2016-08-24, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Vartenda klappmongo som föröker rättfärdiga denna bluff kommer jag att nedvärdera under skosulorna.

Det borde till och med du lärt dig vid det här laget - passar det inte , ge fan i att komma med klappmongo-inlägg.
Om du för en sekund tror att jag bryr mig om dina åsikter om mig så är du tragisk. Tala om uppblåst ego
Citera
2016-08-24, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Vet egentligen inte varför jag skriver åt dig men det är inget tvivel om att du m.fl. har en riktigt usel attityd i den här tråden. Varför inte bara skippa den och argumentera ner dina meningsmotståndare istället? Jag hade tagit dig på betydligt större allvar i de diskussioner vi hade för en tid sedan ifall du uppträtt som folk

Citat:
Om du för en sekund tror att jag bryr mig om dina åsikter om mig så är du tragisk. Tala om uppblåst ego

Tydligen i och med att du var tvungen att skriva till Pellets igen... :-D
Citera
2016-08-24, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love4money
Var riktat till "whosyourdaddy" som bestämt vill slänga bort sina pengar på Onecoin. Jag tror faktiskt inte jag hade haft mage att sälja mitt konto men tycker det är så intressant att inte en enda inbiten onecoinare som säljer in konceptet till nya och berättar hur stort detta kommer bli är beredd att köpa loss mitt konto. Då ska även tilläggas att jag begärt mellan 1-10% av dess aktuella värde.😄
Att jag blivit blåst på mina pengar har jag accepterat och att ingen vill köpa mina eller andras onecoins förstår jag också 😄.
Men jag tycker en kola var lite väl snålt, du får allt ge mig en hel påse.

Då erbjuder jag dig ett klappmongo som vill köpa!

@MlMneutral: Året Köpklipp!
Love4money säljer 5000 Onecoin till endast 50% av Xcoinx kursen! Århundradets Köp!

MlMneutral betalar Love4money 19500 USD och får 5000 Onecoins som är värda 39000 USD!!!
(Fatta - MlMneutral tjänar sisådär 100.000 på en knapptryckning!)

Mlmneutral skall nog fundera både en och två gånger innan hen svarar...

1) Om hen tackar nej erkänner , hen 2 saker
A) Onecoins är inte värda 7,8 USD styck
B) Medlemmar kan inte transferera Onecoins mellan medlemmar hur som helst - endast Up/Down line

2) Tackar hen ja så kommer vi få bevis på hurvida det går att transferera mellan medlemmar hur man vill och isåfall ger jag MlMneutral rätt.
Citera
2016-08-24, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattej
Tydligen i och med att du var tvungen att skriva till Pellets igen... :-D
Förklara den logiken för mig
Citera
2016-08-24, 22:31
Medlem
Citat:

Uppblåst Ego = Nej

Trycka ner MLM indoktrinerade Klappmongon = Självklart

Om du inte bryr dig om mina inlägg = Kommentera dom inte då
Citera
2016-08-24, 22:41
Medlem
Citat:
....
Onecoin är en bluff - alla vet det

Måste korrigera dig här, det finns en del (här i tråden tom) som inte kan inse att det är en bluff.

En del väljer ju dock att lura sina vänner och bekanta trots att de vet att det är en bluff, inte alltid så lätt att skilja dem åt.

Citat:
Ursprungligen postat av MlmNeutral
......
1 oktober byter Onecoin ut den och ersätts med en snabbare och effektivare blockchain som tar fram 10 000 varje minut. Och totalt
ska 120 000 000 000 Onecoins minas fram. I och med det blir Onecoin den största VÄRLDS kryptovalutan.

När Onecoin släpps på börsen vilket görs när 80 % är fram minade,
kommer OneExchange att vara öppen för alla.
MEN Endast KYC godkända kunder kommer att kunna handla Onecoins på börsen.
Detta för att det ska vara tryggt och säkert att handla med och inneha Onecoins.
Börsvärdet kommer att bestämmas av utbud och efterfrågan.

Så VARFÖR sälja sitt konto nu, till ett Rejält underpris.....??

1. Så hur känns det att kunna handla för dina coins ungefär år 2035 när 80% är minat? Du fattar väl att med dina beräkningar tar det 18,3 år att mina 80%?

2. Hur kan du kalla något som är värdelöst fram till 2035(dina egna ord) för "den STÖRSTA världskryptovalutan"?

3. Konstigt att Onecoins KYC är såpass mycket mer avancerad än tex paypal, där räcker det att man har ett kreditkort och en liten summa dras med en kod som meddelande så vips är det klartecken man kan få pengarna på vilket konto i nästan vilket land som helst. Notera att paypal har samma krav på sig som en bank
Varför är KYC så värdelöst långsam hos onecoin?

4. Hur många företag tror du kan har råd att låsa upp sina pengar hos ett bluffbolag i 18 år?

5. Hur kan du kalla det ett underpris? Värdet är ju 0:- tills år 2035 då evt. Det är värt något DÅ om någon mot all vettig förmodan köper dina värdelösa coins.
Värdet är 0:- för det finns inget att köpa för coinsen, det enda som fanns (en 50$ läsplatta) säljstoppades i onecoins. Det går inte att köpa annat än mer onecoins för onecoins(detta genom att placera dem i coinsafe).
Citera
2016-08-24, 22:43
Medlem
30Lugers avatar
Citat:
Grattis ditt klappmongo - du har just bekräftat att Onecoin inte är en kryptovaluta.

"Användarna får coins i utbyte mot att deras dator gör kryptografiska beräkningar, där en förutbestämd algoritm räknar ut så kallade hashsummor.Till en början går detta att göra med en vanlig persondator, men kraven på datorkraft blir hela tiden högre för att antalet coins ska öka i en jämn takt"

"När en nod som valt att bidra med beräkningskraft till nätverket lyckats lösa ett block, det vill säga få ett kandidat-block tillagt i block-kedjan, erhåller den noden en belöning. Det här är det enda sättet att skapa pengar i nätverket."

Du hävdar att det finns en blockkedja - det finns det inte eftersom Ruja kommer att , ur tomma intet , fördubbla antalet coins utan beräkning....

I Bitcoin skapas nya bitcoins i mining genom att en ny transaktion som krediterar vinnande miner med rätt antal bitcoins läggs till i det minade blocket. Jag gissar att man i en blockkedja teoretiskt skulle kunna fördubbla allas innehav genom liknande krediteringar. All den information som behövs om allas innehav finns ju i blockkedjan. Nu vet jag inte om det finns en blockkedja eller inte för onecoins. Jag har för länge sedan lanserat tanken att det skulle räcka med ett excellark eftersom blockkedjan inte är publik och bara tycks köras på Rujas server. Egentligen behövs ingen blockkedja. Hursomhelst, tekniskt bör det vara möjligt att dubblera allas innehav också i en blockkedjemiljö. Det gör det dock inte till en bra ide eller ens en begriplig ide. Jag antar att Onecoin liksom Bitcoin är uppdelar i mycket små bitar. Tänk kronor och ören. Antag att vi 100 faldigar mängden. Det betyder att ören nu blivit kronor, men vad vi i praktiken gör är att flytta ett kommatecken två snäpp till höger. En sak som tidigare kostat 10 öre kostar nu 10 kronor. Det är en lek med ord. De som på allvar hävdar att det reala värdet ökat vid en "split", vilket onecoinanhängarna gör, har ännu inte förklarat var den reala värdeökningen kommer från. Jag förstår dem, jag skulle inte heller kunna förklara.

Det här märkliga med priset för en padda i Onecoin, kan MlmNeutral (eller någon annan) förklara varför det är just växelkursen för "2014" som ska gälla när den tidpunkten såvitt jag förstår inte har ett smack med försäljningen att göra. Det känns helt obegripligt.

Kan också MlmNeutral förklara vad han/hon menar med en effektivare blockkedja? Det är ett... hmmm... förhållandevis okänt begrepp.

P.S.
MlmNeutral har fortfarande inte förklarat skillnaden mellan pengar och (krypto)valuta, något som vederbörande hänvisade till som fundamental för att förstå Onecoin. Nå, jag väntar...
Senast redigerad av 30Luger 2016-08-24 kl. 23:09. Anledning: Tillägg av PS.
Citera
2016-08-24, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger

Glöm heller inte att blockkedjan (enligt dem själva) innehåller all KYC information dvs varje transaktion skall gå att spåra baköver. Vilket skulle motsvara att skriva (åtminstone) avsändarens unika id på varje sedel man har i sin ägo och så fort den brukas skriver man dit sitt id osv osv.

Således kan onecoins inte stjälas (utom av onecoin själva om du tex säger fel ord, kritiserar eller på annat sätt säger något som inte passar, då är det tack och godnatt alla pengar borta).
Citera
2016-08-24, 22:56
Medlem
30Lugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Glöm heller inte att blockkedjan (enligt dem själva) innehåller all KYC information dvs varje transaktion skall gå att spåra baköver. Vilket skulle motsvara att skriva (åtminstone) avsändarens unika id på varje sedel man har i sin ägo och så fort den brukas skriver man dit sitt id osv osv.

Således kan onecoins inte stjälas (utom av onecoin själva om du tex säger fel ord, kritiserar eller på annat sätt säger något som inte passar, då är det tack och godnatt alla pengar borta).

Ja, blir det inte alltmer obegripligt desto mer information man får om Onecoin? Det sägs ju att om det är för bra för att vara sant så är det antagligen just så. Det om något borde få alarmklockorna att ringa överallt.

Korrigering: med obegripligt avsåg jag möjligheten till "godnatt". Att all transaktionshistorik finns i blockkedjan är inte konstigt, det gäller för exempelvis Bitcoin. Transaktionshistorik är däremot en helt annan sak än KYC - det är en delmängd av KYC. KYC kan t.ex innehålla personuppgifter, inkomst osv. Det vill man nog helst inte lägga ut på blockkedjan.
Senast redigerad av 30Luger 2016-08-24 kl. 23:05.
Citera
2016-08-24, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
Ja, blir det inte alltmer obegripligt desto mer information man får om Onecoin. Det sägs ju att om det är för bra för att vara sant så är det antagligen just så. Det om något borde få alarmklockorna att ringa överallt.

Nej nej du vet det kvittar om Ruja tar hela den gamla blockkedjan (som givetvis aldrig funnits) och kör upp i aset på sina medlemmar när hon samtidigt visar vad de ska få i aset nästa gång!

Funktionen på Onecoin har aldrig och kommer aldrig att kräva en blockkedja då de allra mest liknar paypal (paypal har dock över 200 miljoner konton/medlemmar och är legitima vilket onecoin inte är) om man bortser från att paypal inte har något annat än valuta (alltså tex usd/sek) att spekulera i med pengarna man kan ha på kontot om man så önskar.

Men fattar man inte såpass grundläggande delar som att man med bitcoin kan ha sina pengar där man vill (tom utskrivna på papper) så förstår man heller inte vad en kryptovaluta och dess för/nack-delar är. Ruja vet ju tex inte vad och hur en kryptovaluta fungerar

Det enda dessa klappmongon tror på är att om 1-2-5 eller nu drygt 18 år kommer deras "investering" vara värd xxx där skeptikerna säger x=0 och de troende att x=100 enda argumentet de senare använder är "vänta så får ni se"
Citera
2016-08-24, 23:37
Medlem
MosterAugustas avatar
Fördelen med bitcoin är ju just anonymiteten - man kan köpa och sälja knark utan att det går att spåra. Om Onecoin varit en riktig kryptovaluta hade den varit mycket mindre användbar på grund av KYC.

Vad gäller excelark tror jag inte riktigt det fungerar så. Jag tror de kör MySQL. Communityversionen.

Säljer f.ö. målade virtuella stenar för 50 spänn stycket. Passa på! Om två år är de värda 5000.
Citera
2016-08-24, 23:42
Medlem
30Lugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Funktionen på Onecoin har aldrig och kommer aldrig att kräva en blockkedja då de allra mest liknar paypal (paypal har dock över 200 miljoner konton/medlemmar och är legitima vilket onecoin inte är) om man bortser från att paypal inte har något annat än valuta (alltså tex usd/sek) att spekulera i med pengarna man kan ha på kontot om man så önskar.

Den set up som Ruja et. al har valt för Onecoin kräver ingen blockkedja. Blockkedja är däremot ett "buzz word" så ur ett PR-perspektiv kan jag se nyttan. Förekomsten av en blockkedja styrks bara i vad som förefaller skumma revisionsrapporter. Huruvida det finns en blockkedja eller inte vet jag inte. Finns det någon som verkligen vet? Jag kan inte påminna mig att saken tydligt bevisats i den ena eller andra riktningen i denna tråd. Dock ligger ju bevisbördan på onecoin och att de inte kan påvisa detta är troligtvis ett besked i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in