2016-06-10, 15:39
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Man kan ändå inte säga annat än att dif ser klart sämre ut i alla lagdelar än förra säsongen.

Jo men det är typ Thoresen och Hultström som är skillnaden. Jämbördig forwardssida med Brynäs som är så hypat.
Citera
2016-06-10, 15:48
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Jo men det är typ Thoresen och Hultström som är skillnaden. Jämbördig forwardssida med Brynäs som är så hypat.
Det får stå för dig. Jag tror vi håller oss borta från att jämföra olika lag eftersom det finns en viss risk för enögdhet 👍
Citera
2016-06-10, 15:53
Medlem
Citat:
Man kan ändå inte säga annat än att dif ser klart sämre ut i alla lagdelar än förra säsongen.

Backar:

Högström ---> Varakas
Holm ---> Urbom
Norell --- Johansson
Hultström ---> ?

Nu söker Djurgården efter en sista back som ska vara offensiv, dem va och högg på Ryan Gundersson vilket då innebär att dem jagar efter en!
Enligt mig är detta en betydligt stabilare backuppsättning än förra säsongen så tillåt mig att säga emot, nej de är inte sämre i samtliga lagdelar.
Citera
2016-06-10, 16:02
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hueaa
Backar:

Högström ---> Varakas
Holm ---> Urbom
Norell --- Johansson
Hultström ---> ?

Nu söker Djurgården efter en sista back som ska vara offensiv, dem va och högg på Ryan Gundersson vilket då innebär att dem jagar efter en!
Enligt mig är detta en betydligt stabilare backuppsättning än förra säsongen så tillåt mig att säga emot, nej de är inte sämre i samtliga lagdelar.

Du glömde Englund men där kan man säga att AOM ersätter om man ska gå enligt din uppställning. Jag tycker Varakas är ett litet nerköp jämfört med Högström men ändå en bra värvning. Högström var grym förra säsongen.
Sen tycker jag vi har en större bredd bland forwardsen i år men saknar den där riktiga spetsen som vi hade i Hultström och Thoresen. Men de har vi inte råd att ersätta med samma klass.
Citera
2016-06-10, 16:05
Medlem
Citat:
Du glömde Englund men där kan man säga att AOM ersätter om man ska gå enligt din uppställning. Jag tycker Varakas är ett litet nerköp jämfört med Högström men ändå en bra värvning. Högström var grym förra säsongen.
Sen tycker jag vi har en större bredd bland forwardsen i år men saknar den där riktiga spetsen som vi hade i Hultström och Thoresen. Men de har vi inte råd att ersätta med samma klass.

Ja självklart kommer vi ju t.ex inte kunna ersätta Hultström med en likvärdig spelare utan vi får nöja oss med något sämre, men jag tycker overall när det gäller backuppsättningen så ser den stabilare ut med mer tyngd och speciellt rutin som det har saknats rejält!
Och förstår inte hur folk på olika forum/facebook nämner att vi måste ersätta Thoresen, med vem?
Hur ska vi kunna ersätta honom, folk måste inse att det är helt omöjligt!

Jag är extremt nyfiken att se hur detta lag kommer att spela och med ny tränare som sätter sitt finger i detta så kan det nog bli bra, jag är positiv
Citera
2016-06-10, 16:05
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Backar:

Högström ---> Varakas
Holm ---> Urbom
Norell --- Johansson
Hultström ---> ?

Får dif in en klassback typ Salmela så tycker jag fortfarande att den inte är lika bra som förra säsongens. Jag håller t.ex Högström ganska mycket högre än Varakas. Och värvningen av Urbom fattar jag inte. Där tycker jag att Holm är bättre.

Sedan är det inte direkt jättelätt att få in en klassback. Det är ganska många lag som söker en spetsback så man kanske inte ska ta det för givet att dif får in en back av t.ex. Salmelas kaliber.
Citera
2016-06-10, 16:07
Medlem
Tambellini är alltså klar för DIF? Grattis då får man säga. I Modo gjorde han inte så mycket förutom att lägga några riktigt fina straffar. Han har kvaliteer helt klart men tror tyvärr han floppar.
Citera
2016-06-10, 16:08
Medlem
Citat:
Får dif in en klassback typ Salmela så tycker jag fortfarande att den inte är lika bra som förra säsongens. Jag håller t.ex Högström ganska mycket högre än Varakas. Och värvningen av Urbom fattar jag inte. Där tycker jag att Holm är bättre.

Sedan är det inte direkt jättelätt att få in en klassback. Det är ganska många lag som söker en spetsback så man kanske inte ska ta det för givet att dif får in en back av t.ex. Salmelas kaliber.

Jag vill nog se Varakas spela i Dif tröjan innan jag säger det rakt av!
När det gäller back så förstår jag att det är här som det blir svårast att hitta någon, får hoppas att dem har något ess i rockärmen!
Citera
2016-06-10, 16:11
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ja självklart kommer vi ju t.ex inte kunna ersätta Hultström med en likvärdig spelare utan vi får nöja oss med något sämre, men jag tycker overall när det gäller backuppsättningen så ser den stabilare ut med mer tyngd och speciellt rutin som det har saknats rejält!
Och förstår inte hur folk på olika forum/facebook nämner att vi måste ersätta Thoresen, med vem?
Hur ska vi kunna ersätta honom, folk måste inse att det är helt omöjligt!

Jag är extremt nyfiken att se hur detta lag kommer att spela och med ny tränare som sätter sitt finger i detta så kan det nog bli bra, jag är positiv

Jag är också väldigt positiv. Vi värvar efter en tanke och fått in många bra spelare. Många unga som redan är etablerade och kan ta stora steg och sen en av Sveriges mest spännande tränare.
Urbomvärvningen tycker jag är lika obegriplig som Brynäs värvning av Paille.
Citera
2016-06-10, 16:34
Bannlyst
Citat:
Om det är något lag som borde vara hypat så är det Linköping,iallafall forwardssidan.
Citera
2016-06-10, 16:43
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mille678
Om det är något lag som borde vara hypat så är det Linköping,iallafall forwardssidan.

Ja absolut. De har värvat riktigt bra. Men linköping vinner ändå inget. Det är sen gammalt.
Citera
2016-06-10, 17:09
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
Tittade in i chatten med Bengtzén precis och noterade speciellt en fråga/svar. Verkar alltså inte helt omöjligt att Brynäs behåller Salmela (även om jag inte tror de kommer göra det).

"zilwa Hej S.B . Har inte hört vad som sker med Salmela, arbetas det för att behålla honom eller kommer han leta sig vidare?

Stefan Bengtzén Hej! För dagen vet vi inte riktigt vad som händer med Anssi, vi har haft en dialog hela tiden. En sån spelare är alltid intressant."

Från:
http://fahlsoftwebchat.azurewebsites...hat/Session/14
Han sa också att spelarbudgeten är i princip helt förbrukad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in