2016-08-25, 09:52
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ego.k
Jag får hallisar av 5 mg imovane. De är glasklara och 3 dimentionella. Är det ovanligt?
Det är rätt ovanligt, uppskattar att det händer för 1/25 personer. Vanligare på stilnoct (zolpidem).
Dina hallisar kommer dock upphöra i takt med att din tolerans ökar. Så vill du ha kvae hallisarna, får du ha lite uppehåll ibland, annars skjuter toleransen i taken.
Citera
2016-08-25, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Det är rätt ovanligt, uppskattar att det händer för 1/25 personer. Vanligare på stilnoct (zolpidem).
Dina hallisar kommer dock upphöra i takt med att din tolerans ökar. Så vill du ha kvae hallisarna, får du ha lite uppehåll ibland, annars skjuter toleransen i taken.
Okej, bra och veta. Nä, käkar dem nästan aldrig för man somnar ju fan inte på dom!
Citera
2016-08-25, 18:28
Bannlyst
Hur tycker ni Sanofi stilnox funkar från shopparna ,tror det e ug personligen

Vad tycker ni som har dem eller testat dem
Citera
2016-08-25, 20:27
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aderenalin

Jag har fått sample av just Stilnox från Sanofi idag så den ska jag inta till natten. Återkommer (förhoppningsvis) imorgon, om inte i natt p.g.a. fortsatt insomnia.
Citera
2016-08-25, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thirl
Jag har fått sample av just Stilnox från Sanofi idag så den ska jag inta till natten. Återkommer (förhoppningsvis) imorgon, om inte i natt p.g.a. fortsatt insomnia.

Stort tack ,ser fram emot din analys
Citera
2016-08-26, 00:17
Medlem
jerran777s avatar
Citat:

"ug"?
Citera
2016-08-26, 00:54
Medlem
Tog en stilnoct mer än godkänt. Desperat, ville sova. Väntade i sängen men blev bara piggare. Vågar inte ta en till om det finns risk att jag förblir vaken. Har sån ångest. Fått i mig 20 mg stesolid, hoppas bli trött. Vill inte flumma, vill sova bort ångesten. Slutar stilnocten verka vågar jag inte ens gissa läkarens förslag.
Citera
2016-08-26, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jerran777
"ug"?

Precis har belägg för det men ingen analys.......blister ja men färg på blistret går inte i samma färg som Sanofi i europa har,samt jämför dem med mina stilnoct svenska Sanofi det med ,

shoppar som nu säljer överallt , stilnoxen känns inte samma alls.

o konstigt att den kändaste version av zolpidem finns i överflöd ,annat var det när Sanval ,Mylan etc gick att få tag i
Citera
2016-08-26, 01:58
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Precis har belägg för det men ingen analys.......blister ja men färg på blistret går inte i samma färg som Sanofi i europa har,samt jämför dem med mina stilnoct svenska Sanofi det med ,

shoppar som nu säljer överallt , stilnoxen känns inte samma alls.

o konstigt att den kändaste version av zolpidem finns i överflöd ,annat var det när Sanval ,Mylan etc gick att få tag i

Okej, jag i min okunskap visste mer bara inte vad "UG" var för något. Men gissar att det är ett hemmakok av något slag. Göra hemma i kökslabbet ungefär.

Jaså, det kanske det är. Vad vet jag. Har aldrig handlat Z-Analoger över nätet. Har gott om svenska apoteksgrejer. Två olika märken på zolpidemet och zopiklonet från apoteket har jag liggandes just nu.

När det kommer till vanlig benzo verkar ju folk märka direkt om det är fel eller rätt på så när som på milligrammet.
Citera
2016-08-26, 07:17
Medlem
KringExs avatar
Jag fattar inte hur man kan få metallsmak i munnen om man sväljer tabletten hel. Vad är det för skumt som gör att allt smakar metall som man äter och dricker?
Jättebra medicin men jag kan inte äta den p.g.a denna jobba biverkning. Dryck och mat smakar ju blod
Citera
2016-08-26, 10:43
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag fattar inte hur man kan få metallsmak i munnen om man sväljer tabletten hel. Vad är det för skumt som gör att allt smakar metall som man äter och dricker?
Jättebra medicin men jag kan inte äta den p.g.a denna jobba biverkning. Dryck och mat smakar ju blod

Det är först efter att ha läst i denna tråden som jag överhuvudtaget fått nys om att saker och ting skulle smaka "metalliskt". Det måste vara väldigt individuellt. Har ätit många olika märken men aldrig tänkt på eller känt av denna biverkan. Hoppas jag inte börjar med det heller.

Sen ska man väl egentligen inte äta i sömnen
Citera
2016-08-26, 11:33
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx

Citat:
Ursprungligen postat av jerran777
Det är först efter att ha läst i denna tråden som jag överhuvudtaget fått nys om att saker och ting skulle smaka "metalliskt". Det måste vara väldigt individuellt. Har ätit många olika märken men aldrig tänkt på eller känt av denna biverkan. Hoppas jag inte börjar med det heller.

Sen ska man väl egentligen inte äta i sömnen

Att ha en metallisk eftersmak i munnen är en oerhört vanlig biverkning av Zopiklon - vida känd.
Däremot hur länge den sitter i är högst individuellt. I mitt fall sitter den inte i alls längre om "morgnarna" - men kan känna den börja komma när jag t.ex. dricker vatten ~10 minuter efter att ha intagit preparatet.

KringEx - hur länge sitter eftersmaken i för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in