2016-08-09, 16:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
"Emotsagd av verkligheten", och du representerar verkligheten förstås Det är som att diskutera med en schymanfeminist. Folk som tror att det bara finns en sanning är likadana, själva sanningen spelar ingen roll. Googla sollipsism, tips från coachen!

Nej jag berättade en den senaste undersökningen om saken sa tvärtom mot vad du kände. Är det så jobbigt att få höra?
2016-08-09, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Halmgubbe, styrk dina påståenden med citat istället för att hitta på saker.

Varför då? Det behöver ju inte du Eftersom du alltid kommer med "sanningen"
2016-08-09, 16:15
Medlem
Sedan om den där undersökningen hade sagt motsatsen och vi hade hänvisat till den hade den såklart varit både felaktig och dum enligt dig
2016-08-09, 16:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Varför då? Det behöver ju inte du Eftersom du alltid kommer med "sanningen"

En till halmgubbe, har du inte något annat att komma med?

Citat:
Sedan om den där undersökningen hade sagt motsatsen och vi hade hänvisat till den hade den såklart varit både felaktig och dum enligt dig

Kritiserar du mig för något hypotetiskt som inte har hänt?
Om den undersökningen inte ha sagt emot påståendet skulle jag förstå inte ha invänt mot påståendet, vad är det som är svårt att förstå?
2016-08-09, 16:23
Medlem
Citat:
En till halmgubbe, har du inte något annat att komma med?

Jodå, men med dig spelar det ingen roll, så jag kan lika gärna diskutera halmgubbar.

Citat:
Kritiserar du mig för något hypotetiskt som inte har hänt?
Om den undersökningen inte ha sagt emot påståendet skulle jag förstå inte ha invänt mot påståendet, vad är det som är svårt att förstå?

Nej, ta det inte som kritik, ta det som verkligheten.
2016-08-09, 16:24
Medlem
https://twitter.com/enlundm/status/762920253114425345
2016-08-09, 16:24
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Nej jag berättade en den senaste undersökningen om saken sa tvärtom mot vad du kände. Är det så jobbigt att få höra?

"Vad jag kände" Fel igen. Jag frågade om ett svagt minne, det var fel, du passade givetvis på att sätta till en liten kil, därför att du är otrevligt och då dum att du tror att det bara finns en sanning i nationalekonomi. Nu har du begått så många fel så jag tror du borde gå och läsa läxan istället
2016-08-09, 16:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jodå, men med dig spelar det ingen roll, så jag kan lika gärna diskutera halmgubbar.

Nej, ta det inte som kritik, ta det som verkligheten.

Det är helt otroligt hur lättstötta ni bubbelbabblare är. Om ni tar illa upp för att nämner undersökningar som talar helt emot era känslor får ni väl hålla er borta från forumet Nationalekonomi och gå till Religion. Seså, iväg med er nu.
2016-08-09, 16:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
"Vad jag kände" Fel igen. Jag frågade om ett svagt minne, det var fel, du passade givetvis på att sätta till en liten kil, därför att du är otrevligt och då dum att du tror att det bara finns en sanning i nationalekonomi. Nu har du begått så många fel så jag tror du borde gå och läsa läxan istället

Men nu ljuger du också, jag skrev att undersökningen sa tvärtemot det du kände, inte något om fel eller rätt. Helt otroligt hur stött du blev av detta!
2016-08-09, 16:29
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Det är helt otroligt hur lättstötta ni bubbelbabblare är. Om ni tar illa upp för att nämner undersökningar som talar helt emot era känslor får ni väl hålla er borta från forumet Nationalekonomi och gå till Religion. Seså, iväg med er nu.

Nej du har missförstått det här, det är du som sitter och är otrevlig i en tråd och begår massa fel. Som redan har påpekats betyder svenssons uppfattning om framtida priser lite då marknadens spådomar har visat sig ha liten betydelse för nära cykeln vänder, och när den väl har vänt går det fort. Men det ignorerar du, därför att du argumenterar utifrån en ståndpunkt som du vill ska vara sanning och inte för att söka sanningen. Jag säger att det finns en bubbla, och att cyckler, båda vilket är erkända faktum inom ekonomivärlden. Huruvida den spricker är en annan fråga, som ingen vet riktigt svaret på. Förutom du, förstås

Du kommer inte förstå den här poängen heller, men vi kan väl bara säga att vi andra är enhäliga om att du och din genialitet som har sanningen ingen annan har, inte har här o göra utan borde arbeta på CB!
Senast redigerad av Norpheus 2016-08-09 kl. 16:32.
2016-08-09, 16:32
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Men nu ljuger du också, jag skrev att undersökningen sa tvärtemot det du kände, inte något om fel eller rätt. Helt otroligt hur stött du blev av detta!

Du vet inte vad jag kände, då jag frågade en sak, och gjorde inget påstående överhuvudtaget! Fel igen! Jag är inte sött, jag tycker alltid det är lika kul med besserwissers på internet Helt otroligt att man kan falla så lågt att man måste vara otrevlig online för att det inte finns någon kvar IRL som orkar med en!
2016-08-09, 16:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej du har missförstått det här, det är du som sitter och är otrevlig i en tråd och begår massa fel. Som redan har påpekats betyder svenssons uppfattning om framtida priser lite då marknadens spådomar har visat sig ha liten betydelse för nära cykeln vänder, och när den väl har vänt går det fort.

Detta har jag inte diskuterat utan invände mot att undersökningen som presenterades i förra veckan gick tvärs emot din känsla om vad folk trodde. Och detta påpekande tycker du är otrevligt, suck!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in