2016-09-02, 14:24
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Känns som åklagaren vill vänta in i det längsta.
Tyder väl på att åklagaren anser att fet är för tunt med bevis.
Gissar att polisen sliter med att få åklagaren att nöja sig med en mängd indiser och antaganden.

Det var enligt uppgift enda tiden som fanns i dag
Citera
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Pandalina! Det finns en annan Blomsterlund som också förekommer i Lexbase Am*nda Blomsterlund. Det skulle vara intressant att veta om det är kniv och tramadol även i detta fall.

Kan någon lägga upp Lexbasepapperna för Am*nda?

"Spännande" tanke…

Knivar och Tramadol "runs in the family…"

Vore intressant att se den domen också...

Citera
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storeadolf
Dotterns ensamkommande man
Foton
https://m.facebook.com/profile.php?id=100006823620285
Vilken jävla WT dottern verkar vara. Snyggt brottsregister har hon också 18 år gammal.
Citera
2016-09-02, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Inte mycket till försvar med andra ord!

Nej precis. Men en trolig orsak till att hon valde just den bilen.
Citera
2016-09-02, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Häktningen blev inte fören senare på em

http://www.vastmanlandstingsratt.domstol.se/Om-tingsratten/Nyheter-och-pressmeddelanden/Vastmanlands-tingsratt-haller-haktningsforhandling-i-det-sk-Sommarstugemordet/

Från tingsrättens hemsida:
Häktningsförhandling i mål 3570-16, mord, försök till mord och anstiftan till mord, kommer att hållas i sal 1 på Västmanlands tingsrätt. Häktningsförhandlingarna börjar kl. 16:00
Citera
2016-09-02, 14:31
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
Det pratades om tabletter, Zoloft och Tramadol samt en lång lista på mediciner JM stod på. Hittar den inte i tråden. Tramadol blir man snarare pigg på än trött. Fråga en som vet... är sjuksköterska dessutom så kan en del om mediciner. Länka gärna medicinlistan igen, tack!
Det finns ingen medicinlista. Däremot finns det uppgifter på att hon käkat psykmedicin i 15 år. Jag har hela tiden antagit att det är fråga om SSRI. I dag har två användare bekräftat att så är fallet, huruvida de har rätt eller fel vet man ju dock ej. Anledningen till att det uppmärksammats extra är att en del har framfört åsikten att hon har käkat flunitrazepam i 15 år. Ingen vill ge med sig i denna debatt och positionerna är låsta.

Tramadolsnacket härstammar, så vitt jag vet, från att hennes dotter torskat för innehav av just Tramadol. Snuten ska då ha gjort husis hemma hos dottern, som vid tillfället bodde hos JM, och där funnit mer Tramadol. Därav har misstankar uppkommit att även JM kan ha brukat/missbrukat Tramadol. Jag har själv försökt missbruka Tramadol många gånger men jag känner knappt något på dom. Det lär alltså vara lite olika på hur man reagerar. En del sitter ju som en säck potatis med ögonlocken halvt slutna...halvt sovandes.
Citera
2016-09-02, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Pandalina! Det finns en annan Blomsterlund som också förekommer i Lexbase Am*nda Blomsterlund. Det skulle vara intressant att veta om det är kniv och tramadol även i detta fall.

Kan någon lägga upp Lexbasepapperna för Am*nda?

Känner någon till kopplingarna till Juli* och Johann*, lillasyster resp mor? Eller bara han Bl*omsterlunds dotter?
Citera
2016-09-02, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skuggplutonen
Vilken jävla WT dottern verkar vara. Snyggt brottsregister har hon också 18 år gammal.

Hon har kanske ärvt mammans psykopatgen.
Citera
2016-09-02, 14:35
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Det finns ingen medicinlista. Däremot finns det uppgifter på att hon käkat psykmedicin i 15 år. Jag har hela tiden antagit att det är fråga om SSRI. I dag har två användare bekräftat att så är fallet, huruvida de har rätt eller fel vet man ju dock ej. Anledningen till att det uppmärksammats extra är att en del har framfört åsikten att hon har käkat flunitrazepam i 15 år. Ingen vill ge med sig i denna debatt och positionerna är låsta.

Tramadolsnacket härstammar, så vitt jag vet, från att hennes dotter torskat för innehav av just Tramadol. Snuten ska då ha gjort husis hemma hos dottern, som vid tillfället bodde hos JM, och där funnit mer Tramadol. Därav har misstankar uppkommit att även JM kan ha brukat/missbrukat Tramadol. Jag har själv försökt missbruka Tramadol många gånger men jag känner knappt något på dom. Det lär alltså vara lite olika på hur man reagerar. En del sitter ju som en säck potatis med ögonlocken halvt slutna...halvt sovandes.

Det finns också uppgifter om att JM försett 18-åringen med
Tramadol och hasch, som han missbrukade redan när han
kom till Sverige.
Det säger ju inget om vad hon tar själv, men antyder ju
att hon har tillgång till det i alla fall.

Citera
2016-09-02, 14:41
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det var enligt uppgift enda tiden som fanns i dag
Jävligt skumt.
När jag var ner och kollade var det enbart ett ärende idag . resten av salarna var tomma.
Kanske har åklagarmyndigheten förhandlat fram ledigt på fredagar.
Eller så var det firmafest i går, därför flyttas tiden fram. Ingen åklagare är nykter nog ännu..
Citera
2016-09-02, 14:42
Medlem
valleros avatar
Någon som vet om ett eventuellt åtal kan utvidgas till att inbegripa Akis mystiska död samt dithörande försäkringsbedrägeri? Eller kommer ett ev. åtal för dessa brott drivas separat?
Citera
2016-09-02, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Känns som åklagaren vill vänta in i det längsta.
Tyder väl på att åklagaren anser att fet är för tunt med bevis.
Gissar att polisen sliter med att få åklagaren att nöja sig med en mängd indiser och antaganden.

Det räcker med skäligen första veckan, sedan måste misstankegraden
upp till sannolika skäl, i och med att dom blev anhållna en
gång till så vore det både skandal och katastrof om man
inte kommer upp i skäligen misstänkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här