Bra trupp av Janne. Skönt att se Nyman och Fransson bli uttagna. Ingen Wahlqvist men han har inte varit bra i år så kan tyckas logiskt.
Är kluven till Sam Larsson. Hur bra är Hereenveen och Eredivisie nuförtiden? Då kan man lika gärna ta ut någon som har gjort det bra i Allsvenskan och är på uppgång i sin karriär (Nyman).
Vadå uppgång i sin karriär? Sam är yngre än Nyman, möter bättre lag oftare(personligen anser jag att lag som AZ, Ajax, PSV och Feyenoord är starkare än våra allsvenska lag) och var en av de bästa spelarna i ligan förra året. Nyman blev uttagen för att Janne känner honom.
Lewicki platsar inte i landslaget. Kanske gör han det i ett tremannamittfält där han kan fokusera totalt på det han är bra på - täcka ytor och ta bollen från motståndarna.
Håller med. Grabben är ju mer eller mindre stöpt i samma form som Wernbloom - fast sämre. Spelar man inte med ett femmannamittfält tycker jag inte han har i landslaget att göra, och det finns ju inte en chans att Janne överger 4-4-2.
Är det inte bättre om vi försöker få med alla våra spelskickliga mittfältare? Ekdal, Hiljemark och Fransson ser jag som självskrivna i startelvan. Möjligtvis att Rohdén kan erbjuda något annat.
Lewicki platsar inte i landslaget. Kanske gör han det i ett tremannamittfält där han kan fokusera totalt på det han är bra på - täcka ytor och ta bollen från motståndarna.
Du ser ju Fransson endast självskriven för att du håller på Norrköping. Han var ju inte särskilt bra i OS-matcherna mot lite tuffare motstånd.