2016-10-13, 20:33
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Micke får tydligen äta sina chips i Schweiz resten av säsongen. Inget SHL för honom alltså.

Tack och lov.. Väljer Lilliz varje dag i veckan som han sett ut hittills över Mikes jävla huvudhäng och glidande in i situationerna
Citera
2016-10-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Tack och lov.. Väljer Lilliz varje dag i veckan som han sett ut hittills över Mikes jävla huvudhäng och glidande in i situationerna

Ropa inte hej ännu,han är ju från värmland
Citera
2016-10-14, 00:08
Medlem
Kuken är många steg mot den vackraste skölden 😀
Citera
2016-10-14, 09:08
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Hultströms spel genererar så mycket mer framåt än vad man förlorar bakåt. Men givetvis syns misstagen mer på backar som försöker spela ett mer kreativt spel än sargutbackar som inte bidrar ett skit framåt.
Dessutom så tyckte jag inte Hultström gjorde mer misstag i defensiven än någon annan back hos oss.

Då var Hultström en mycket bättre spelare för er än för oss. Hersley var 20 gånger bättre än Hultström.
Citera
2016-10-18, 17:06
Medlem
Nehejs avatar
Enligt två oberonde källor så är Kirill Kabanov på väg till SAIK genom ett tryout-kontrakt efter en sämre sejour i KHL.

http://www.hockeysverige.se/2016/10/...ontrakt-i-shl/
Citera
2016-10-18, 17:15
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nehej
Enligt två oberonde källor så är Kirill Kabanov på väg till SAIK genom ett tryout-kontrakt efter en sämre sejour i KHL.

http://www.hockeysverige.se/2016/10/...ontrakt-i-shl/
Och det ryktas att Zacke erbjuds till andra klubbar.

Om inte Lindgren hugger på dessa spelare så är det tjänstefel och då ska han inte sitta kvar. Skicka tillbaka juniorerna till J20 då dom redan bevisat att dom inte håller än. Truppen är nog tunn som den är.

Jag hoppas verkligen inte att Lindgren inte väljer att värva på grund av nån slags stolthet. Det här är ju hans chans att vända på skutan.

Jag säger erbjud kontrakt genast!
Citera
2016-10-18, 17:30
Medlem
Nehejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Och det ryktas att Zacke erbjuds till andra klubbar.

Om inte Lindgren hugger på dessa spelare så är det tjänstefel och då ska han inte sitta kvar. Skicka tillbaka juniorerna till J20 då dom redan bevisat att dom inte håller än. Truppen är nog tunn som den är.

Jag hoppas verkligen inte att Lindgren inte väljer att värva på grund av nån slags stolthet. Det här är ju hans chans att vända på skutan.

Jag säger erbjud kontrakt genast!

Frågan är ju om det finns pengar till både Kabban och Zacke efter att man värvat Ortio. När Zacke kom till SAIK så fick han en månadslön på 300k plus 1 miljon i bonus. Undra om hans aktie är värd lika mycket nu?
Citera
2016-10-18, 17:57
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nehej
Frågan är ju om det finns pengar till både Kabban och Zacke efter att man värvat Ortio. När Zacke kom till SAIK så fick han en månadslön på 300k plus 1 miljon i bonus. Undra om hans aktie är värd lika mycket nu?
Det är klart som fan att det finns pengar. Om man har över 70 miljoner i eget kapital har man råd. Oavsett kommer man gå väldigt mycket back om det ska fortsätta som det gjort då publiken kommer svika (man vill inte sett ett glorifierat J20 lag på banan) och man kommer knappast ta sig till slutspel.
Citera
2016-10-18, 20:49
Medlem
Lichkings avatar
Tror ni Fredrik "flugan" Petterson går tillbaka till frölunda från KHL? Ryktas om det
Citera
2016-10-18, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Tror ni Fredrik "flugan" Petterson går tillbaka till frölunda från KHL? Ryktas om det

Efter hans kontrakt gått ut. Var det 2018?
Citera
2016-10-18, 22:42
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Efter hans kontrakt gått ut. Var det 2018?

efter en tids sökande hittade jag artikeln
http://www.gp.se/sport/ishockey/fr%C...-khl-1.3864539

Han kommer alltså att avsluta sin karriär i frölunda Efter kontraktet japp. Trodde han var redo att hoppa in redan i år men men
Citera
2016-10-19, 13:47
Medlem
Hanses bekräftad av Modo

http://www.modohockey.se/artikel/etjoaiugm-4ij6i1/

Jag är dock lite osäker på hur mycket det kommer att hjälpa, Bjurö var bra igår men det räckte ändå inte, sista 10 är Modo helt borta jag förstår inte vad som händer där riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in