Citat:
Ursprungligen postat av
Mefistofeles.
Tja, tydligen måste jag vänta till första lönen enligt kundtjänst.
Blev själv nyligen nekad både Santanders kort samt Ikano, Shell och Preem. Ringde Santander och de sade att de bara går på deklarerad/taxerad inkomst så jag får vänta tills detta års kontrolluppgifter har rapporterats in helt enkelt. Tråkigt nog så vägrade de ta emot anställningsavtal eller lönespecar.
Vad gäller Ikano så nekade de tom en kredit på 1000 kr vilket känns löjligt. Ringde men det var så lång telefonkö och sen har jag inte tagit tag i skiten. Skaffade istället Norwegian-kortet där jag direkt fick en kredit på 40 000 kr (hade ej möjlighet att välja utan blev tilldelad automatiskt).
Skaffade också i dagarna på prov Supreme Card Gold som jag också blev beviljad direkt. Just nu har de en kampanj där man får 10 000 poäng i bonus om man skaffar det och det är gratis det första året. Varorna i poängshopen är dock galet dyra.
Förra året ansökte jag om OKQ8 och Coop samtidigt. OKQ8 nekade men Coop var kundvänliga och begärde in anställningsavtal/lönespec och efter några dagar hade jag kortet.
Alla företag gör på sitt sätt och har sina egna rutiner verkar det som. Blir man dock nekad och sen inte kontaktad är det bara att ringa och snacka med dem. Sen ska man kanske akta sig för att ha för många UC-förfrågningar då vissa företag blir nojiga då verkar det som...