Citat:
Ursprungligen postat av
vallero
Någon som vet om ett eventuellt åtal kan utvidgas till att inbegripa Akis mystiska död samt dithörande försäkringsbedrägeri? Eller kommer ett ev. åtal för dessa brott drivas separat?
Det kommer ske, om misstanke riktas.
Oavsett om/hur ärendena delar substanser med varandra i någon mån, kommer det definitivt komma till att handla om
ett åtal utifall brott konstateras i bägge 5000-K-nummer.
Redan nu är det ju "utvidgat" o spårar kraftigt åt att man snart kommer slå ihop förundersökningarna arbetsmässigt.
Om 18-åringen häktas sen, kommer definitivt JM häktas tror jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Håller inte med dig alls, IF,s gnällande och klagande har inte på något vis berört JM,s föräldrar det är vad jag tror i alla fall, de har koncentrerat sig på JM och hennes handel och vandel där finns mycket mer godis att hämta enligt min åsikt, skulle IF sikta in sig på AM och GM så kammar de noll, de hade inget att vinna på exmannens död.
Utvecklingscentrum kan du skita det leds av Marianne NY som har som huvuduppgift att införa feministisk lagstiftning i Sverige, helt efter hennes eget tycke, en mycket otäck människa.
Det är nog så enkelt att JM fick nej på sitt evigt äskande av mer pengar av Göran Möller, när samtidigt IF avslog de miljoner som väntade JM så tog hon chansen att snabba på arvet, det är nog så du ska se tidsförloppet egentligen, JM började få svårt med ekonomin och såg en snabb lösning.
Du säger detta ja, men jag kan inte se hur du kommer till din slutsats? Bara din känsla?
Mörda sina föräldrar/pappa enbart för att man inte får mera pengar? Det vetifan.
Du begriper att både If och kanske också Polisen, intervjuade föräldrarna i samband med drunkningen va?
Det föräldrarna tänkbart kan ha riskerat att dra på sig (
när ärendet hamnat för överprövning+inledd FU) - Är en kämpig misstanke om tex "skyddande av brottsling".
Det vore också skäl nog att göra sig ovän med den man skyddar, och därmed även placera sig själv i fara om den man skyddat, inte skyr några medel att freda sitt egna skinn.