Citat:
Skaffade precis Preem Mastercard och har ingen bemannad station i närheten. Så ringde kundtjänst och frågade om jag kunde få in kommande bonuspengar på mitt konto istället. De påstod då att det inte var möjligt om beloppet inte översteg 500 kr. Då fick man istället hem en check, om man sedan ville ha in det på sitt konto så fick man ringa in till kundtjänst och be de sätta in beloppet varje gång man fick hem checken.
De skulle skickas ut fyra gånger per år och då jag knappt köper någon bensin så skulle jag alltså behöva handla för 50k i kvartalet för att nå över 500 kr i bonus, vilket inte kommer att ske.
Känns ju jävligt drygt om man ska behöva ringa in fyra gånger per år för att få max någon hundring insatt (telefontid vardagar 8-17
). Kommer bara sluta med att checkarna ligger och skräpar tillslut. Jag har dock uppfattat det som att vissa personer får in pengarna automatiskt, även om det är under 500 kr. Stämmer det och kan man isåfall lyckas med det om man ligger på kundtjänst lite?
Kan ju inte vara några problem rent tekniskt eftersom det tydligen fungerar om beloppet är över 500 kr..
De skulle skickas ut fyra gånger per år och då jag knappt köper någon bensin så skulle jag alltså behöva handla för 50k i kvartalet för att nå över 500 kr i bonus, vilket inte kommer att ske.
Känns ju jävligt drygt om man ska behöva ringa in fyra gånger per år för att få max någon hundring insatt (telefontid vardagar 8-17
). Kommer bara sluta med att checkarna ligger och skräpar tillslut. Jag har dock uppfattat det som att vissa personer får in pengarna automatiskt, även om det är under 500 kr. Stämmer det och kan man isåfall lyckas med det om man ligger på kundtjänst lite?Kan ju inte vara några problem rent tekniskt eftersom det tydligen fungerar om beloppet är över 500 kr..
Jag har Shell Mastercard men båda hanteras av Ikano bank, så det borde inte vara någon skillnad.
Jag skriver mitt personummer på checken + ett kort meddelande och skickar det med brev till Ikano så sätter de in beloppet på kontot. Tar max 48 timmar sen har du pengarna.
Kostar ett porto men slipper sitta i telefonkö.