2016-09-03, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferneth
Vilket pinsamt fiasko. Hade väntat hela veckan på att få sätta mitt första stick.
Katastrofalt pinsamt och demotiverande när jag missade och satte i främre lårmuskeln istället för yttre. Kan inte med att återberätta vad som hände.
Nu står hoppet till axeln... annars vete f-n hur jag ska få i mig det...
Första gången jag stack satte jag också i "främre" lårmuskeln (satte nålen rakt ner i låret ovanifrån sittandes, liksom).

Sedan hade jag inte tryckt fast nålen hårt nog på sprutan så kanylen och pumpen separerades av trycket när jag pressade in oljan så satt jag där med en nål i benet och all olja utsprutad över låret och pumpen lös i näven

Så kan det gå, man lever och lär
Citera
2016-09-03, 16:59
Medlem
Citat:
Vilket pinsamt fiasko. Hade väntat hela veckan på att få sätta mitt första stick.
Katastrofalt pinsamt och demotiverande när jag missade och satte i främre lårmuskeln istället för yttre. Kan inte med att återberätta vad som hände.
Nu står hoppet till axeln... annars vete f-n hur jag ska få i mig det...

Precis som Karl skrev, så är det rätt onödigt att skämmas på ett anonymt internetforum

Se bifogad bild så ser du vart du skall sätta. Jag brukar rotera mellan vastus lateralis, och gluteus maximus.

https://s31.postimg.io/5tyv9csij/Hamstring.jpg
Citera
2016-09-03, 18:43
Medlem
SamBumBs avatar
http://www.spotinjections.com/
Citera
2016-09-03, 19:06
Medlem
Ferneths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Ingen anledning att skämmas på ett anonymt forum min vän! Ut med språket nu - det är här du kan vara ärlig och få raka svar.

Mvh,

-Alfred

Ha, ha, jo iofs. Det blir roligare och bättre om folk delar med sig av sina upplevelser.
Tycker inte att det är speciellt trevligt med sprutor etc men har ingen skräck eller större rädsla för det. Tuffade till mig under veckan med funderingar på om det inte var bra att hugga in den i låret. Som militärens autoinjektor 1A. Skinkan når jag knappt.
Tog med mig två öl till min manscave (garaget), satte mig i en kontorsstol och kollade bilder (sportinjections) och umgicks med prylarna. Tryckte in blå nål ca kl 2 och högre upp än halva låret. Sved till som det brukar att göra när man tar en vanlig spruta. Pressade så att det bara var ett par mm kvar av nålen. Rätt nöjd med det. Kände det svajade till lite, tog en klunk öl och skrattade bort det. Greppade runt hela pumpen och tryckte på kolven med tummen men det kändes för hårt. Bytte grepp till fingrar och tumme och pressad hårt.

Öppnade ögonen och tittade på stolens underrede och kände att det kalla betonggolvet... Vad i helvete gör jag här? Lite blod på låret och en blodig kanyl på golvet. 0,2 ml hade jag fått in. Frusen, trött och besviken gick jag och lade mig...

Börjat vänja mig med en ny strategi via axlarna... För mig handlar detta inte om rädsla för smärta e dyl, snarare så är det något med känslan kring djupet och att göra det på sig själv... Ungefär samma känsla som när man tittar på folk som kör grillspett genom halsskinnet, pungen, osv...

Ps. Upptäckte senare när jag spände låret att jag satt den på sidan... av främre lårmuskeln :-/
Citera
2016-09-03, 19:21
Avslutad
Citat:
Ha, ha, jo iofs. Det blir roligare och bättre om folk delar med sig av sina upplevelser.
Tycker inte att det är speciellt trevligt med sprutor etc men har ingen skräck eller större rädsla för det. Tuffade till mig under veckan med funderingar på om det inte var bra att hugga in den i låret. Som militärens autoinjektor 1A. Skinkan når jag knappt.
Tog med mig två öl till min manscave (garaget), satte mig i en kontorsstol och kollade bilder (sportinjections) och umgicks med prylarna. Tryckte in blå nål ca kl 2 och högre upp än halva låret. Sved till som det brukar att göra när man tar en vanlig spruta. Pressade så att det bara var ett par mm kvar av nålen. Rätt nöjd med det. Kände det svajade till lite, tog en klunk öl och skrattade bort det. Greppade runt hela pumpen och tryckte på kolven med tummen men det kändes för hårt. Bytte grepp till fingrar och tumme och pressad hårt.

Öppnade ögonen och tittade på stolens underrede och kände att det kalla betonggolvet... Vad i helvete gör jag här? Lite blod på låret och en blodig kanyl på golvet. 0,2 ml hade jag fått in. Frusen, trött och besviken gick jag och lade mig...

Börjat vänja mig med en ny strategi via axlarna... För mig handlar detta inte om rädsla för smärta e dyl, snarare så är det något med känslan kring djupet och att göra det på sig själv... Ungefär samma känsla som när man tittar på folk som kör grillspett genom halsskinnet, pungen, osv...

Ps. Upptäckte senare när jag spände låret att jag satt den på sidan... av främre lårmuskeln :-/

Varför kör du med blå nål när man kan göra det smärtfritt med orange?
Citera
2016-09-03, 20:26
Medlem
Någon som har erfarenhet av att hälla i (testo) i pumpen istället för att dra upp det? Mina ampuller är långa så kan inte dra upp oljan med mina nålar (för korta) så har inget annat val än att köpa längre nålar men om det fungerar att hålla i det så provar jag det.
Citera
2016-09-04, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Varför kör du med blå nål när man kan göra det smärtfritt med orange?

Så du menar att du känner skillnad på orange 0.5mm och blå 0.6mm nål ?
Då e jag nog konstig för kan med lätthet köra med grön precis överallt eller svart 0.7mm och tycker att det är smidigare då oljan går igenom så mycket lättare. Visuellt mycket större ja men tror det är en inbillning. Skulle väl isåfall vara att det känns lite mera att gå igenom huden. Men annars anser jag att större nål ör bättre då man slipper ta i lika mycket och därav "vispar" runt mindre.
Men har man en lättflytande olja likt AP så funkar ju orange galant.
Citera
2016-09-04, 02:55
Medlem
chebmamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeispain1
Någon som har erfarenhet av att hälla i (testo) i pumpen istället för att dra upp det? Mina ampuller är långa så kan inte dra upp oljan med mina nålar (för korta) så har inget annat val än att köpa längre nålar men om det fungerar att hålla i det så provar jag det.

Vad har du för märke? Men om ampullerna är för långa är det väl bara luta ampullen och suga upp oljan från sidan av ampullen. När man ska suga i det sista från ampullen/vialen och ska få upp allt i pumpen får man ju luta oavsett.

Blå, grön eller orange nål vid injekt? Jag brukar köra den korta orange. Går in nån centimeter bara och funkar perfekt i axlarna. Kör 4 ml vid samma tillfälle EW och funkar finfint.
Senast redigerad av chebmami 2016-09-04 kl. 02:57.
Citera
2016-09-04, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chebmami
Vad har du för märke? Men om ampullerna är för långa är det väl bara luta ampullen och suga upp oljan från sidan av ampullen. När man ska suga i det sista från ampullen/vialen och ska få upp allt i pumpen får man ju luta oavsett.

Blå, grön eller orange nål vid injekt? Jag brukar köra den korta orange. Går in nån centimeter bara och funkar perfekt i axlarna. Kör 4 ml vid samma tillfälle EW och funkar finfint.

Jag kör PRL. Jag provade luta ampullen förut utan någon framgång. Men idag tryckte jag i lite luft i ampullen och hällde i, gick väldigt smidigt faktiskt.
Citera
2016-09-04, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrous66
Då e jag nog konstig för kan med lätthet köra med grön precis överallt eller svart 0.7mm och tycker att det är smidigare då oljan går igenom så mycket lättare. Visuellt mycket större ja men tror det är en inbillning. Skulle väl isåfall vara att det känns lite mera att gå igenom huden. Men annars anser jag att större nål ör bättre då man slipper ta i lika mycket och därav "vispar" runt mindre.
Men har man en lättflytande olja likt AP så funkar ju orange galant.

Har väldigt känslig hud/smärttröskel och väldigt lätt att bygga upp "ärrvävnad" så för mig är det som natt och dag. Föredrar insulinnål och det funkar väldigt bra för mina små doser.
Citera
2016-09-04, 14:10
Medlem
Roidberts avatar
Citat:

Haha, skön berättelse . Bara att köra igen. För mig gick den första injektionen hur bra som helst trots tidigare sprutfobi, men under en av de första injektionerna kom det en del blod när jag aspirerade. Kände mig yr så gick och satte mig i stolen. Vaknade efter en kort stund upp och kände mig förvirrad. Vad fan gör jag i stolen? Somnade jag sittandes under natten? Förstod efter en stund att jag hade svimmat efter injektionsförsöket, men lät inte det stoppa mig utan klev direkt upp och satte sticket igen - den gången utan problem.
Citera
2016-09-04, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrous66

Jag körde med blå nål under en längre period, det var ju absolut ingen större smärta eller dylikt men alltid när jag faktiskt stack så kände jag lättare obehag och en ilande känsla när jag tryckte in nålen ibland.

Efter att jag läste en medlem som rekommenderade orange nålar (jag letade inte efter en lösning jag snubblade bara över det) så bestämde jag mig för att köpa hem och testa. Första sticket med orange-nål gick verkligen hur smidigt som helst, den obehagliga lätta smärtan av sticket samt den ilande känslan var som bortblåst. Även nu då jag kört ett tiotal injekts med orange-nål kan jag rekommendera det om man är sugen men funderar över om det gör någon skillnad. Jag känner definitivt skillnad även om det inte var ett större bekymmer tidigare så är det ju skönt att kunna göra det så bekvämt som möjligt. Det är en fröjd att sticka i quads igen!

Så som svar på din fråga är min erfarenhet att man definitivt märker skillnad, även om en del bryr sig om det mindre än andra. Men om det inte är några bekymmer att trycka in oljan så är det bara bekvämt att köra mindre nål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in