2016-08-15, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GP63
Hur tänker du när du anser polisen gör gör sitt jobb när de misshandlar mig? Det måste vara fel i skallen på dig om du anser att polisen har rätt att misshandla folk lite hur de vill.
Det är allmänhetens ansvar och om de inte stoppat polisen tar jag lagen i egna händer på mitt vis.
Vem bry sig om polisen ger dig vad du förtjänar . Inte jag i alla fall.
Citera
2016-08-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chumlee
Vem bry sig om polisen ger dig vad du förtjänar . Inte jag i alla fall.

Men om det är din bästa vän de avreagerar sig på, vad gör du då? Betänk att om du lägger dig, i det minsta lilla åker du på en LOB. Självklart ordentligt mörbultad. Svensk Polis!
Citera
2016-08-15, 19:48
Medlem
Citat:
Men om det är din bästa vän de avreagerar sig på, vad gör du då? Betänk att om du lägger dig, i det minsta lilla åker du på en LOB. Självklart ordentligt mörbultad. Svensk Polis!
Enkelt. Jag har inga kriminella vänner .
Citera
2016-08-15, 20:00
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Då skulle vi alla självklart satt eld på nån random människas hem
Citera
2016-08-15, 20:11
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:

Du är ett bara ett troll. Gryningspyromanen påstås vara intellektuell, det är inte du.
Det förstår väl alla att alla de som råkar ut för "polisbrutalitet" är de grovt kriminella som rättssamhället inte får styr på, enskilda poliser agerar ut sin frustration helt enkelt.
Om det hänt Gryningspyromanen så är det väl ganska rimligt med tanke på hur många bränder han anlagt utan att fällas för dessa. Dvs rättssamhället har misslyckats kapitalt.
Nu är det lätt att tro att det är en seger för Gryningspyromanen men så är inte fallet, titta bara på vilket liv han lever. Det är ingen seger nånstans, det är bara livet när det är som mest miserabelt.
Tragiskt och patetiskt
Citera
2016-08-16, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chumlee
Enkelt. Jag har inga kriminella vänner .

Hur enkelriktad och dum i huvudet går det att vara?
ÄR DU SÅ JÄVLA KORKAD SÅ DU TROR ATT DET BARA ÄR KRIMINELLA PERSONER SOM FÅR STRYK AV SVENSK POLIS!?
Du är bara riktigt jävla inskränkt. Det är sådana som dig som ska bli av med det svenska kulturarvet. Jag njuter när du retar dig på att det brinner i "ditt" kulturarv.
Citera
2016-08-16, 07:17
Medlem
Citat:
Gryningspyromanen får 30 000 – för lidande

Citat:
Nu har Ulf Borgström tilldömts ersättning för bland annat lidande för att under 16 dagar med start 22 februari 2010 suttit frihetsberövad i sammanlagt 16 dagar som misstänkt för grov mordbrand i Löderup.

http://www.expressen.se/kvallsposten/gryningspyromanen-far-30-000--for-lidande/
Citera
2016-08-16, 10:01
Medlem
JH1960s avatar
Den ersättningen lär förhoppningsvis brinna inne (oavsiktligt skämt) då denne person rimligen har ett antal skadestånd som skall betalas? Antar att kronofogden bevakar sånt?
Citera
2016-08-16, 10:08
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JH1960
Den ersättningen lär förhoppningsvis brinna inne (oavsiktligt skämt) då denne person rimligen har ett antal skadestånd som skall betalas? Antar att kronofogden bevakar sånt?

Skadestånd får inte tas från såna intäkter, så Ulf lär få ha kvar dom pengarna... Får väl spendera dom på toalettpapper och stearinljus då antar jag...
Citera
2016-08-16, 10:14
Medlem
JH1960s avatar
OK, det visste jag inte. Men, du har rätt, karln verkar ha stora utgifter vad det gäller stearinljus och andra bra att ha grejer
Citera
2016-08-16, 10:16
Medlem
Citat:
Hur tänker du när du anser polisen gör gör sitt jobb när de misshandlar mig? Det måste vara fel i skallen på dig om du anser att polisen har rätt att misshandla folk lite hur de vill.
Det är allmänhetens ansvar och om de inte stoppat polisen tar jag lagen i egna händer på mitt vis.

Nej, det är väl klart att polisen inte har rätt att rätt att misshandla någon. Däremot ska de upprätthålla lag och ordning och, i mitt och mångas tycke, får de använda det mått av våld som behövs för att oskadliggöra en brottsling som t.ex. gör motstånd vid gripandet. Det är ju inte schysst att knäcka revbenen på dig, Ulf, om du fogar dig och gör som de säger, men jag tror att du har svårt att finna dig i den situationen eftersom du inte verkar acceptera samhällets lösning på hur ordningen ska upprätthållas.

Om vi sen ska dissekera ditt hämndbegär så är det väl så att om du ska hämnas dina "20 knäckta revben", så får du väl, med din logik, i så fall knäcka 20 revben på valfritt antal ystadsbor eller poliskonstaplar - inte 21, eller elda upp en snickerboa. För om den som drabbas av "hämnden" inte tycker att det är proportionerligt (det kan finnas sådana som inte delar din världsbild) - snickerboar återuppstår inte, men revben läker - så har du ju en ond spiral inletts. Har du provat att vara snäll och laglydig och sett om polisen/samhället är snällt tillbaka, eller bara låter dig vara ifred? Du har ju antytt att du ska "lägga till en nolla" som hämnd om du blir utsparkad på gatan efter avtjänat straff, dvs att siktet är inställt på att orsaka samhällskostnader för 10 istället för "bara" en miljard. Jag blev därför glad när jag såg att du skrev att du har pengar på banken, en bra bostad och jobb. Gott så. Det räcker nu.
Det finns en storhet i att stryka ett streck och gå vidare istället för att vara snarstucken och hämndlysten.

"An eye for an eye will make the whole world blind" - M. Gandhi
Citera
2016-08-16, 13:37
Medlem
Det måste ju vara enklare att göra goda saker i livet än att ställa till jäkelskap hela tiden och att
konstant vara arg och kräva hämnd.
Snälla GP63 använd din kreativitet istället till något gott med de fina slantarna som kom in på banken nyligen.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in