2016-10-15, 21:39
Medlem
kjellbrels avatar
Fortfarande inte ett enda svar på mina inlägg i tråden. Jag tolkar detta som att ni som lagt fram påståenden om Onecoins tekniska lösning håller med mig fullt ut i mina kommentarer.

Slutsats: Onecoins kryptoegenskaper består av rena tramspåståenden och påvisar i det närmaste total okunskap runt hur kryptovaluteteknik fungerar.
Citera
2016-10-15, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eddiemurfy
Du har fortfarande inte kunnat ge några länkar som visar att tusentals har blivit hjälpta av dessa donationer.
Här finns en hel del att läsa och bli glad över att Onecoin hjälper de svaga ute i världen.
https://www.facebook.com/oneworldfoundation.eu/?fref=ts

Citat:
Trodde du hade blivit ekonomiskt oberoende på det andra pyramidspelet du varit med på : Emgoldex
https://www.flashback.org/sp50969900

Tydligen blev du inte det eftersom du är med i detta också.
Hahaha....jodå, jag gjorde en rejäl hacka där på vårat system, "Follow The System".
Men det vill till innan man blir ekonomiskt oberoende. Är fortfarande rätt ung.....

Citat:
Sen glömde du ju att använda "fetstil" på slumpmässigt valda ord
Jo, till glädje för många som fått ont i synnerven av det feta har jag bestämt att sluta
när jag passerat 100 inlägg. Loser71 är ett väl inarbetat "Nicknamn" nu.....
Citera
2016-10-15, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loser71
Här finns en hel del att läsa och bli glad över att Onecoin hjälper de svaga ute i världen.
https://www.facebook.com/oneworldfoundation.eu/?fref=ts

Hahaha....jodå, jag gjorde en rejäl hacka där på vårat system, "Follow The System".
Men det vill till innan man blir ekonomiskt oberoende. Är fortfarande rätt ung.....

Jo, till glädje för många som fått ont i synnerven av det feta har jag bestämt att sluta
när jag passerat 100 inlägg. Loser71 är ett väl inarbetat "Nicknamn" nu.....

Jag menade ju såklart en länk som INTE kommer från Onecoin själva. Om nu Onecoin hjälpt såååå många människor måste ju någon rapporterat om det?

Hur ung är du?
Senast redigerad av Eddiemurfy 2016-10-15 kl. 23:04.
Citera
2016-10-16, 00:00
Medlem
30Lugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onecoinproff
Folk som googlar onecoin blir rädda pga att den är nersmutsad. Den är smutskastad av får kära regering via tidningar och och sociala medier. Men ni måste förstå att regeringar i hela världen är livrädda för detta!!!! De kan möjligen precis som med bitcoin skapas mååånga miljonärer på en väldigt kort tid vilket dem inte gillat.

Folk förstår inte vart värdet i onecoin ska komma ifrån. Men kom igen, våra dagens pengar är inte mer värda än luft heller.

De är lika mycket äkta/falska som dollar eller euro. Om folk vill ha betalt i onecoin så kan ingen göra något åt de måste ni också förstå. Vi skapar en ny valuta kan man säga.

Här är en länk på folk solklart plockar ut pengar i bankomater tunt omkring hela världen med sitt onecoinkort som är kopplade till mastercard!!!

Låter de som en bluff???

Seriöst?

http://www.onecoininvest.nu/

Förstår du ens själv vad du skriver? En sedel är en fordran på centralbanken, dvs på dess tillgångar. Sedeln är en skuldsedel. Inlåning i bankerna är en fordran på bankerna, dvs på deras tillgångar. Det finns kapitalkrav på bankerna, både i termer av likviditet och reserver, för att de ska kunna möta en utströmning av kontomedel. De pengar vi håller må vara abstrakta men deras värde bygger på att de är en fordran på någon och att denne någon står under tillsyn och är enligt lag skyldig att ha en stark balansräkning.

Så, svara mig. På vem är Onecoin en fordran? Såvitt jag förstår finns det ingen balansräkning och tillgångssida som backar upp Onecoin. Detta finns för alla nationella valutor. Alltså ska inte Onecoin jämställas med euro, dollar eller svenska kronor. Kan du upplysa mig vilka kapitalkrav Onecoin ska leva upp till och vem som är tillsynsmyndighet?
Citera
2016-10-16, 09:47
Medlem
Alla kan göra sin insats för att få ett slut på detta Bedrägeri...

Bhmlm

anjali
Oct 16th, 2016 at 2:42 pm (Q)
anjali: guess we have to report this event separately on actionfraud.police.uk!

had a webchat with a police representative and reported this training event at actionfraud.police.uk:

…one such recruitment event is being held at hilton hotel, canary wharf, london, on 22nd oct, 2016.
the onecoin leaders and organizers of this event are dr mohammad zafar, mohammad adeel, atif malik, habib zahid, mohammad shahazahan..
the ref number is:
NFRC1610015885xx

if onecoin UK leaders have any sense they’ll go underground like onecoin USA leaders – peddle onecoin only outside the country and set up offshore accounts. stop selling on social media and give onecoin some other name like the ‘zero cryptocurrency’ or something.
the days of open onecoin partying in the UK may well be over.
Citera
2016-10-16, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eddiemurfy
Jag menade ju såklart en länk som INTE kommer från Onecoin själva. Om nu Onecoin hjälpt såååå många människor måste ju någon rapporterat om det?

Hur ung är du?
Den 12 augusti tackar Children's Heart Surgery Fund från England inne på OneWord Foundation facebooksida.
https://www.facebook.com/oneworldfoundation.eu/photos/a.696483677119797.1073741834.693477364087095/827365877364909/?type=3&theater
Citera
2016-10-16, 10:26
Medlem
Citat:
Den 12 augusti tackar Children's Heart Surgery Fund från England inne på OneWord Foundation facebooksida.
https://www.facebook.com/oneworldfoundation.eu/photos/a.696483677119797.1073741834.693477364087095/827365877364909/?type=3&theater

Come on Youngster! Ingen gammal skåpmat här...
Kan du läsa överhuvudtaget eller låtsas du vara dummare än du är.
Var finns info eller tack till One på
Childrens Heart....fb.

Elli Brown är för länge sedan kontaktad om detta Scam

https://m.facebook.com/childrensheartsurgeryfund/
Citera
2016-10-16, 11:48
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Hahahahaha!

Det här blev plötsligt intressant. Spelarna i Edsbyn kommer alltså åka runt med Onecoin-loggan på sina tröjor hela säsongen? Fantastiskt! Har absolut inget att säga om Edsbyn; man säljer en reklamplats på sina tröjor och de är fria att sälja den till vem de behagar. Men det kan ju bli riktigt skojigt om nu pyramiden rasar inom de närmsta månaderna, och loggan ändå blir kvar.

Visst, "de säljer bara en reklamplats", det argumentet kan jag i viss mån köpa, men det sämsta är att nu ger de en möjlighet för onecoinare som försöker värva nya offer under sig att peka på det här och säga "onecoin är ingen bluff som vissa påstår, kolla, t.o.m. ett av Sveriges 5-6 bästa bandylag samarbetar med onecoin!" Att det inte är ett samarbete så mycket som det är en enskild person som betalar för att få några kvadratcentimeter på matchtröjan är nog irrelevant i det fallet.
Citera
2016-10-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Visst, "de säljer bara en reklamplats", det argumentet kan jag i viss mån köpa, men det sämsta är att nu ger de en möjlighet för onecoinare som försöker värva nya offer under sig att peka på det här och säga "onecoin är ingen bluff som vissa påstår, kolla, t.o.m. ett av Sveriges 5-6 bästa bandylag samarbetar med onecoin!" Att det inte är ett samarbete så mycket som det är en enskild person som betalar för att få några kvadratcentimeter på matchtröjan är nog irrelevant i det fallet.
Håll med HelgeBuk att Onecoin loggan fått en bra placering på tröjorna,
axelhöjd på både vänster och höger sida.
Jag är helt säker på att fler bandy eller hockey klubbar kommer gladeligen
att sälja reklamplats till Onecoin på sina tröjor.

Och varför skulle dom inte......?

Onecoin är INTE dömt för nåt pyramidspel i de 194 länderna som dom opererar i.
Lika bra att ni börjar Vänja er i att se Onecoinloggan ute på affärerna i framtiden.
Då fler och fler affärsidkare kommer att ser fördelarna att
acceptera Onecoin som betalmedel.

Dessutom kommer den kundgruppen som innehar Onecoins bli eftertraktad,
då de är köpstarka och bara längtar efter att få
spendera sina Onecoins på kapitalvaror, bilar, resor...mm....
Citera
2016-10-16, 12:22
Medlem
Treo2s avatar
Citat:
Håll med HelgeBuk att Onecoin loggan fått en bra placering på tröjorna,
axelhöjd på både vänster och höger sida.
Jag är helt säker på att fler bandy eller hockey klubbar kommer gladeligen
att sälja reklamplats till Onecoin på sina tröjor.

Och varför skulle dom inte......?

Onecoin är INTE dömt för nåt pyramidspel i de 194 länderna som dom opererar i.
Lika bra att ni börjar Vänja er i att se Onecoinloggan ute på affärerna i framtiden.
Då fler och fler affärsidkare kommer att ser fördelarna att
acceptera Onecoin som betalmedel.

Dessutom kommer den kundgruppen som innehar Onecoins bli eftertraktad,
då de är köpstarka och bara längtar efter att få
spendera sina Onecoins på kapitalvaror, bilar, resor...mm....

JÖSSES
Citera
2016-10-16, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treo2
JÖSSES
Jajamen, Treo, det här är bara början. Så klart att ett sånt
kapitalstark bolag kommer se till att synas överallt där det finns människor
i rörelser.
Andra kvartalet 2018 blir Onecoin börsintroducerat. Vilket innebär att den här tiden med ständiga påhopp om Pyramidliknade verksamhet upphör, och Onecoin kommer vara lika
accepterad som Bitcoin m.fl.

Naturligtvis är det jobbigt att jobba med ständiga påhopp. Därför är det
bra att Edsbyns IF säger att deras egna undersökningar inte påvisar nåt som skulle
stoppa Bandylaget från att göra reklam för Onecoin.
Vilket ger Onecoin en välbehövlig push framåt, fler medlemmar och vind i seglen.

Mikael Johansson skrev i Falköpingstidningen 7 /10 2015.

"Lotteriinspektionen fick i början av februari ett tips om företaget och
påbörjade då en granskning gällande pyramidspel."

ALLTSÅ FEBRUARI 2015, dvs snart 2 år sen, imponerande jobb att utreda Onecoin......
Vi får väl se nu vad polisens operativa avdelning, NOA utvisar.
Det är bra att Onecoin utreds, men med all sannorolikhet är det bortkastad tid och
framför allt slöseri med våra skattemedel. Då ingen har kommit till skada, det är helt upp till var och en att utbilda sig inom kryptovaluta via Onelife.

Som alltid gäller det att aldrig satsa mer pengar man har råd att förlora.

Vidare skriver Mikael Johansson:

"Finansinspektionen har inte i dagsläget noterat några formella klagomål på verksamheten".

"Att investera i kryptovalutor är inte olagligt"

"Det som Finansinspektionen har noterat är företagets aggressiva
marknadsföring av valutan samt ett ökat intresse på olika forum.
Reklamen som företaget förmedlar lovar stor ekonomisk vinning
samtidigt som säkerheten är stor i och med att det finns en
spårbarhet i investeringen"[/i]
Senast redigerad av loser71 2016-10-16 kl. 13:21.
Citera
2016-10-16, 13:26
Medlem
Treo2s avatar
Citat:
Jajamen, Treo, det här är bara början. Så klart att ett sånt
kapitalstark bolag kommer se till att synas överallt där det finns människor
i rörelser.
Andra kvartalet 2018 blir Onecoin börsintroducerat. Vilket innebär att den här tiden med ständiga påhopp om Pyramidliknade verksamhet upphör, och Onecoin kommer vara lika
accepterad som Bitcoin m.fl.

Naturligtvis är det jobbigt att jobba med ständiga påhopp. Därför är det
bra att Edsbyns IF säger att deras egna undersökningar inte påvisar nåt som skulle
stoppa Bandylaget från att göra reklam för Onecoin.
Vilket ger Onecoin en välbehövlig push framåt, fler medlemmar och vind i seglen.

Mikael Johansson skrev i Falköpingstidningen 7 /10 2015.

"Lotteriinspektionen fick i början av februari ett tips om företaget och
påbörjade då en granskning gällande pyramidspel."

ALLTSÅ FEBRUARI 2015, dvs snart 2 år sen, imponerande jobb att utreda Onecoin......
Vi får väl se nu vad polisens operativa avdelning, NOA utvisar.
Det är bra att Onecoin utreds, men med all sannorolikhet är det bortkastad tid och
framför allt slöseri med våra skattemedel. Då ingen har kommit till skada, det är helt upp till var och en att utbilda sig inom kryptovaluta via Onelife.

Som alltid gäller det att aldrig satsa mer pengar man har råd att förlora.

Vidare skriver Mikael Johansson:

"Finansinspektionen har inte i dagsläget noterat några formella klagomål på verksamheten".

"Att investera i kryptovalutor är inte olagligt"

"Det som Finansinspektionen har noterat är företagets aggressiva
marknadsföring av valutan samt ett ökat intresse på olika forum.
Reklamen som företaget förmedlar lovar stor ekonomisk vinning
samtidigt som säkerheten är stor i och med att det finns en
spårbarhet i investeringen"[/i]

#Loser71 om du har läst tidigare och sett mina "JÖSSES" så är dom ingalunda av positiv art. Dom uttrycker snarare min förvåning över bristen på total verklighetsförankring i den refererade skribentens skrift. I de flesta fall dina.
Så även denna gång.

JÖSSES
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in