2016-08-27, 01:15
Medlem
Yggdrasil12s avatar
https://youtu.be/F7p9vYoRavs

Ja vad säger man ?

Vad skulle farbror blå ha sagt till taxiföraren?

Vad är det för omogen svensk man som repar en bil.

Låt majoriteten bestämma .

Får han stanna överallt för att en kund har vinkat in honom ?

Får han stanna på första bästa ställe där kunden pekar för att denne kanske är för lat för att gå ?

Man får ju inte filma andra människor heller så
Citera
2016-08-28, 03:07
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
https://youtu.be/F7p9vYoRavs

Ja vad säger man ?

Vad skulle farbror blå ha sagt till taxiföraren?

Vad är det för omogen svensk man som repar en bil.

Låt majoriteten bestämma .

Får han stanna överallt för att en kund har vinkat in honom ?

Får han stanna på första bästa ställe där kunden pekar för att denne kanske är för lat för att gå ?

Man får ju inte filma andra människor heller så

Cyklisten är ju ett solklart fall av b-lagsmänniska. Två fel blir ju inte ett rätt.
Man kör ju för Gud och hela faderullan inte på ett annat fordon oavsett hur det står.

Blir ju liksom lite självmål att han lägger upp detta på Youtube och därmed blottar sitt klena konsekvenstänk.
Haha, fattas bara att han tror att han per automatik blir överkörd av ett motorfordon om han cyklar förbi taxin på vänstra sidan och därmed hamnar i fel körbana.
Citera
2016-08-28, 16:20
Medlem
JustZlatans avatar
Måste man registreringsbesikta taxibilen innan Transportstyrelsen godkänner en som åkare?

Så här står det på Transportstyrelsen hemsida.

"Ett taxifordon som anmäls ska vara registreringsbesiktat för taxitrafik. När anmälan har registrerats får tillståndshavaren gula registreringsskyltar."

http://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Yrkestrafik/Taxi/Trafiktillstand/Fordon-i-taxitrafik/

Och jag hittar ingenstans på deras hemsida hur mycket man ska betala och till vilket bankkonto man ska betala till. Nu vet jag att det är 5700 kr i avgift men det vore ju passande om det även stod på deras urdåliga hemsida.
Citera
2016-08-28, 16:42
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Måste man registreringsbesikta taxibilen innan Transportstyrelsen godkänner en som åkare?

Så här står det på Transportstyrelsen hemsida.

"Ett taxifordon som anmäls ska vara registreringsbesiktat för taxitrafik. När anmälan har registrerats får tillståndshavaren gula registreringsskyltar."

http://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Yrkestrafik/Taxi/Trafiktillstand/Fordon-i-taxitrafik/

Och jag hittar ingenstans på deras hemsida hur mycket man ska betala och till vilket bankkonto man ska betala till. Nu vet jag att det är 5700 kr i avgift men det vore ju passande om det även stod på deras urdåliga hemsida.

Vad har det citatet med din fråga att göra?

Ring taxiförbundet, fråga din åkare, fråga bolagets ledning? Tvivlar starkt på det.
Citera
2016-08-28, 16:56
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Vad har det citatet med din fråga att göra?

Ring taxiförbundet, fråga din åkare, fråga bolagets ledning? Tvivlar starkt på det.

Så man måste först bli godkänd som åkare, vilket tar upp till 2 månader. Sen måste man skicka in en ny ansökan om bilen vilket kanske tar lika lång tid. Det är sjukt!
Citera
2016-08-28, 17:29
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Så man måste först bli godkänd som åkare, vilket tar upp till 2 månader. Sen måste man skicka in en ny ansökan om bilen vilket kanske tar lika lång tid. Det är sjukt!

Inte vet jag. Det låter bara väldigt motsägelsefullt.

Ska du ställa bilen på ditt icke-existerande åkeri?

Lär vara väldigt enkelt att ta reda på det med ett telefonsamtal eller inlägg på facebook. Eftersom ingen verkar ge något bra svar här.

Edit: Menade inte revisorn att OM du köper bilen innan, vilket du talade om, så behöver han den informationen för att ta med det i dina tillgångar? Vet inte vad du sa till honom men vet ju att du pratade om det här.

Var hittar du det som ett krav för att starta ett åkeri? Hade stått med på transportstyrelsens lista.

Eller glömde dom säga att du dessutom ska investera upp mot en halv miljon först? Låter väl rätt otroligt.'
'
Edit2: RING DIN REVISOR SOM SA DETTA OCH BE OM KLARHET. Var ju han som sa det. Han sa något och så ska vi hitta motbevisning till ett krav det inte finns ett spår av på nätet? Du tänker från fel håll. Hitta bevis på att det behövs istället för bevis på att det inte behövs. Man missar inte att skriva med något så viktigt som en investering på hundratuseltals kronor.

Lycka till.
Senast redigerad av Bbobi 2016-08-28 kl. 17:45.
Citera
2016-08-29, 16:30
Medlem
JustZlatans avatar
Va fan. Man måste lämna in läkarintyg till Transportstyrelsen också. Varför har ingen sagt någonting om det?
Citera
2016-08-29, 22:08
Medlem
Citat:
Va fan. Man måste lämna in läkarintyg till Transportstyrelsen också. Varför har ingen sagt någonting om det?
Du frågade inte
Citera
2016-08-30, 01:06
Medlem
Färdtjänsten:

Ett konkret exempel på den orimliga färdtjänsten här i Stockholms län från igår:

På väg till Danderyds Sjukhus strax efter universitetet får jag en körorder i Näsby Park, framkörning ca 14 km. Körordern är från Eskadervägen 40 till Eskadervägen 2, sträcka ca 500-600 meter, körersättning 15,-, totalt med framkörning 71,-!

Tidsåtgång: 23 minuter
Min lön (inklusive semesterersättning): 28,-
Timlön (före skatt): 73,-

Skäms beslutsfattare på Stockholms Läns landsting och ledningen för Cabonline Group!

OBS! Jag tycker att resenären har rätt att få hjälp, skulle ner och hämta något paket och handla. Däremot borde de jag nämnde i förra meningen inse att sådana här körorder skulle ha ett fast pris, säg 195,-! Det måste ju finnas ekonomi för både förare och åkare!
Citera
2016-09-03, 03:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrbossee
Färdtjänsten:

Ett konkret exempel på den orimliga färdtjänsten här i Stockholms län från igår:

På väg till Danderyds Sjukhus strax efter universitetet får jag en körorder i Näsby Park, framkörning ca 14 km. Körordern är från Eskadervägen 40 till Eskadervägen 2, sträcka ca 500-600 meter, körersättning 15,-, totalt med framkörning 71,-!

Tidsåtgång: 23 minuter
Min lön (inklusive semesterersättning): 28,-
Timlön (före skatt): 73,-

Skäms beslutsfattare på Stockholms Läns landsting och ledningen för Cabonline Group!

OBS! Jag tycker att resenären har rätt att få hjälp, skulle ner och hämta något paket och handla. Däremot borde de jag nämnde i förra meningen inse att sådana här körorder skulle ha ett fast pris, säg 195,-! Det måste ju finnas ekonomi för både förare och åkare!

Varför ska de skämmas? Det är du som ska skämmas som kör för ett skräpbolag! Byt till TSAB, TopCab eller UberBlack, eller träla vidare för obefintlig lön. Men det är isf ditt ansvar, inte Cab onlines. Många chaufförer på TopCab kör in 3500-5000/dag. Varför kör man då för skräpbolag som svensk?
Citera
2016-09-03, 14:25
Medlem
En fråga, vad kostar det att ansluta sig till Uber? Såg att en del taxiväxlar i Stockholm kostar 400.000 kr i anslutning, därav min fråga.
Citera
2016-09-03, 15:03
Medlem
Dreadlockdickies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Varför ska de skämmas? Det är du som ska skämmas som kör för ett skräpbolag! Byt till TSAB, TopCab eller UberBlack, eller träla vidare för obefintlig lön. Men det är isf ditt ansvar, inte Cab onlines. Många chaufförer på TopCab kör in 3500-5000/dag. Varför kör man då för skräpbolag som svensk?

det kan man undra , har taxibranchen blivit så jävla dålig sen 2012 då jag senast körde man gjorde minst 6 loppor en fredag men då på TSAB 5 på torsdag 3-5 på tis o onsdag har denna branch gått så mycket åt helvete nu alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in