2016-09-01, 11:10
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Sjunde klubben sedan säsongen 12/13. Är han kanske lite strulig?

Ingen aning. Jocke hade fått bra referenser. Skadebekymmer ifjol men ska vara skadefri nu.
Citera
2016-09-01, 11:18
Medlem
LT10s avatar
Då fick vi in vår pp-back. Känns dock lite som en chansning, men jag litar på Jocke, är den någon som har koll på Kousa så är det Jocke.

Nu får man väl hoppas på att Press blir utlånad till Allsvenskan. Tror det skulle gynna väldigt mycket för hans utveckling.
Citera
2016-09-01, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Då fick vi in vår pp-back. Känns dock lite som en chansning, men jag litar på Jocke, är den någon som har koll på Kousa så är det Jocke.

Nu får man väl hoppas på att Press blir utlånad till Allsvenskan. Tror det skulle gynna väldigt mycket för hans utveckling.

Yes och efter alla tapp vi hade på stjärnspelare etc så måste jag personligen säga att jag blivit rätt nöjd med denna silly! Undantaget har väl varit Reideborn och visst ska man inte dra för stora växlar på endast försäsongen men han ser ut som en helt annan målvakt!

Tror inte vi lånar ut Press, även om det skulle behövas... alldeles för mycket kladd på den spelaren!
Citera
2016-09-01, 11:57
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hueaa
Yes och efter alla tapp vi hade på stjärnspelare etc så måste jag personligen säga att jag blivit rätt nöjd med denna silly! Undantaget har väl varit Reideborn och visst ska man inte dra för stora växlar på endast försäsongen men han ser ut som en helt annan målvakt!

Tror inte vi lånar ut Press, även om det skulle behövas... alldeles för mycket kladd på den spelaren!

Press ska inte lånas ut. Finns stor potential i honom som inte finns i tex Falk. Det var en konstig förlängning av Falk.
Kousa kan bli bra. Är inte Hultström men passar nog bra in i det sätt vi vill spela på.
Känner mig mycket positiv till denna säsong och vi är verkligen på rätt väg hur vi jobbar i föreningen. Sen kommer givetvis inte allt gå spikrakt.
Citera
2016-09-01, 12:05
Medlem
Thains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Varför är inte du helt lyrisk över Eric Martinsson som alla andra växjöfans är?

Varför? Jag tycker bara han verkligen inte lever upp till den hype som han fått.

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Om man håller på ett plastlag som kallar till pk för att hänga en tröja från en fullständig okändis så bör man bara slå igen käften

Kan väl hålla med om att man förväntande sig något större. Syftar du på käften på Växjö som förening eller mig som individ?

Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Hur kan OKT vara överskattad? Ingen hävdar väl att han är speciellt bra? Sjundeback i FBK enligt mig den här säsongen.

Nygga kan jag mer hålla med om, det var i alla fall ett tag sedan nu som han var en topp 5 back i SHL som han av många beskrivs som fortfarande.

Då är vi i samma båt.
Citera
2016-09-01, 12:36
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Sjunde klubben sedan säsongen 12/13. Är han kanske lite strulig?
Snarare kass, säkerhetsrisk i Modo.
Citera
2016-09-01, 18:27
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Ingen återkomst för Rundblad i Skellefteå. Klar för Zurich.

Jävla Wallson och Johansson...

Får se hur det blir. Nu lär han iaf få en ordentlig chans till speltid, men i en sämre liga än SHL. Schweiziska ligan känns lite som en kyrkogård för svenska spelare som vill tjäna pengar och glida runt istället för att få ordentliga utmaningar. Sen blir dom fast där tills dom kommer tillbaka till Sverige med ett bäst-före-datum som är passerat.

Hoppas att det går bra och att han får styrning på karriären igen, men jag är skeptisk.
Citera
2016-09-01, 20:08
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Ingen återkomst för Rundblad i Skellefteå. Klar för Zurich.

Jävla Wallson och Johansson...

Får se hur det blir. Nu lär han iaf få en ordentlig chans till speltid, men i en sämre liga än SHL. Schweiziska ligan känns lite som en kyrkogård för svenska spelare som vill tjäna pengar och glida runt istället för att få ordentliga utmaningar. Sen blir dom fast där tills dom kommer tillbaka till Sverige med ett bäst-före-datum som är passerat.

Hoppas att det går bra och att han får styrning på karriären igen, men jag är skeptisk.
Är väl inte riktigt SHL-klass på Rundblad. Eller har han blivit bättre på senare tid? Att han får sticka till ett soplag i en sopliga talar väl för att mitt intryck stämmer.
Citera
2016-09-01, 20:30
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Är väl inte riktigt SHL-klass på Rundblad. Eller har han blivit bättre på senare tid? Att han får sticka till ett soplag i en sopliga talar väl för att mitt intryck stämmer.
Det är ju inte direkt så att man tappar den talang man hade när man gjorde 50 poäng på 55 matcher i SHL för 5 säsonger sedan. Klart som fan att han håller SHL-klass. Men han verkar ju inte direkt vara särskilt träningsvillig så om han har fysiken eller formen för att spela i Skellefteå AIK i nuläget har jag ingen aning om.
Citera
2016-09-01, 20:50
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.

Han är väl lite backarnas motsvarighet till Linus Klasen, fast Zurich vann väl iofs ligan förra året?
Citera
2016-09-01, 21:23
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Han är väl lite backarnas motsvarighet till Linus Klasen, fast Zurich vann väl iofs ligan förra året?
Var ju några år sedan jag såg Rundblad men av det jag kommer ihåg av honom så stämmer det ganska bra det du skriver. Inte alltid jättebra när man spelar back.. Men förmodligen har han förstärkt sina svaga punkter i spelet sedan dess.
Hade tydligen ingen koll på Zurich.. Ett topplag i en sopliga skriver jag så blir det rätt.
Citera
2016-09-01, 21:56
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
fast Zurich vann väl iofs ligan förra året?

Zurich vann serien o Bern mästerskapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in