2016-08-24, 23:46
  #4621
Medlem
30Lugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta

Vad gäller excelark tror jag inte riktigt det fungerar så. Jag tror de kör MySQL. Communityversionen.

För en icke-tekniskt bevandrad person, kan du förklara MySQL? Communityversionen, naturligtvis...

P.S. När jag tidigare tog upp tanken med ett excellark så var det mest för att provocera. Det skulle bli gigantiskt men kanske fungera. Tanken var mest att visa hur onödig en blockkedja egentligen är i Onecoin- konceptet. I fallet med Bitcoin finns den där för att lösa konkreta problem men när det gäller oncoin är skälen minst sagt grumliga.
__________________
Senast redigerad av 30Luger 2016-08-24 kl. 23:51.
Citera
2016-08-24, 23:58
  #4622
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
För en icke-tekniskt bevandrad person, kan du förklara MySQL? Communityversionen, naturligtvis...

P.S. När jag tidigare tog upp tanken med ett excellark så var det mest för att provocera. Det skulle bli gigantiskt men kanske fungera. Tanken var mest att visa hur onödig en blockkedja egentligen är i Onecoin- konceptet. I fallet med Bitcoin finns den där för att lösa konkreta problem men när det gäller oncoin är skälen minst sagt grumliga.

Det är en vanlig gratis databasserver. Lättare att automatisera och koppla till det värdsomspännande nätet. Men i grunden liknanade funktionalitet.... Ingen blockkedja här inte.
Citera
2016-08-25, 00:17
  #4623
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Om du för en sekund tror att jag bryr mig om dina åsikter om mig så är du tragisk. Tala om uppblåst ego

Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Förklara den logiken för mig

Du säger att du inte bryr dig om hans åsikter men ändå ska du kommentera dom.

Förklarade jag tillräckligt eller vad är det du inte fattar?
Citera
2016-08-25, 07:14
  #4624
Medlem
Treo2s avatar
Något som få diskuterat eller diskuterar är oron som alla Onecoinare borde känna av att ha sin KYC i händerna på att antal bedragare.
Den dan det smäller, och det kommer, betyder ju knappast ett och annat bedrägeri försämra deras situation. Snarare underlätta flykt.
Dom kan ju i princip fly vart dom vill utan att lämna spår då dom bara använder lokala Onecoinares KYC i sina nya affärer.
Vi vet ju alla hur enkelt polisen löser identitetsstölder. och här finns en potential av gigantiska format.
Citera
2016-08-25, 07:43
  #4625
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Fördelen med bitcoin är ju just anonymiteten - man kan köpa och sälja knark utan att det går att spåra. Om Onecoin varit en riktig kryptovaluta hade den varit mycket mindre användbar på grund av KYC.

Vad gäller excelark tror jag inte riktigt det fungerar så. Jag tror de kör MySQL. Communityversionen.

Säljer f.ö. målade virtuella stenar för 50 spänn stycket. Passa på! Om två år är de värda 5000.
Bitcoin är pseudonym och transaktionerna spårbara/publika. Jämför lite med kontantkort, och "lösningen" burner phones.

Kan jag få en tia om jag lurar på, förlåt säljer denna fantastiska produkt till en kompis? Finns det dyrare och lite bättre/snyggare stenar?
Citat:
Ursprungligen postat av Treo2
Något som få diskuterat eller diskuterar är oron som alla Onecoinare borde känna av att ha sin KYC i händerna på att antal bedragare.
Den dan det smäller, och det kommer, betyder ju knappast ett och annat bedrägeri försämra deras situation. Snarare underlätta flykt.
Dom kan ju i princip fly vart dom vill utan att lämna spår då dom bara använder lokala Onecoinares KYC i sina nya affärer.
Vi vet ju alla hur enkelt polisen löser identitetsstölder. och här finns en potential av gigantiska format.
Om de nu inte säljer vidare uppgifterna finns det en lite trygghet i att man lyckats lura in så många. Det är mindre risk att de väljer just IckeNeutral när det finns så många andra att välja på. Risken är dock att det blir mer intressant att sälja vidare ju fler man har information om.
Citera
2016-08-25, 08:15
  #4626
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmflb

Kan jag få en tia om jag lurar på, förlåt säljer denna fantastiska produkt till en kompis? Finns det dyrare och lite bättre/snyggare stenar?


Det finns rookie-stenar för 50 och pro-stenar för en femhundring. Pro-stenarna är jävligt mycket mer värdefulla. Du får 10% extra sten för allt du säljer i ditt svaga ben, men cashen ska jag ha. Men stenarna blir ju mer värda i framtiden.

Det är f.ö. inte stenarna du betalar för utan ett utbildningspaket så du kan se skillnad på stenarnas färg.
Citera
2016-08-25, 09:44
  #4627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
Text
Det här märkliga med priset för en padda i Onecoin, kan MlmNeutral (eller någon annan) förklara varför det är just växelkursen för "2014" som ska gälla när den tidpunkten såvitt jag förstår inte har ett smack med försäljningen att göra. Det känns helt obegripligt.
Text...

Det kan jag "förklara" av ett tidigare svar som Mr Ken Labine avgav...

(FB) Onecoin

"CAUSE YOU NEED TO REMEMBER THESE COINS ARE GIVING TO US MINERS FREE,
WE ARE NOT BUYING THE COINS THEY ARE BEING GIVING TO US,
THERE ARE SOME PEOPLE WHO SIGNED UP EARLY AND HAVE 100k'S OF COINS,
THEY WERE GIVING THESE COINS FOR FREE THEY DID NOT BUY THEM

SO WHEN RUJA ACCEPTS THEM BACK SHE NOT GIVING THEM FULL VALUE EITHER
SHE GOES WITH VALUE OF 1 A COIN ALWAYS BEEN LIKE THIS WHEN
COIN WAS 2.25 OR TODAY ITS 6.25

IF YOU WANT TO USE YOUR FREE COINS TODAY FOR GOODS IT WILL COST YOU MORE ...
BUT THIS IS WHY SHE NOT GIVING MARKET VALUE
TO YOU FOR THE FREE COINS SHE GAVE YOU
WHEN YOU WANT TO GIVE THEM BACK,

THIS NOT ABOUT USING WITHIN THE NETWORK OR GIVING BACK TO ONECOIN
THIS ABOUT USABILITY AROUND THE WORLD BUT
THE OPTION IS THERE AND SOME CRAZIES (WHO HAVE WAY MORE COINS THEN SOME) ARE..."


Vilket var ett totalt nonsens svar - eftersom det finns NOLL logik i svaret (Precis som alltid när det gäller klappmongon)

Tillägg: Detta betyder att följande priser skulle gällt för 3 stycken exempel kunder
Medlem 2014 som fick Onecoin gratis = 1160 Onecoins -> #Null Sek -> En Tablet
Medlem 2015 som köpte Onecoins för 1 Euro styck = 1160 Onecoins -> 1160 Euro -> En Tablet
Medlem 2015 som köpte Onecoins för 6 Euro styck = 1160 Onecoins -> 6960 Euro -> En Tablet

Och detta skulle vara anledningen till att man tog 1160 Onecoins för "Paddan"....
Snacka om totalt haveri i hjärnkontoret hos alla klappmongon inklusive Ruja
__________________
Senast redigerad av Pellets 2016-08-25 kl. 09:47. Anledning: Tillägg
Citera
2016-08-25, 12:27
  #4628
Medlem
Här kan ni kolla in "blockchain" i backoffice...
Är det ngn som fyser?

Tim guidar.
internetcrimefighterorg.
Onecoin CLAIMS to show Onecoin’s blockchain in their back office, but let’s analyze this. I will walk you through the proof that the blockchain showing in the back office is bogus, step-by-step! Take a look at this. SCREEN SHOT: http://3.bp.blogspot.com/-UEXH6vKWYFM/VOXrlomgGhI/AAAAAAAADJc/lllk95YQEDg/s1600/oc%2Bblockchain.jpg

You all recognize this screen.

So, let’s all follow along now.

1.) Bottom Right TITLE: “Current Block is Mining From”
Here is the fake “blockchain” as seen in your back office. This is simply a looped counter (banner) VIDEO pasted over a looped video source,
HERE: http://www.shutterstock.com/video/clip-1089709-stock-footage-computer-program.html

So, the above-looped video with the counter inserted over of it for “blocks mined” that flashes every ten minutes, which you all see, only gives the “appearance” of something technical happening, but of course, it’s all just smoke and mirrors.

BUT WAIT! THERE’S MORE!

2.) TOP LEFT, COLUMN ONE “Block Height” – nothing wrong here. This is simply the block count since the alleged Genesis block.

3.) COLUMN TWO: AGE – There is little deviation from 10 minute block times.

This doesn’t make sense FOR TWO REASONS:
a.) There is zero “difficulty” within a closed loop system – REASON: a closed system does not “compete” with others. It is a self-satisfying reward EVERY TIME.
b.) If it were not a closed system than there WOULD be competition. As such, while the block times should AVERAGE 10 minutes, it is only an average. You would definitely see 3 minutes, as well as 15-20 minute block times occasionally because computers are literally “guessing” solutions, and USUALLY the amount of peta-hashes looking for such solutions would be similar to the amount of coin flips it would take to land on heads 10x in a row. After about ten minutes, one of the consecutive flips might do it. However, it is unlikely, but possible it could take 20 minutes or one minute. So, such little deviation is definitely “faked” and I have looked at MANY examples in the back office of block times and have never personally seen more than a minute of difference.

4.) COLUMN THREE: TRANSACTIONS – Just Lol for numerous reasons:
a.) I have never seen more than one transaction posted here.

WHAT DOES THAT IMPLY? Well, as you know, there are an alleged 1.85MM people who have traded tokens for mining. The distribution of those tokens would come from the blockchain (unless they have created in Excel Spreadsheets [which they seem to be]). So, there should be NUMEROUS, MAYBE HUNDREDS of transactions per block!

b.) S-Systems HERE: http://www.s-sys.eu/
This is Onecoin’s fake auditor (similar to their fake exchange, xcoinx, and operated by Onecoin themselves) who has not published an audit for this “transparent” company since January, despite OC’s “monthly audits/ transparency” claims. In their ‘joke’ of an Audit – which has ZERO TECHNICAL DATA (WHICH IS WHAT AN “AUDIT” IS!), which reads more like a Letter of Reccomendation to oneself, they state, “There are no transactions not included in the Blockchain.” – well, as I just demonstrated, this is a lie AGAIN, FOR TWO REASONS:

#1 This is a “logical fallacy” because if a transaction occurred outside the blockchain, HOW WOULD THEY KNOW!?! ANSWER: THEY WOULDN’T.

and #2 if it were true, which it obviously is NOT, than transactions from each block solved would be registered in the blockchain as moving into your back office. Every time someone gets coins from mining they would be able to see the coin distribution from each block.

5.) COLUMN FOUR: TOTAL SENT – this is only “coins created” and it is called hyper-inflation. Other than that, nothing to point out here.

6.) COLUMN FIVE: SIZE (KB) – this is hilarious, also AGAIN, FOR A FEW REASONS! All sizes are shown as 188KB (although recently they show as 189KB).

#1 this indicates that there is only a single transaction as shown in column 3. However, the size of a single bitcoin transaction is about 1-2KB, so this makes no sense.

Furthermore, #2 if there were any “difficulty” in the mining process and if computers were batching transactions for coins created and distributed, than every single block would vary in KB greatly.

7.) BOTTOM LEFT: LATEST TRANSACTIONS – The PURPOSE of a “block explorer/ blockchain” is to be able to “FIND” transactions and transactional history. This is nothing “proprietary” that would need to be hidden. It simply does not exist with Onecon. You CANNOT “click” a transaction and find the history of it. Neither can you view any blocks or transactions over an hour and some change old.

THIS, AGAIN, PROVES THAT THIS IS NOT A BLOCKCHAIN. JUST NUMBERS ON A SCREEN TIED TO A “COUNTER” USED TO DECEIVE.

Furthermore, (technical) the hexidecimal hashes shown as “transactions” make no cryptographic sense! They are NOT math based in a cryptographic fashion, which could link any inputs and outputs together algorithmically. It is a complete farce!

COMPARISONS:
“How Bitcoin Works in 5 Minutes (Technical)
https://www.youtube.com/watch?v=l9jOJk30eQs
AND
“How Bitcoin Works Under the Hood” (22 minutes, outstanding details)
https://www.youtube.com/watch?v=Lx9zgZCMqXE
__________________
Senast redigerad av Cristall 2016-08-25 kl. 12:33.
Citera
2016-08-25, 16:01
  #4629
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MlmNeutral
Ta och ge dig, är du så naiv så du tror på att ett av världens snabbast växande företag inte skulle attrahera näringsidkare världen över att göra ett klipp och trygga sin framtid?
Du förstår kanske inte, men vi andra vet att dina inlägg kommer att bli historia. När man talar om Ponzi, inte när man talar om fantastiska investeringar.
Citera
2016-08-25, 16:01
  #4630
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love4money
Jag har tidigare sagt att jag gärna säljer mitt konto. Har drygt 5000 onecoins till ett värde av ca 350.000-400.000 svenska kronor i skrivande stund. Kommer dock bli värt minst 2-4 miljoner inom 2-3 år enligt somliga onecoiners😄. Nu är det i för sig inte coinsen du vill åt och köper utan ett utbildningsprogram och onecoinsen är bara en bisak 😜. Ge mig ett bud så lovar jag dig att du ska få slänga din pengar på saker som du själv tar vuxenbeslut över😄.
Lite större investering än vad jag tänkt mig
Annars hade jag gärna köpt coinsen rakt av utan massa lull-lull, inte det jag är intresserad av.
Citera
2016-08-25, 16:09
  #4631
Medlem
17min.
OneLife Freezes Account of Angelina Lazaar.....
Ruja kommer att gå på en blåsning

https://www.change.org/p/london-house-of-commons-arrest-ruja-ignatova-of-onelife-onecoin-along-with-her-co-mobsters?recruiter =545117018&utm_source=petitions_show_components_ac tion_panel_wrapper&utm_medium=copylink&recuruit_co ntext=copylink_long
Citera
2016-08-25, 19:26
  #4632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Uppblåst Ego = Nej

Trycka ner MLM indoktrinerade Klappmongon = Självklart

Om du inte bryr dig om mina inlägg = Kommentera dom inte då
Fine då kör vi.

Det du skriver ovan betyder att du anser att jag är ett "MLM-indoktrinerat klappmongo". Underbygg denna slutsats konkret och sanningsenligt. Svepande slutsatser utan fakta bakom godtas ej. Klarar du inte detta så finns det ingen anledning att ta dig på allvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Mattej
Du säger att du inte bryr dig om hans åsikter men ändå ska du kommentera dom.

Förklarade jag tillräckligt eller vad är det du inte fattar?

Tänk nu lite längre än näsan räcker. Att inte ta åt sig av någons åsikt om en själv står INTE i motsatsförhållande till att kommentera vederbörande.
__________________
Senast redigerad av Lyssna Kompis 2016-08-25 kl. 19:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in