2016-08-25, 12:10
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superellips
Tog aldrig prov innan vilket man ångrar nu i efterhand så det vet jag dessvärre inte :/
Ta prover mer frekvent,slänga hcg och kanske inte köra så länge känns som grejer att ta med sig till nästa kur...

Okej men hur kan du då göra bedömningen att 12nmol är på tok för lågt? Du kanske har tryckt ner nivån några nmol pga det höga cortisol-värdet (stress, dålig vila, kost eller vad det nu är) och egentligen låg kring 14-15nmol innan kur?

Mvh,

-Alfred
Citera
2016-08-25, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Okej men hur kan du då göra bedömningen att 12nmol är på tok för lågt? Du kanske har tryckt ner nivån några nmol pga det höga cortisol-värdet (stress, dålig vila, kost eller vad det nu är) och egentligen låg kring 14-15nmol innan kur?

Mvh,

-Alfred

Ja om det relativt sett är väldigt lågt eller inte kan jag ju inte veta så sett vilket är väldigt dumt..
Absolut sett är det ju lågt dock men ändå i en gråzon så misstänker att ett besök till endkrinolog kommer säga samma sak och hänvisa till att man ska fortsätta med Kbt-terapin?

slog mig nu i efterhand med att detta kanske skulle passat bättre i tråden för nybörjarfrågor :/
Citera
2016-08-26, 09:18
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ja om det relativt sett är väldigt lågt eller inte kan jag ju inte veta så sett vilket är väldigt dumt..
Absolut sett är det ju lågt dock men ändå i en gråzon så misstänker att ett besök till endkrinolog kommer säga samma sak och hänvisa till att man ska fortsätta med Kbt-terapin?

slog mig nu i efterhand med att detta kanske skulle passat bättre i tråden för nybörjarfrågor :/

Nja, snarare ett lämpligt fall för (FB) Nebido och AAS (Tråden om TRT /mod)

Förstår hur du menar med att dina värden är låga och kanske bör kollas upp, särskilt om du misstänker att du mår dåligt av dessa låga värden.
Men tillbaka till ursprungliga frågan; du kan ju inte veta om du är återhämtad nu eller ej. Du vet bara att dina värden nu är låga.
Som jag ser det har du två alternativ; antingen försöker du köra på med en jumpstart i form av hCG följt av clomid å nolva eller så håller du dig till sjukvården och försöker reda ut varför dina värden är så låga.

Mvh,

-Alfred
Citera
2016-08-27, 20:39
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Nja, snarare ett lämpligt fall för (FB) Nebido och AAS (Tråden om TRT /mod)

Förstår hur du menar med att dina värden är låga och kanske bör kollas upp, särskilt om du misstänker att du mår dåligt av dessa låga värden.
Men tillbaka till ursprungliga frågan; du kan ju inte veta om du är återhämtad nu eller ej. Du vet bara att dina värden nu är låga.
Som jag ser det har du två alternativ; antingen försöker du köra på med en jumpstart i form av hCG följt av clomid å nolva eller så håller du dig till sjukvården och försöker reda ut varför dina värden är så låga.

Mvh,

-Alfred
Håller med här. Ha tålamod, vänta nån månad och kolla igen. Är det inte högre då så kör en power-pct.
Musklerna kommer inte ramla av bara för att man ligger på 12nmol nån månad lr två.

Ena gången jag kollade nivåerna låg jag på 9,1 och är det inte under 8,6 så anser sjukvården det normalt, tyvärr...
Mvh
Citera
2016-09-03, 12:35
Medlem
JillisLs avatar
Citat:
Vänta tills nolvan gått ur å du är helt natty.. Dvs återkom om 6-8 veckor.
Skönt å höra att du mår bra dock! Jag brukar själv må som en knug (kung alltså) under PCT. Raset kommer någon vecka eller två efter avslutad PCT.. Men det är inget ihållande för mig dock. Får kriga på lite extra under dessa två tre veckor men sen har jag glömt bort det och kör på som vanligt.

Mvh,

-Alfred

Tillbaka! Varit av nolva i ca 3v. Slår fortfarande personbästan ganska ofta, dock inte varje pass som tidigare. Ballen står än mer nu och välmåendet är det inget fel på. Känns som att jag svarat alldeles för bra på PCT för att vara sant, mtp dom hundratals trådar man läst om det.
Citera
2016-09-16, 22:40
Medlem
Tjena, har lite funderingar här kring min första hcg. Nyss klivit av från en längre prepp, och fick kliva av med enbart Nolva då jag ej hade fått verktyg för hcg. Nu är jag 1v in på Nolva o får verktyg idag. Funderade då om det blir något jag bör ha i åtanke om för att jag startar sent? Läser i vissa fall att man ska köra HCG under preppen.
Mvh
Citera
2016-09-19, 12:45
Medlem
SchraderBrews avatar
Har testat 5 olika letro märken mot min gyno ja fick på dbol blast o inge har funkat, fick tag i WCZ Pharmas nolva o nu e de små hårda knölar iställe, som inte ömmar iaf.

Frågan är bara va en gyno operation kostar haha, dom e inte stora men man känner när man trycker på dom..
Citera
2016-09-21, 04:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SchraderBrew
Har testat 5 olika letro märken mot min gyno ja fick på dbol blast o inge har funkat, fick tag i WCZ Pharmas nolva o nu e de små hårda knölar iställe, som inte ömmar iaf.

Frågan är bara va en gyno operation kostar haha, dom e inte stora men man känner när man trycker på dom..

kör letro kur en längre period om du klarar det, högdos i några veckor så borde knölen ge med sig.
inte värt att operera om det är små knölar som knappt syns, små knölar brukar försvinna av sig självt sen brukar det bli ärr efter en operation och det är jävligt dyrt med.

Vad för steroid fick du knölarna på? testa köra en kur prami och letro samtidigt.
Citera
2016-09-22, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SchraderBrew

Räkna med minst 16000 kr.
Citera
2016-09-23, 18:56
Medlem
JillisLs avatar
Knappt 8v off efter en kur på 7½ månader med testo och tren(i slutet) utan HCG. Pct på nolva och clomid. Mätte idag upp till 26 nmol testo. Helt okej ändå
Citera
2016-09-23, 20:46
Medlem
Citat:
Gick av en kur i början av maj och körde 2 veckor efter det en pct i 30 dagar.

Kuren:
testo e Only 300mg e3.5d

Pct:
Nolva 40mg dag 1-14
Nolva 20mg dag 15-30
Clomid 100mg dag 1-14
Clomid 50mg dag 15-30
Proviron 40mg dag 1-30

Var nyligen och tog blodprover och visade sig att testot låg på 12mmol
Kortisolet på 540 och jag har länge haft en relativt låg period av stress osv. Så tankarna går ju lite kring om det kan spela in men känns fortfarande sjukt lågt speciellt då man är mellan 20-30 och det är lägre nivåer än en 80-åring bör ha typ?

Är det värt att kontakta nån urolog/vårdcentralen och isåfall ska man vara helt öppen med att man kurat?

Tacksam för svar

Jag kollade mig 5 månader efter avslutat kur med testo och eq, jag hade 13
Citera
2016-11-03, 18:57
Medlem
FURASs avatar
Kör en testo kur och fick känningar. har käkat nolvadex och arimidex i en vecka ungefär och har inga känningar längre.. men hur gör jag resten av kuren kan jag skita i nolvan och bara köra arimidex ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in