2018-01-19, 22:00
Medlem
cossinuss avatar
Nån som kan luska fram händelserapporter natten till 5:e december i köping? Finns stor möjlighet att nån av dem är det vi söker efter.
Citera
2018-01-20, 02:04
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
Nån som kan luska fram händelserapporter natten till 5:e december i köping? Finns stor möjlighet att nån av dem är det vi söker efter.

I nyhetsrapporterna finns inget den 5 december men det har ju brunnit i Kungsör när nya skolan skulle öppna, det har brunnit i Köpings kyrka, i Kolbäck, i en lekstuga vi Sankt-Olof Skolan, i en häck vid en villa, på sopstationen. Många oförklarliga händelser och flera andra har det skrivits om faktiskt och morgonen innan han greps brann det en bil på Byjorden.
Citera
2018-01-20, 07:03
Medlem
Privatdeckares avatar
Det krävs nästan att han grips på bar gärning för att han ska bli fälld, så han kommer sannolikt bli frisläppt från häktet i brist på bevis. Han kommer säkerligen vilja hämnas när han släpps från häktet - då skulle inte jag vilja vara boende i Köping. Ärligt talat blir jag nästan lite fascinerad av honom, han sticker ut väldigt mycket i jämförelse med andra kriminella.
Citera
2018-01-20, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privatdeckare
Det krävs nästan att han grips på bar gärning för att han ska bli fälld, så han kommer sannolikt bli frisläppt från häktet i brist på bevis. Han kommer säkerligen vilja hämnas när han släpps från häktet - då skulle inte jag vilja vara boende i Köping. Ärligt talat blir jag nästan lite fascinerad av honom, han sticker ut väldigt mycket i jämförelse med andra kriminella.

det där hotet finns säkert inspelat annars hade de inte tagit med det men det är en början, en markering att de inte tänker acceptera hans låga intellekt där han tror att han är smartare än alla andra. han flyttade ju för att polisen hängde över honom och efter honom och så kommer det att vara nu. antingen sitter han i fängelse och får stryk där eller så kommer de att följa efter honom. jag tror att han kommer att få en kula av någon för han eldar ju också fastigheter där det bor folk. i skåne var det ju någon som eldade upp hans boende medan han var ute och eldade.
Citera
2018-01-20, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Han är väldigt sjuk och borde naturligtvis inte gå fri. Jag tror att alla som haft med honom att göra bara väntade på att han skulle börja elda igen.

polisen vet ju vem han är och jag antar att polisen i Skåne tipsade de i postnummer område 7xx xx så de visste att de hade en störd i sitt område som de ska hålla koll på. Det finns en anledning till att de låser in honom, så de vet var han håller till. Jag hoppas att någon tar saken i egna händer så är det löst en gång för alla. I utlandet brukar allvarligt störda försvinna när de inte vet när det är dags att sluta.
Citera
2018-01-20, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
I nyhetsrapporterna finns inget den 5 december men det har ju brunnit i Kungsör när nya skolan skulle öppna, det har brunnit i Köpings kyrka, i Kolbäck, i en lekstuga vi Sankt-Olof Skolan, i en häck vid en villa, på sopstationen. Många oförklarliga händelser och flera andra har det skrivits om faktiskt och morgonen innan han greps brann det en bil på Byjorden.

man borde kunna länka honom till det om det var han men det kanske finns en anledning till att de låser in honom. den där advokaten han har, viktor svartz, är det någon som har koll på vad det är för en?

kolla in intervjun av viktor svartz. verkar inte vara särskilt erfaren eller så har han låg intelligens, att bli advokat innebör inte att man är smart utan har ett pengaintresse och ett starkt egenintresse. vore också intressant hur pyromanen får sin hyra betald och mat för dagen och vad advokaten kostar och debiterar skattebetalarna.
Citera
2018-01-20, 08:44
Medlem
Citat:
Försöket till mordbrand inträffade i en förvaltningsfastighet i centrala Köping i Västmanland den 5 december förra året. I fastigheten finns socialförvaltningen, barn- och utbildningsförvaltningen samt vård och omsorg.

http://www.ystadsallehanda.se/ystad/...gard-haktad-2/
Citera
2018-01-20, 14:38
Medlem
Till de som har uttalat sig om hans intellegens kan jag säga att han är oändligt mycket smartare än de flesta av oss, tyvärr inte på ett bra sätt.
Den största anledningen att han inte slogs ihjäl i Ystad var att de han hatade mest ( polis och samhälle) hade koll på honom nästan dygnet runt.
Känner folk bland blåljus som menade att hade de hittat honom i anslutning till en brasa så skulle han få hjälp att brinna inne, gick även rykten om drabbade företagare som hade satt ett pris på honom.
Citera
2018-01-20, 15:55
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lva
Till de som har uttalat sig om hans intellegens kan jag säga att han är oändligt mycket smartare än de flesta av oss, tyvärr inte på ett bra sätt.
Den största anledningen att han inte slogs ihjäl i Ystad var att de han hatade mest ( polis och samhälle) hade koll på honom nästan dygnet runt.
Känner folk bland blåljus som menade att hade de hittat honom i anslutning till en brasa så skulle han få hjälp att brinna inne, gick även rykten om drabbade företagare som hade satt ett pris på honom.

Om han är så inteligent förstår han nog hur polis och samhälle förlängt hans liv genom att skydda honom och ge honom bostad och tilfredsställa hans grundläggande behov.

Som du är inne på hade han inte levt nu om inte polis (och plitar) skyddat honom från hans medmänniskor.
Citera
2018-01-20, 17:05
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Om han är så inteligent förstår han nog hur polis och samhälle förlängt hans liv genom att skydda honom och ge honom bostad och tilfredsställa hans grundläggande behov.

Som du är inne på hade han inte levt nu om inte polis (och plitar) skyddat honom från hans medmänniskor.

vet inte riktigt om jag ska hålla med. t ex blev mille markovic mördad och det är för att han var osams med grovt kriminella människor.

ulf borgström är inte osams med grovt kriminella människor. För hade han varit det så ere kula innanför pannan som gäller. Det är alltså vanliga hederliga svenska människor som har otalt med honom och då minskar sannolikheten rejält eller till och med fundamentalt.
Citera
2018-01-20, 17:37
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franskanalfabet
polisen vet ju vem han är och jag antar att polisen i Skåne tipsade de i postnummer område 7xx xx så de visste att de hade en störd i sitt område som de ska hålla koll på. Det finns en anledning till att de låser in honom, så de vet var han håller till. Jag hoppas att någon tar saken i egna händer så är det löst en gång för alla. I utlandet brukar allvarligt störda försvinna när de inte vet när det är dags att sluta.

Saken var den att han flyttade till en annan del av landet när han kom ut. Det andra dilemmat var att han i lagens mening var fri efter avtjänat straff vilket begränsar polisens möjligheter att agera.
De som förlorat mest på honom är försäkringsbolagen. Enorma summor, och det är nog inte så många som skulle sörja honom om han råkade ut för något. Hoppas han blir inlåst för gott nu.
Citera
2018-01-20, 17:46
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
vet inte riktigt om jag ska hålla med. t ex blev mille markovic mördad och det är för att han var osams med grovt kriminella människor.

ulf borgström är inte osams med grovt kriminella människor. För hade han varit det så ere kula innanför pannan som gäller. Det är alltså vanliga hederliga svenska människor som har otalt med honom och då minskar sannolikheten rejält eller till och med fundamentalt.

Han är inte så smidig när han sitter inne, om man säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in