2016-08-03, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
Har nu "forskat" lite och kommit fram till att det antagligen är den långa halveringstiden för Nolvadex som gör att man inte får normaliserade värden förrän fler månader efter PCT.
Hittade två olika halveringstider för Nolvadex; 14 dagar och 5-7 dagar (!).
När jag matar in 14 dagars halveringstid och en daglig dos på 20mg i sex veckor i http://roidcalc.powerbody.ru/ visar denna konstant stigande blodvärden under hela sexveckorsperioden med ett maxvärde sista dagen. Blodvärdet sjunker långsamt till ca. en tredjedel efter tre veckor och ligger fortfarande på mer än tiondelen av maxvärdet efter sex veckor!
Om jag istället väljer 6 dagars halveringstid uppnås maxvärdet fortfarande sista dagen fast det når 90% efter ca. tre veckor.
Om detta stämmer borde väl alla tillämpa en rejäl frontning av nolvadex med trippel eller dubbeldos första veckan i en PCT?

http://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=19841207000015:
"Steady-state koncentration av cirka 300 ng/ml uppnås efter ungefär fyra veckors behandling."
"Utsöndring sker främst via feces och halveringstiden för eliminering har beräknats till ca 7 dagar medan huvudmetaboliten, N-desmetyl-tamoxifen, har en halveringstid på 14 dagar"
Citera
2016-08-03, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
http://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=19841207000015:
"Steady-state koncentration av cirka 300 ng/ml uppnås efter ungefär fyra veckors behandling."
"Utsöndring sker främst via feces och halveringstiden för eliminering har beräknats till ca 7 dagar medan huvudmetaboliten, N-desmetyl-tamoxifen, har en halveringstid på 14 dagar"

Med 7 dagars halveringstid har man ca. 10% kvar efter tre veckor och ca. 1,5% kvar efter sex veckor.
Citera
2016-08-03, 18:16
Medlem
Hej hoppar på min kur denna vecka. Behöver lite råd om när jag ska ta min nolva - tamoxifen.

Kuren 12V
Test E 250mg e5d + Deca 250mg e5d
Vecka 8-12
Lägger jag till Dianabol 10mg dag.

Skulle vara oerhört tacksam för svar när jag bör dra igång pct.
Citera
2016-08-03, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeispain1
Hej hoppar på min kur denna vecka. Behöver lite råd om när jag ska ta min nolva - tamoxifen.

Kuren 12V
Vecka 8-12

En enkel google-sökning:
http://www.anabolicsteroidforums.com/showthread.php/938-Pct-post-cycle-therapy-and-start-times
Detta hade du kunnat göra själv och jag tipsar om google för framtida sökningar då det finns en hel del "bro-science" där ute
Citera
2016-08-03, 18:30
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeispain1

Kuren 12V
Vecka 8-12

Hur vore det om du försökte bläddra runt lite bland alla TUSEN poster om EXAKT det du frågar om å läser de svar som REDAN är skrivna på den frågan du ställde istället för att spendera MER tid på att författa ett inlägg å sedan hoppas på att någon ärlig människa ska tala om för dig vad du ska göra?
Eller handlar det om att du inte litar på din egen förmåga att förstå? Isåfall kanske du ska hoppa kuren..

Mvh,

-Alfred
Citera
2016-08-03, 19:44
Medlem
JillisLs avatar
3 veckor in på min PCT, galen sexlust och gör personbästa varje pass i princip. Riktigt bra tryck i musklerna också. Min första PCT, förväntade mig något helt annat. Låg på i ca 6 mån med testo p varav 6v tren A
Citera
2016-08-04, 03:13
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JillisL
3 veckor in på min PCT, galen sexlust och gör personbästa varje pass i princip. Riktigt bra tryck i musklerna också. Min första PCT, förväntade mig något helt annat. Låg på i ca 6 mån med testo p varav 6v tren A

Vänta tills nolvan gått ur å du är helt natty.. Dvs återkom om 6-8 veckor.
Skönt å höra att du mår bra dock! Jag brukar själv må som en knug (kung alltså) under PCT. Raset kommer någon vecka eller två efter avslutad PCT.. Men det är inget ihållande för mig dock. Får kriga på lite extra under dessa två tre veckor men sen har jag glömt bort det och kör på som vanligt.

Mvh,

-Alfred
Citera
2016-08-04, 08:08
Medlem
JillisLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Vänta tills nolvan gått ur å du är helt natty.. Dvs återkom om 6-8 veckor.
Skönt å höra att du mår bra dock! Jag brukar själv må som en knug (kung alltså) under PCT. Raset kommer någon vecka eller två efter avslutad PCT.. Men det är inget ihållande för mig dock. Får kriga på lite extra under dessa två tre veckor men sen har jag glömt bort det och kör på som vanligt.

Mvh,

-Alfred

Ska absolut återkomma då. Känner mig mer motiverad än när jag var on så det hjälper nog mycket. Har faktiskt klarat mig bra från biverkningar gällande alla preparat, dvs test, tren, clomid, nolva, Adex. Helt säker på att det är nolva

Mvh
Citera
2016-08-09, 20:09
Medlem
Hur vanligt är synproblem med Clomid & Nolva?
Problemet med internet är att man läser en hel del skräck historier med människor som har fått permanenta problem med sin syn efter Clomid så som dimmig syn och floaters etc.
Att man blir en känslomässig PMS tjej är ju en sak det hulkar man ju sig genom, men synen

Tänkte köra en PCT med:

Nolva: 20/20/20/20/10
Clomid: 50/50/25/25/0
Aromasin: 12,5mg e2d eller e3d.

Bör man sänka dosen Clomid till 25/25/12,5/12,5 eller blir det sak samma då?
Citera
2016-08-09, 20:12
Medlem
JillisLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoxW
Hur vanligt är synproblem med Clomid & Nolva?
Problemet med internet är att man läser en hel del skräck historier med människor som har fått permanenta problem med sin syn efter Clomid så som dimmig syn och floaters etc.
Att man blir en känslomässig PMS tjej är ju en sak det hulkar man ju sig genom, men synen

Tänkte köra en PCT med:

Nolva: 20/20/20/20/10
Clomid: 50/50/25/25/0
Aromasin: 12,5mg e2d eller e3d.

Bör man sänka dosen Clomid till 25/25/12,5/12,5 eller blir det sak samma då?

Jag körde 300mg clomid första dagen. 100mg i 14 dagar, sedan 50mg i 14 dagar. Inga allvarliga biverkningar för min del
Citera
2016-08-10, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JillisL
Jag körde 300mg clomid första dagen. 100mg i 14 dagar, sedan 50mg i 14 dagar. Inga allvarliga biverkningar för min del

Körde du både Nolva & Clomid i PCT eller bara Clomid?
Citera
2016-08-10, 11:31
Medlem
JillisLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoxW
Körde du både Nolva & Clomid i PCT eller bara Clomid?

Nolva också. Tror jag tog 120mg nolva dag ett, sen 40/40/40/40/20
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in