2016-08-15, 13:15
Medlem
Tack för allt Colley!
Citera
2016-08-15, 13:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jag har inte påstått nåt konspiratoriskt överhuvudtaget. Du fortsätter ducka mina frågor trots att jag ställt dom 3-4 gånger nu.

För att nämna några ord om Glenn Nyberg är det sanslöst hur mycket han blåser i sin pipa. Sen ska Ekberg ha cred för att han vågar erkänna sina misstag vilket inte är en vanlighet bland domare.

Jag har inga bevis för att det jämnar ut sig. Får se om jag orkar göra någon sammanställning framöver. Dock finner jag det skrattretande att folk kan tro att deras lag av någon outgrundlig anledning konsekvent missgynnas av en stor domarkår år efter år.
Citera
2016-08-15, 13:41
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Ruskigt skön seger igår såklart i en av årets tuffare bortamatcher. Själv var jag tvungen att följa den i textform via en skakig grekisk uppkoppling, fullkomligt bedrövligt sätt såklart när man fick sitta och läsa hur Röva sköljde på i våg efter våg i andra halvlek.

Skönt med marginalerna på vår sida igen efter att ha lyckats tappat dem under sommaren kan man väl konstatera.

Ni hade tur med domaren. Jag fattar inte hur Hamlin kan missa målet, kolla bara bollbanan. Hamlin tillhör förvisso bottenskrapet i domarkåren men lite kan man väl begära.

Ingen skugga på ÖSK, ni gjorde ett godkänt mål så grattis till segern!
Citera
2016-08-15, 14:05
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ni hade tur med domaren. Jag fattar inte hur Hamlin kan missa målet, kolla bara bollbanan. Hamlin tillhör förvisso bottenskrapet i domarkåren men lite kan man väl begära.

Verkar som många missar målet, enbart Crespo som signalerade. Så jag skyller mer på 4de domaren
Citera
2016-08-15, 14:16
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Har än så länge bara sett lite klipp från matchen och precis som Tratt skrev så är det ju ingen hemmaspelare utöver Crespo själv, i obalans efter skottet dessutom, som signalerar för mål när bollen spelas bort. Såklart blir konsekvenserna otroligt stora här men rent bedömningsmässigt har vi ju i år sett minst 100 andra bedömningssituationer som är konstigare att domaren har missat.

Ska strax sätta mig och kolla igenom matchen tänkte jag. Otroligt skönt att kunna se en sådan jobbig match utan att behöva ha maxpuls.
Citera
2016-08-15, 15:15
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Holy shit. Idag kommer det inte spela någon roll att vi har så jävla lätt för Hammarby. Verkar som vi kommer ställa upp med.... Suljevic - Granat på mitten. Dessa två ihop håller inte ens i superettan.

Grattis till en fin chans att bättra på målskillnaden. Spelar Dibba lär han väl göra hattrick. Fitta.
Känns ju bra, vi kommer inte alls bli slaktade på mittfältet...

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Försök inte. Lastat in ett lakan på 1X idag, även om hemmaseger också lockar enormt.

Vi är i sämst form. Bli inte lurad av faktumet att vi är enda lag med två raka segrar.
Ni är ju för fan favoriter, 2,38 kontra 2,75.
Ert mittfält kommer slakta vårt.
Att Dibba målar är ju också självklart.
Citera
2016-08-15, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Känns ju bra, vi kommer inte alls bli slaktade på mittfältet...

Ni är ju för fan favoriter, 2,38 kontra 2,75.
Ert mittfält kommer slakta vårt.
Att Dibba målar är ju också självklart.
Du följer inte Bajen ser jag. Att se Bajen lira utanför Stockholm är som att se sin förstfödde drunkna typ.

I Sundsvall om typ 10 minuter och ångesten ökar för varje minut. Just det absurda faktum att vi är favoriter på något sjukt sätt kommer göra förlusten ännu värre.
Citera
2016-08-15, 16:06
Medlem
SvenErlandssons avatar
Citat:
Just det absurda faktum att vi är favoriter på något sjukt sätt kommer göra förlusten ännu värre.

Ni är stora favoriter inför derbyt den 28:e.
Citera
2016-08-15, 16:10
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Du följer inte Bajen ser jag. Att se Bajen lira utanför Stockholm är som att se sin förstfödde drunkna typ.

I Sundsvall om typ 10 minuter och ångesten ökar för varje minut. Just det absurda faktum att vi är favoriter på något sjukt sätt kommer göra förlusten ännu värre.
Skönt att som supporter tävla om vem som hejar på sämst lag..
Vi måste fan vinna i dag annars känns det som att det blir kval och kval är =superettan för Giffarna.
Känns inte så sexigt att åka ner nu igen och spela matcher mot Värnamo, Afc United(vilket jävla namn), Dalkurd, Frej osv.

Är ni många från Bajen som kommer? Inte så många biljetter kvar så det blir väl nästan fullsatt och det behöver gif!
Citera
2016-08-15, 16:36
Medlem
hestahodets avatar
Men herregud, kan det verkligen stämma att dif fick 19 mille+ klausuler för Colley? Det är väll i så fall mer än vad mff fick för Erik Johansson, som är aktuell för startplats i landslaget. Colley är ju bra men i mitt tycke är han inte Erik Johansson-klass. Är Genk idioter eller Bosse geni? Kanske en kombo av båda..
Citera
2016-08-15, 16:44
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hestahodet
Men herregud, kan det verkligen stämma att dif fick 19 mille+ klausuler för Colley? Det är väll i så fall mer än vad mff fick för Erik Johansson, som är aktuell för startplats i landslaget. Colley är ju bra men i mitt tycke är han inte Erik Johansson-klass. Är Genk idioter eller Bosse geni? Kanske en kombo av båda..

Ja, Bosse lyckades kränga Quirino för 4,5 miljoner så väl är han ett geni allt. Galet att ett lag som ligger på kvalplats i allsvenskan kan sälja i så pass höga summor.
Citera
2016-08-15, 16:56
Medlem
quaresmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Ja, Bosse lyckades kränga Quirino för 4,5 miljoner så väl är han ett geni allt. Galet att ett lag som ligger på kvalplats i allsvenskan kan sälja i så pass höga summor.

Vem köpte Qurino för 14.5 mille då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in