2016-08-23, 21:36
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MlmNeutral
Otroligt dum kommentar.....men kul att fler än Pellets och Cristal som vågar skriva på forunet nu....

Så här är det.....
Handlaren som sparar sina Onecoins gör en värdeökning på den försäljningen då Onecoinens värde stiger. Med lite is i magen kan han kvittera ut en Porshe efter 5-6 år,
Precis som pizzabagaren gjorde, som förresten inte längre är pizzabagare.

Den som köpte krukan kanske inte heller gör någon större vinst,
och den som köpte korven får endast skit tillbaka......

Det är väl, sett till den informationen vi ju faktiskt har, ungefär en miljard gånger større sannolikhet att hon givit ifrån sig krukan gratis.

Men här ligger kanske møjligheten før den som sitter med poletter som de inte kan bli av med, blommor har man ju alltid och krukor behøvs ju før att gøra dem vackrare.

Någon som vet vilken kurs hon opererar med?
Citera
2016-08-23, 21:50
Medlem
Det här blir spännande att följa
Whistleblower fin har tid att kolla.
Disqus
Iam counting currently 7 places and 1 pakistani non-working online store, which say they accept OneCoin. Out of these places, only 1 armenian place announces an exchange rate (1 OC=1.86€).
While there is lots of celebration among the upliners on Facebook, nobody answers onecoiners' question how to actually pay with OneCoin. lol
So, even though paying is not possible, unless a person is a OneCoin memeber and in the merchant's multi-level-marketing up/down -line, there is a lot of "popping bottles" and bashing Tim happening right now.
https://i.imgsafe.org/ca4819f5...
3:36 p.m., Tuesday Aug. 23 | Other comments by WhistleBlowerFin
Citera
2016-08-23, 22:08
Medlem
30Lugers avatar
Det borde vara uppenbart att MlmNeutral inte har en aning om vad han/hon svamlar om. Han/hon uppfinner argument som han/hon tycker låter bra men som han/hon själv inte kan förklara. Det är fromma förhoppning om framtida acceptans av Onecoin och en sagolik växelkurs. Utbud, efterfrågan och nätverkseffekter, speciellt på tvåsidiga marknader, tycks vara totalt obekanta begrepp. Det finns ingen stringens eller logik. Det är mer av en religös övertygelse än någonting annat.

En tydlig och olustig illustration att Rujas ponziaffärsmodell dessvärre tycks funka. Men det gör inte Onecoin till ett betalningsmedel.
Senast redigerad av 30Luger 2016-08-23 kl. 22:11. Anledning: Förbannade iPad stavningskorrigering
Citera
2016-08-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
Det borde vara uppenbart att MlmNeutral inte har en aning om vad han/hon svamlar om. Han/hon uppfinner argument som han/hon tycker låter bra men som han/hon själv inte kan förklara. Det är fromma förhoppning om framtida acceptans av Onecoin och en sagolik växelkurs. Utbud, efterfrågan och nätverkseffekter, speciellt på tvåsidiga marknader, tycks vara totalt obekanta begrepp. Det finns ingen stringens eller logik. Det är mer av en religös övertygelse än någonting annat.

En tydlig och olustig illustration att Rujas ponziaffärsmodell dessvärre tycks funka. Men det gör inte Onecoin till ett betalningsmedel.

Jag skulle vilja se MlMNeutral föklara följande....

1:
Citat:
Ursprungligen postat av Cristall
Text.....
only 1 armenian place announces an exchange rate (1 OC=1.86€).

Just nu är växelkursen internt från Onecoin , 1 OC=7,8Euro - http://xcoinx.com/

2: http://behindmlm.com/companies/onecoin/onecoin-charging-7236-eur-for-a-550-eur-tablet/
Här kostade tablet 1160 Onecoins när den kostade 550 Euro i butik.
Växelkurs 0,47 Onecoin = 1 Euro
OBS! Samma tidpunkt var den "officiella" kursen på Onecoins websida 6,23 Euro = 1 Onecoin

3: http://www.onecoincloud.eu/challenge
100.00 Euro eller 100.000 Onecoins i pris (Naturligtvis kommer endera vinnaren att inte få ett skit , eller värdelösa Coins...)
Här är det en växelkurs på 1-1 igen , fast den internt målas ut vara 7,8.....

@MlmNeutral: Hur kan ett "pålitligt" - "Växande" - "Storföretag" , bluffa så ofantligt med kursen för Onecoin?
Citera
2016-08-23, 23:05
Medlem
30Lugers avatar
@Pellets: Slarvfel? Om 1160 Onecoins jämställs med EUR 550 så borde väl växelkursen vara 0,47 euro = 1 Onecoin, och inte tvärtom.
Citera
2016-08-23, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
@Pellets: Slarvfel? Om 1160 Onecoins jämställs med EUR 550 så borde väl växelkursen vara 0,47 euro = 1 Onecoin, och inte tvärtom.

*Suck* Jobbat sedan 06:00 imorse - tack för korrigeringen.....

Blir intressant om avbytaren till krashande riddaren behagar fundera på Onecoins kurs-bluffar...
Citera
2016-08-23, 23:24
Medlem
30Lugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
*Suck* Jobbat sedan 06:00 imorse - tack för korrigeringen.....

Blir intressant om avbytaren till krashande riddaren behagar fundera på Onecoins kurs-bluffar...

Trötthet drabbar oss alla och nu går jag och knyter mig.
Hoppas på att MlmNeutral ska fundera kan man alltid men tyvärr lär det aldrig hända. I praktiken finns nog två alternativ: ett nytt nonsensargument eller så försöker MlmNeutral att passa frågan vidare...
Senast redigerad av 30Luger 2016-08-23 kl. 23:28.
Citera
2016-08-23, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MlmNeutral
Otroligt dum kommentar.....men kul att fler än Pellets och Cristal som vågar skriva på forunet nu....

Så här är det.....
Handlaren som sparar sina Onecoins gör en värdeökning på den försäljningen då Onecoinens värde stiger. Med lite is i magen kan han kvittera ut en Porshe efter 5-6 år,
Precis som pizzabagaren gjorde, som förresten inte längre är pizzabagare.

Den som köpte krukan kanske inte heller gör någon större vinst,
och den som köpte korven får endast skit tillbaka......

Det var ju du som skrev att krukan skulle öka i värde... Inte jag. Så om du anser att det var en otroligt dum kommentar så antar jag att du tycker att det du själv skrev var ännu dummare.

Inga butiker kommer investera något för att kunna ta betalt i onecoin. Det är bara desperata idioter som redan satsat sina pengar i denna scam som försöker lura in ännu mer folk i pyramiden.

Du kan inte svara på Pellets frågor och du bara kommer med dåliga exempel.

Baraför det finns 2milj konton i Onecoin enligt dom själva så är det ju inte 2 milj individer som har ett varsitt konto.
Finns ju flera hjärnslöa klappmongos som har 5-6 konton per man. Då fattar du väl själv att inga handlare är intresserade av att investera en massa för den lilla klicken av idioter.
Hur gick det med Aliexpress förresten?
Var väl länge sen det skulle gå att handla på Aliexpress enligt den andra förespråkaren Flyingrider79?
När kan jag betala på Aliexpress med Onecoin?
Varför skulle Aliexpress välja ett annat betydligt krångligare betalsätt än deras nuvarande smidiga sätt?
Citera
2016-08-23, 23:54
Medlem
whosyourdaddys avatar
Försöker köpa mig ett paket men hur i hela mellangårn betalar man?
Det verkar som Bitcoin är enklast sättet av de möjliga alternativen, är det verkligen så?
Citera
2016-08-24, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whosyourdaddy
Försöker köpa mig ett paket men hur i hela mellangårn betalar man?
Det verkar som Bitcoin är enklast sättet av de möjliga alternativen, är det verkligen så?

Hoppas att du inte menar allvar att du ska köpa ett paket utan bara trollar. För har man läst minsta lilla i denna tråden så borde man inse att det är vettigare att slänga pengarna rakt i sjön istället. Mindre förnedrande att göra det.
Senast redigerad av Mattej 2016-08-24 kl. 00:06.
Citera
2016-08-24, 00:04
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattej
Hoppas att du inte menar allvar att du ska köpa ett paket utan bara trollar. För Harman läst minsta lilla i denna tråden så borde man inse att det är vettigare att slänga pengarna rakt i sjön istället. Mindre förnedrande att göra det.
Låt mig ta mina egna beslut, jag investerar/slänger bort pengar på vad jag vill.
Jag ställde en fråga, nå? Inte fan var det svar på frågan jag fick.
Citera
2016-08-24, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whosyourdaddy
Låt mig ta mina egna beslut, jag investerar/slänger bort pengar på vad jag vill.
Jag ställde en fråga, nå? Inte fan var det svar på frågan jag fick.

Ok, ännu ett klappmongo... Om du inte ens kan ta reda på hur du betalar för din värdelösa investering så förstår jag att du tillhör den hjärnslöa skaran av idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in