, och mer mot mitten av låret, riskerar ni att träffa nerver.
Citera
2016-07-12, 19:40
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnar.Hermansson
Vart på låret sätter ni? Ni skall sätta ungefär en handlängd nedanför bäckenbenet på sidan, se bild för rätt position:

Om ni sätter längre ner, och mer mot mitten av låret, riskerar ni att träffa nerver.
Har provat överallt. Men som du säger, ner mot mitten av låret tror jag inte ens går att sätta utan att träffa en nerv.
Mvh

Edit: kom på nu att jag körde alltid lår i början av dopingkarriären!! Då körde jag bara 10-16v i stöten. Hade inte alls samma problem då som nu. Nu har jag iof inte provat låren på minst 4-5år men iaf. Skumt att det blivit värre med tiden.
Senast redigerad av Stor-Frank 2016-07-12 kl. 19:45.
Citera
2016-07-12, 20:16
Medlem
Titanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnar.Hermansson

Dem gångerna jag har satt i quaden har varit här och funkade bra, fördrar dock röven eller axlarna.
Citera
2016-09-03, 11:27
Medlem
Ferneths avatar
Vilket pinsamt fiasko. Hade väntat hela veckan på att få sätta mitt första stick.
Katastrofalt pinsamt och demotiverande när jag missade och satte i främre lårmuskeln istället för yttre. Kan inte med att återberätta vad som hände.
Nu står hoppet till axeln... annars vete f-n hur jag ska få i mig det...
Citera
2016-09-03, 11:42
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferneth
Vilket pinsamt fiasko. Hade väntat hela veckan på att få sätta mitt första stick.
Katastrofalt pinsamt och demotiverande när jag missade och satte i främre lårmuskeln istället för yttre. Kan inte med att återberätta vad som hände.
Nu står hoppet till axeln... annars vete f-n hur jag ska få i mig det...

Ingen anledning att skämmas på ett anonymt forum min vän! Ut med språket nu - det är här du kan vara ärlig och få raka svar.

Mvh,

-Alfred
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in