2016-08-23, 18:12
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ja, en sån som Henrik Larsson skulle ju aldrig ha gjort nått sånt...
Eller Törbjörn Nilsson, Per Zetterberg och Kenneth Andersson.
Citera
2016-08-23, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Jaha, hur fan ställer man upp det där?

Vi försöker väl:

Olsen
Lustig Lindelöf Granen Wendt
Durmaz Hiljemark Ekdal Forsberg
Kujovic Berg

Stenhård def i 90 minuter och hoppas på en fast situation.
Jag skulle gärna se Augustinsson som vänsterback, Wendt som vänsterytter och ut med Durmaz och Forsberg som högerytter.
Citera
2016-08-23, 18:17
Avslutad
Vilken usel trupp.... Vart är Robin Quaison och Milosevic? Borde peta åtminstone Nyman och Helander.
Sedan Sam Larsson ist'llet för Durmaz. Hade även Sett Alexander Isak ist för Kujovic. Vågar ENgland ge Rashford chansen borde Janne Våga Ge Isak chansen.
Snälla Hamrén kom tillbaka
Citera
2016-08-23, 18:21
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Vilken usel trupp.... Vart är Robin Quaison och Milosevic? Borde peta åtminstone Nyman och Helander.
Sedan Sam Larsson ist'llet för Durmaz. Hade även Sett Alexander Isak ist för Kujovic. Vågar ENgland ge Rashford chansen borde Janne Våga Ge Isak chansen.
Quaison och Nyman konkurrerar inte om samma plats. Jag hade gärna dock sett Quaison i truppen. Samma sak med Sam Larsson. Angående Milosevic kontra Helander är det hugget som stucket. Kujo är ett bra mycket säkrare kort än Isak så där finns inget att klaga på.
Citera
2016-08-23, 18:22
Medlem
Citat:
Quaison och Milosevic torde ha spelat bort sig för all framtid i och med sina insatser i OS...

Att jämföra Rashford med Isak är förvisso lite kul men rätt fjantigt. Och att tro att Janne ska ta med en 16-åring i sin första landslagstrupp är helt enkelt inte rimligt. Dessutom är han inte tillräckligt bra, än.

Men jag håller med dig om Sam Larsson.
Citera
2016-08-23, 18:25
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Quaison är väl, till skillnad från Nyman, inte en renodlad anfallare? Vad gäller Isak så finns det andra spelare från Sverige kring hans ålder som är bättre. Jämförelsen med Marcus Rashford är löjeväckande. Rashford är 18 år gammal och har gjort mål mot lag som Arsenal och Manchester City medan Isak gjort mål mot lag som Djurgården. Du låter din AIK-kärlek förblinda dig som vanligt.
Senast redigerad av MrSkargard 2016-08-23 kl. 18:28.
Citera
2016-08-23, 18:25
Medlem
chran508s avatar
Ni kan inte sitta och ha med OS som någon slags måttstock. Ingen gjorde bra ifrån sig och det var en jävla låtsasturnering. Ta Fransson t.ex som sågats efter OS. Han är självklar i truppen. Inte för hur han spelade i OS utan för hur han presterat de senaste säsongerna.
Citera
2016-08-23, 18:26
Medlem
Hur blir det med Toivonen inför nästa samling?

Olas klockrena sågning av Kujovic från tidigare i somras ses nog inte positivt hos Janne.

Men nu är ju Toivonen startman i Toulouse och Kujovic är som väntat bänkad i Gent så det vore märkligt om Janne fortsätter plocka med Kujovic även i nästa trupp.

http://www.fotbolldirekt.se/2016/07/01/toivonen-sagar-valet-ville-ga-fore-kujovic-i-landslaget-vem-skulle-inte-tycka-det/

– Däremot trodde jag ju inte att Kujovic (Emir) skulle gå före mig. Hade jag spelat i Norrköping hade jag också startat samtliga matcher.

Du borde alltså ha blivit uttagen i stället för Kujovic?
– Vem skulle inte tycka det? Men han (Erik Hamrén) tycker väl att Kujovic är en bättre fotbollsspelare. Det är väl det som jag får gå på.
Citera
2016-08-23, 18:43
Bannlyst
Riktigt positivt! Hoppas på duon Kujovic och Nyman som anfallare. Ett vinnande koncept helt klart!
Citera
2016-08-23, 18:44
Medlem
Kan inte alla bara enas om att de bästa tillgängliga fotbollsspelarna med svenskt medborgarskap ska representera landslaget, oavsett etnicitet?

Här kommer min elva till Hollandsmatchen!

1 Olsen
2 Lustig, 3 Lindelöf, 4 Granqvist (K), 5 Wendt
7 Rohdén, 6 Hiljemark, 8 Ekdal, 11 Forsberg
9 Berg, 10 Guidetti
Citera
2016-08-23, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarafi
Först så säger Janne att alla spelare måste sjunga nationalsången sedan så tar han ut rasisten Berg.
Jaså, Berg är rasist helt plöstligt? Det var nytt för mig
Citera
2016-08-23, 18:46
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Att Hopf är en bättre målvakt än Carlgren kan du väl inte förneka? Jag är för övrigt knappast ensam om att vilja se Larsson i truppen, det känns som att det är dags för honom att få en chans på allvar. I det läget så måste nån bort och jag väljer att peta Durmaz. Han är 27 år och har aldrig visat nåt speciellt i landslaget. Vad gäller Antonsson så är min åsikt att han spelar i en bättre och tuffare liga än Kujovic.

Bara väldigt roligt när folk blandar in sina politiska åsikter i fotboll. Minns när du efter EM tyckte att några medelmåttor hade varit Sveriges bästa spelare men helt glömde ta med Martin Olsson, som självfallet var bäst utan konkurrens, samtidigt som du kritiserade Zlatan mest av alla. Antar att du anser att Olsson inte ska vara med i truppen även om han är frisk? Och så har vi de obligatoriska "nyatider" och "motpols"-länkarna i signaturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in